Internet is veelbelovend voor direct-marketing

Direct-marketeers zullen zich 2004 blijven herinneren als het jaar van de lage respons. Voor 2005 wordt een verbetering verwacht, evenals inzicht in waarom deze respons zo laag was. Volgens kenners ligt de toekomst van direct-marketing in het zich verdiepen in de individuele consument. Bestudering van individueel consumentengedrag levert namelijk nog meer interactieve mogelijkheden op websites op. Ook wordt er veel verwacht van nieuwe media.

Wim van der Mark van het Instituut voor Direct-Marketing Kennis (IDMK) ziet twee belangrijke ontwikkelingen op het gebied van direct-marketing (dm).

Ten eerste dwingen de vele prijsacties tot het voeren van sales-promotions via dm.

Ten tweede zie Van der Mark het benutten van websites en zoekmachines als goede mogelijkheid voor dm om zich te laten gelden.

Daarbij stelt Van der Mark dat klantloyaliteit niet bestaat. Consumenten komen alleen terug bij bedrijven als ze waar voor hun geld krijgen. Met andere woorden, als afspraken worden nagekomen, als informatieaanvragen snel worden behandeld en als er op een goede manier gebruik wordt gemaakt van de nieuwste technologieen.

Bron: PROFNEWS

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>