Interactieve marketeer meet resultaten niet

Interactieve media mogen dan meer geschikt zijn om return on investement te meten, in de praktijk gebeurt dat nog niet echt. 45 procent van de Nederlandse marketeers zegt slechts af en toe of zelfs nooit doelstellingen te formuleren voor de inzet van interactieve media. Dat is een van de opvallendste resultaten van de eerste SpinAwardsMonitor-onderzoek, dat door R&M Interactive, MediaPlaza, Adformatie en het Tijdschrift voor Marketing is uitgevoerd.

Nog eens 45 procent toetst achteraf niet of de doelstellingen gehaald zijn. De helft van de ondervraagden ziet interactieve media vooral als een manier om met jongeren te communiceren. Opvallend is verder dat de inzet van zoekmachines de hoogste score haalt, wanneer gevraagd wordt voor welke middelen het komende half jaar meer budget zal worden uitgetrokken.

421 marketeers werden voor het onderzoek via het web ondervraagd. De SpinawardsMonitor zal elke zes maanden helderheid gaan geven over de precieze samenstelling van de interactieve marketingcommunicatiemix in Nederland.

(bron: Marketingonline)

In het decembernummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat woensdag verschijnt, staan alle uitkomsten.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>