Hoe krijgt u collega’s of teamleden zo enthousiast dat ze heel hard voor u gaan lopen. Is het geld? Een mooie auto? Of een schouderklopje? Niets van dit alles. Het uitdragen van een baanbrekende toekomstvisie is het beste recept om andere mensen te inspireren. Drie topmannen mét visie op een rij.
1. John Chambers (Cisco System)
En wat zegt Chambers tegen zijn medewerkers. Nee, heus niet: “Onze core business is het schuiven van zoveel mogelijk dozen met routers en switchen.” Chambers verkoopt een totaalvisie over hoe internet onze manier van leven, werken en leren zal veranderen.
2. Gerard Kleisterlee (Philips)
Over dozen gesproken. “Bij Philips geloven we dat technologie net zo vanzelfsprekend moet zijn als de doos waar ze in zit”, aldus het mission statement van Philips. Verder lezen we op de Philips-site dat het hoofddoel van de onderneming is: “uw leven nog gemakkelijker maken”. Klinkt toch net iets beter dan “meer DVD-spelers verkopen”.
3. Bill Green (Accenture)
En ook de boodschap van de CEO van Accenture luidt: “Helping Our Clients See the Future”. Hoe die toekomst eruit ziet? Jawel, high performance voor iedereen! Essentiële zinsnede uit de CEO-message: “… onze business intelligence systemen zullen straks “voorspellende inzichten” bieden waardoor managers van bedrijven direct kunnen reageren op toekomstige situaties.” Zo, zo...
En waarom deze mannen graag zo’n toekomstvisie uitdragen? Omdat alle werkenden op aarde graag het gevoel hebben dat zíj de wereld naar een hoger plan tillen. En ja, dat gevoel geef je ze als CEO natuurlijk met alle liefde.
Bron: INSPIRATIE NET
Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>
(Slimme lezer: "en hier spreekt de geachte scribent zichzelf tegen". Scribent: "Ja, maar hij wel zijn ergernis gelucht")