Email vaker ingezet voor marketingdoeleienden

De markt voor e-mailmarketing groeit snel. Hoewel de DDMA, de belangenvereniging van de dm-branche, nog geen cijfers over dit relatief jonge fenomeen voorhanden heeft, is DDMA-directeur Dirk van der Steenhoven ervan overtuigd dat het hier om een snel opkomend medium gaat, stelt hij in Marketing Tribune.

Professionele expertise
Tegelijkertijd signaleert Van der Steenhoven dat met name grotere bedrijven steeds vaker professionele expertise inhuren voor het verzorgen van hun e-mailcampagnes, zowel wat betreft de creatie als wat betreft de technische realisatie. De DDMA beschouwt dit in principe als een positieve ontwikkeling omdat e-mailmarketing alleen succesvol kan zijn als de consument hier vertrouwen in heeft.

Spam
Emailmarketing heeft wel een imagoprobleem door de vele met virussen besmette emailtjes en spam. Uit een enquete van TNS Nipo Consult onder marketeers blijkt dat 56 procent van hen problemen heeft met het vermeende ongewenste karakter van de reclamemails. Zij denken dat dit een negatieve invloed heeft op de relatie met de klant. De DDMA was een van de initiatiefnemers van de gedragscode Code Verspreiding Reclame Via Email.

(bron: Managersonline.nl)

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>