Een publieke omroep zonder voetbal, dat maakten de Vlamingen al mee, toen de rechten in 1994 naar de commerciële zender VTM gingen. Carl Huybrechts: “Daarna wachtte de grote leegte. Wij moesten het doen met de overschotjes”. Hij trok wekelijks bijna 2 miljoen kijkers, maar de helft daarvan was in no time vertrokken. Het programma werd de helft korter, veel medewerkers stapten over, “maar geen talenten”. Het sportprogramma is een sporttalkshow geworden. Huybrechts’ advies aan de NOS: “Blijf bij elkaar. Als je geen Mart Smeets hebt, geen Tom Egbers en geen Frank Snoeks dan gaat het erg lang duren voordat de kijkers je geloven.”

(bron: Villamedia)

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Een intrigerend bericht, maar vooral omdat het niet duidelijk is. Zijn de mindere goden overgestapt naar VTM of naar de nieuwe talkshow?
Als de boodschap is, blijf bij elkaar dan is dat een pleidooi voor: never change a winning team. Of dat waar is, is de vraag, want een winnend tema ververst zichzelf altijd.
Als de boodschap is laat de kosptukken blijvend samenwerken dan is de boodschap aan de VTM: koop niet alleen de rechten maar ook de kopstukken, want anders schiet je je doel voorbij. En dat laatste is in deze context dubbel fout.

x
x