Het overgrote deel van de Nederlandse HR / recruitment managers vindt social media het belangrijkste digitale instrument voor het versterken van je employer brand; nog belangrijker dan de website van het bedrijf. Om succesvol gebruik te maken van social media voor je employer brand, moet je met een aantal zaken rekening houden. 

 1. Specialty is good

Biedt je doelgroep inhoud die hen inzicht geeft in interessante onderdelen van je bedrijf. Zorg ervoor dat deze inhoud echt is; focus juist op de alledaagse werkdag van de gemiddelde werknemer en benoem specifieke details die uniek zijn voor je bedrijf. Vermijd hierbij de gebruikelijke clichés die in elke bedrijfsomschrijving staan. 

Lees ook:

Corona is hét signaal. Onze besturingssystemen moeten anders

 2. Gebruik visuals

Je kunt mensen beter betrekken bij de inhoud wanneer je gebruik maakt van visuele componenten. Gebruik geen slechte beelden of illustraties, maar kies voor zelf gemaakte foto’s en video’s van hoge kwaliteit! Zorg ervoor dat dit beeldmateriaal kwaliteit en professionaliteit uitstraalt, anders werkt het juist averechts voor je employer brand. 

 3. Wees eerlijk

Presenteer jezelf niet als ‘de meeste fantastische werkgever’ waar alles helemaal super is… Mensen kijken hier makkelijk doorheen. Dus stap over deze geïdealiseerde versie van je bedrijf heen. Elk bedrijf heeft uitdagingen en het presenteren van die belemmeringen is juist geloofwaardiger. 

 4. Je collega’s als ambassadeur

Geef je werknemers de juiste social tools, het vertrouwen en de vrijheid om ambassadeur te worden voor je organisatie. Naast het delen van ervaringen als organisatie en het leveren van relevante content, kunnen je werknemers uitdragen waarom ze werken voor jouw organisatie. Werknemers worden ambassadeurs en jouw ambassadeurs bouwen mee aan je employer brand.

 5. Onderzoek!

Hou een enquête onder de werknemers om erachter te komen wat de unieke kenmerken van je employer brand zijn. Maar vergeet ook zeker niet de kandidaten die je spreekt tijdens sollicitatiegesprekken. Zij kijken wellicht weer heel anders tegen je employer brand aan. Al deze informatie kan je veel inzicht geven in je USP’s en imago.

Als je kunt profiteren van de sterke punten van sociale media en de valkuilen vermijdt, kan het gebruik van social media je employer brand écht ten goede komen. Succes!

Bron: Personato Blogs

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x
x