Opleiding: Social Selling: Ontketen de kracht van LinkedIn voor Sales, Marketing, Recruitment & Employer Branding
De afgelopen 10 jaar is er meer veranderd in Sales, Recruitment, Marketing & Employer Branding dan in de 30 jaar daarvoor bij elkaar.
Het internet en Social Media hebben veranderd hoe mensen zaken doen. Volgens Harvard Business Review is in de meeste gevallen meer dan 57% van de beslissing om zaken te doen, al genomen voor er contact is met een vertegenwoordiger van de leverancier of zakenpartner.
We boeken niet alleen onze vakanties online, op basis van Reviews, we onderzoeken toekomstige werkgevers, werknemers, maar ook leveranciers en projectmedewerkers, partners en klanten.
95% van inkopers geeft aan online onderzoek te doen, 75% geeft aan op Social Media onderzoek te doen.
LinkedIn is dus niet alleen het belangrijkste Professionele Netwerk, maar ook een ontzettend belangrijke spil in modern zaken doen, moderne Sales, Marketing, Recruitment en Employer Branding.
Het mooiste? 90% van de waarde kun je eruit halen, zonder te hoeven investeren, althans niet in dure licenties of producten, wel in de vaardigheden en activiteit van je medewerkers.
Wat vandaag Social Selling heet is over een paar jaar de standaard in Sales & Marketing, zoals het nu eigenlijk ook al de standaard is in Recruitment en Employer Branding.
Maar hoe doe je het nou precies?
Gedurende dit trainings programma leer je:
- LinkedIn: Waarom het zo belangrijk is en wat is de ROI als je het goed doet? Meer leads, hogere conversie, meer kandidaten, snellere gevulde posities etc.
- De basis vaardigheden voor LinkedIn gebruik en activiteit.
- Je LinkedIn profiel op orde: Personal Branding en Professional Representation van jouw organisatie!
- Social Listening: Hoe blijf je op de hoogte van activiteiten en interesse van je klanten, partners en kandidaten.
- Social Selling: Hoe benader je klanten, kandidaten en partners direct op de juiste manier zodat ze je NIET negeren.
- Thoughtleadership, hoe verwerf je de positie van gewaardeerde professional in jouw vakgebied en vertegenwoordig je jouw organisatie, zonder dat het een grote reclame boodschap wordt.
- Hoe lever je meerwaarde door kennisdeling via LinkedIn.
- Content is King: Posten, Bloggen en Vloggen. Hoe doe je dat?
- Dagelijkse, Wekelijkse en Maandelijkse Routines voor succesvolle Social Selling.
Dit programma bevat:
Meerdere interactieve workshops.
Online Learning Portal.
KPI tracking en visualisation voor Managers.
Personal attention & coaching voor alle deelnemers
Kan helemaal op maat worden gemaakt voor jou organisatie.
