Zelfs de consumentenbond geeft het op: Slechte service van KPN

Zaterdag  2 juni werd ik blij verrast door een artikel in Het Parool over KNP.De kop van het artikel loog er niet om:
KPN:
welkom in de service-hel
 

Dit artikel is te bestellen via het Parool De waardeloze service van KPN wordt in dit artikel van journalist Paul Westink flink aan de kaak gesteld. Radeloze klanten, ongeïnteresseerde callcenter medewerkers. Alle facetten van slechte service komen in dit boeiende artikel aan bod.

Zelfs de consumentenbond heeft het opgegeven om nog langer te knokken tegen de KPN. Maar wat moet een klant doen die in een hoek wordt gedreven?

 
Mijn advies: stap over op Vodafone
Zelfs de consumentbond heeft de strijd tegen KPN opgegeven. Het internet plus bellen is een nachtmerrie voor veel consumenten. Het enige dat je kunt doen is doorgaan met klagen, namen van KPN medewerkers noteren, aangetekende brieven sturen naar KPN, klagen op weblogs en straks overstappen op Vodafone. Telecombedrijf Vodafone maakte vorige week bekend dat het in het gat wil springen dat is ontstaan door alle problemen bij KPN. Het bedrijf gaat en internet en webtelefonie over de vaste adsl-lijn aanbieden. Bovendien maakt Vodafone het als eerste telecombedrijf het mogelijk om na het eerste jaar per kwartaal het abonnement op de dienst op te zeggen.

 
Waardeloze service en méér
Niet alleen het internet bellen plus is een ramp, maar ook gewone telefoon- en faxaansluitingen zijn voor KPN moeilijk. Naar mijn idee is de organisatie te groot en te log. De pay off van KNP: Sluit je aan is naar mijn idee een lachertje.

 

Als auteur van het boek "Wij pikken het niet langer" ageer ik al een tijdje tegen slechte service maar ik moedig elke KPN klant aan om op de barricade te klimmen en verzet te plegen tegen deze dinosaurus onder de dienstverleners. 

 

Meer verhalen over slechte service vind je in het boek: "wij pikken het niet langer"

Niet alleen de problemen worden glashard neergezet maar ook de oplossingen worden in dit boek aangedragen. Je kunt het boek gewoon via http://www.managementboek.nl/ bestellen of kijk op mijn website: www.fullcircle.nl

 

Tip: Stuur klachtenbrieven over slechte KPN service rechtstreeks naar de directies van KPN:

Jacob Middeldorp

(directeur KPN klantcontact, Postbus 5880, 1040 JA Amsterdam)

OF voor de ondernemers onder ons:

 Eelco Blok

(directeur KPN Zakelijke markt, Postbus 110, 3000 AC Rotterdam)

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Frank
Tja, waar is het nou niet een zooitje? Maar Vodafone is connected by KPN, dus veel schiet je er niet mee op! hihi.
Oh, Jacob Middelkoop werkt niet meer bij KPN Contact. het is maar dat je het weet.
C.Stassart
Maandenlange correspondentie met bijbehorende rekeningen met betrekking tot geweigerde breedbandapparatuur en bijbehorende( fictieve abonnementen.De KPN wilde zelfs de (eveneens fictieve )aansluiting ongedaan maken???????
Uiteindelijk het incassobureau Transfair(ingezet door de KPN)bereid gevonden de chaotische administratie bij de KPN door te spitten om vervolgens er achter te komen dat ik inderdaad geen breedbandapparatuur van de KPN bezit.
Wat een slechte reclame voor dit "koninklijk" bedrijf!!!!!!!!!!!
claudia
tja, uit cijfers zal vast blijken dat veel mensen hier veel last van hebben. Maar ik heb sinds ruim een jaar in een nieuwbouwomgeving (en dat kan erg problematisch zijn...) internetplusbellen van KPN en heb geen last. Even een hickup met de aansluiting of mijn pc had een reset en als ik daar iemand voor en over belde, dan was t keurig netjes en werd ik op afgesproken tijdstip weer keurig teruggebeld. 1 vd gelukkigen? In mn omgeving hoor ik ook geen geklaag. Ik lees er enkel over in de media.
Agendasetting?
Anders had ik hier wel veel meer geklaag en gejammer (bijval) verwacht! Ik heb wrs dan ook alle voorgaande blogs en sites gemist, excuus!
Hoop dat je er minder last van zal hebben of dat een concurrent het beter zal doen.
Liesbeth
Call centers zijn legbatterijen. De mensen worden het slechts betaald van het ganse bedrijf. Iedereen kijkt op hen neer. Hele dagen met een koptelefoon op je hoofd oproepen aannemen van klanten. Vele oproepen komen van onvriendelijke klanten, mensen die denken dat roepen helpt etc. Kortom: callcetners, dat is de moderne slavenarbeid.
Dus aub, als u belt naar een call center, besef wat voor hondenjob die mens heeft. 3 minuten per oproep krijgt hij. Heeft de klant nog een vraag, dan wordt hij nerveus; slechte cijfers. Veel lange oproepen = buiten.

hun leven wordt per minuut getimed. Naar het toilet kan als er niet teveel wachtenden zijn. in 'break' kan op aanvraag. Dit is werkelijk een hondenjob!!! Nog erger dan in een keuken afwassen of achter de vuilkar lopen --- en wij verwachten van deze slecht betaalde mensen een goede wervice??

TIP VOOR HET MANAGEMENT:
waardeer de callcenter medewerkers meer, betaal hen meer, en time hen niet per minuut. De stress is enorm. Geef ze respect, en een goed loon, en uw sercie zal verbeteren.


Van een vroeger call center medewerker -
PS velen worden na een tijdje depressief, dit werk is echt niet vol te houden
Tom
Ik heb erg slechte ervaringen met Vodafone. Per e-mailtje willen zij 13 euro ontvangen. "Gek op klanten" zijn ze zeker niet. Inmiddels dreigen ze met een rechtzaak.

Details en updates op:
http://management.blogblender.nl/2007/vodafone-grps-13-euro-per-e-mail/
Britte
Ik ben verbaasd! Ook ik heb juist hele slechte ervaringen met Vodafone!

Moeilijk te bereiken in gevallen dat er iets niet klopt, overal voor moeten betalen (specificaties, abonnement opzeggen) en heel onduidelijke informatie. Enorm wisselende telefoonrekeningen bij minimaal wisselend belgedrag, en dan niet kunnen (of willen, want: teveel moeite) achterhalen waar het door komt. Voor Vodafone kiezen voor de voordelige buitenland tarieven en dan enorm onverdelig uit blijken te zijn, waarna ze niet aanspreekbaar zijn voor commentaar... Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doe ik maar niet..

Ik stap juist weer lekker terug over naar KPN, prima ervaringen mee!
Anoniem
Ik vind de klantenservice van KPN zeer slecht en onvriendelijk , ik krijg e-mails terug met daarin als antwoord er wordt niet op deze mail gereageerd en ze zijn dief van hun eigen portomonee, ze kunnen niet tegen kritiek maar ja het zijn mensen die niks mogen beslissen of veranderen, het zijn dus ook maar pispaaltjes.
peter
Hi ik ben over gestapt van tele2 naar kpn en toen begon mijn KPN hel geen adsl signaal op mijn lijn! vervolgens tig keren met de klantenservice gebeld en alles was volgens hun oke maar ik nog steeds geen signaal oficeel een klacht in gedient en daar nooit geen reactie op gehad ik ben nu ruim een week verder en nog steeds geen internet vandaag zou er een monteur langs komen tussen 12 en 18u lekker ruim dus en ik heb er een halve snipperdag voor moeten nemen en hoop dus dat die monteur echt gaat komen anders kunnen ze hun internet op een plekje dauwen waar de zon niet schijnt ben het nu spuugzat!!! en ik wil internet!!!!
Jan
Pas op als je je adsl opzegt !!! 30 dagen blijkt opeens 60 dagen opzegtermijn en als je ze daarop aanspreekt kun je fijn 8 weken op het terugstorten van je eigen geld wachten omdat de procedure van dat fijne KPN zo is ..  na 3 jaar trouw betalen is dat je dank  ..    enne .. vraag vooral niet met wie je spreekt want ophangen doen ze nog sneller dan je rekening leegplunderen... de helpdeskhelden..

Om deze ellende te voorkomen kun je beter bij opzeggen meteen door je bank/giro het rekeningnummer van KPN laten blokkeren. Net gedaan en geen last meer van diefstal ...
Sterkte met die boevenbende.
Voor mij nooit meer ...

Jan
Frans van Duynen
Geachte directie KPN,

installatie (KPN Experia Box) hebben wij bij u besteld en is door ons zelf geïnstalleerd, dd 19-07-08.Ook hebben wij een nieuwe set bij KPN  Primafoon van 4 st. Chicago 700 S (bestaat uit twee handsets met basis stations en twee handsets met lader) hierop aangesloten, met tevens aangesloten een bedrade computer en een wi-fi laptop. De computers werken perfect doch de telefoons doen het dan wel en dan niet. Wij kunnen uw servicedienst nagenoeg niet bereiken, na dagen eindelijk wel contact doch iedere keer krijgen wij andere instructie’s, welke allemaal niet voor een oplossing zorgen. Tot 8x zijn wij bij Primafoon in Beverwijk geweest, doch de telefoon blijft uitvallen.Onderstaand een opsomming van onze telefonades met uw storingsdienst, en onze bezoeken bij de Primafoon in Beverwijk en Haarlem. Experia Box bestelt dd 30-06-2008.Wij zelf geïnstalleerd dd 19-07-2008.Eerste storing, 19-07-08,  uw storingsdienst proberen te bereiken 0900-0244 om 18.35 uur geprobeerd tot 21.00 uur toen zelf maar opgehangen.Uiteindelijk na resetten toch in bedrijf gekregen.dd. 29-07-08 installatie in storing, na resetten 30 min. geprobeerd doch installatie bleef in storing, uiteindelijk toch aan de praat gekregen.Drie <strong>dagen</strong> telefonisch geprobeerd om met uw storingsdienst in contact te komen, met onze mob. Telf. doch tevergeefs, om een oplossing te krijgen om het uitvallen te voorkomen.dd. 4-08-08 wederom van 20.00 tot 20.40 uur geprobeerd om met uw storingsdienst in contact te komen, uiteindelijk toch contact, uw technische dienst adviseerde om de Chicago 700 S toestellen af te koppelen en bedraad een ander toestel aansluiten, Wij hadden inmiddels zelf al enkele malen uitgetest als de Chicago 700 S in storing ging, om een ander ouder toestel bedraad aan te sluiten op de Experia Box, iedere keer bleek dat dit systeem met een bedraadtoestel wel werkte. Dd 14-08-08 heb ik van uw storingsdienst het advies gehad om een Handset met basisstation en handset met lader om te ruilen bij de Primafoon, (waarom een???) de reis was wederom naar Beverwijk, doch de Primafoon was gesloten i.v.m. harddraverij, dus naar Primafoon Haarlem, hier na veel moeite toch kunnen ruilen, men was hier zo wijs om mij te vertellen dat de batterijen misschien verkeerdom zouden zitten, en ik wist er niets vanaf, men vergat dat ik net had gezegd dat de installatie dan wel en dan niet werkte, tevens probeerde men de installatie terplekke, en dat werkte natuurlijk, ik wist er weer niets vanaf,  ondanks dat ik had gezegd het werkt dan wel en dan niet.Thuis gekomen en de nieuwe sets aangesloten en aangemeld, het werkte weer, afwachten maar.Prompt 17/8, 19/8, in storing, 27/8 weer in storing, uw storingdienst adviseerde de gehele set om te ruilen bij Primafoon, ik weer naar Primafoon dd 28-08-08 in Beverwijk het advies daar was de voeding 220 V niet via een verdeeldoos, doch direct in de wandcontactdoos te steken, de adviezen worden steeds gekker.Met de gehele set in een tas naar Primafoon  maar hier werd de installatie getest en bleek te werken, ondanks dat ik gemeld had dat de installatie dan wel en dan niet werkte.Omruilen gebeurde dus niet, ik moest mij maar vervoegen bij de storingdienst met Nr. 0800-0201557. waarvan ik een schrijven had gehad.Steeds ging de installatie weer in storing doch ik werd er handig in en recette de zaak opnieuw en dan werkte het weer, doch als we niet thuis waren was deinstallatie vaak buiten werking. Het meest bijzondere was wel de brief van KPN klantenservice dd 24-08-2008 hierin stond in het kort, u bent niet telefonisch te bereiken, maar als het probleem nog niet is opgelost kunt u ons bellen, gek he u bent niet te bereiken1!!!!!!!!!!!!, ze wisten ook dat ik een mob. Telf bezit. Ook hebben wij op uw verzoek telefonisch kontakt gehad met 0900-3333103 het advies hier was de telefoons zijn in orde de Expiriabox moet omgeruild worden. ????????????? Wederom storingsdienst gebeld technische dienst 2e lijn Hr. Johan van Dun dd 29-08-08, antwoord was “ het probleem is bekend”, er wordt een onderzoek ingesteld, en het probleem gaat uitgetest worden.Verschillende keren is onze lijn getest doch deze is in orde, aldus uw technische diensten. Op mijn vraag hoelang gaat dit duren?  Dat kon men niet zeggen maar ik zou over ca. drie weken terug gebeld worden. dd. 22-09-08 had ik nog niets gehoord, de installatie ging regelmatig plat, de Hr. Van Dun bleek ziek te zijn, of wij terug willen bellen.Heel apart dd 22-09-08 werd ik terug gebeld door de chef van de Hr. Van Dun aldus de stem aan de andere kant van de lijn, zijn vraag was wat het probleem was?? Doch de chef vermelde dat hij niets voor mij kon doen. Toen ontplofte ik zowat, ik gaf hem het bericht mee,bestudeer eerst mijn dossier maar, en heb het telefoon bericht afgebroken.Prompt werd ik direct weer gebeld door de chef,  de chef had toch een advies, gebruik voor proef eerst een toestel en zet met verloop telkens van ca. een week een tweede toestel bij.Toch heb ik deze proef terhand genomen.26-09 belde de chef zelf terug om te informeren of er nog storing was geweest, doch die was er niet geweest.Na ca.een week wederom een set bijgeplaatst dus na twee sets werkte alles prima, de chef belde wederom, ik kon hem berichten dat het prima werkte, en zo ook met de derde set, de chef belde wederom en ik kon hem berichten, prima.Toen de vierde handset met het basisstation (gebruikt als lader aldus Primafoon) aangemeld, doch toen was de storing weer aanwezig.Deze laatste handeling heb ik driemaal herhaald doch driemaal ging de installatie in storing als de vierde set aangemeld was.Eenmaal is ondanks dat de vierde handset niet aangemeld was de installatie op storing gegaan.De chef heeft na de derde set niet meer terug gebeld. Mijn conclusie is dat u mij een niet correct werkende installatie heeft verkocht, ik denk dat u het met mij eens bent, hier word je als gebruiker kompleet gek van.Ik heb bij Primafoon eveneens getracht de telefoons terug te brengen met het verzoek deze terug te nemen en mij het bedrag wat ik betaald heb terug te geven, doch dat kon niet want ik kon niet aangeven wat niet goed was, de Expiria Box of de telefoons, de telefoons komen van Primafoon en de Expiriabox van KPN, ik noem dit de klant op zijn Hollands gezegd belazeren, dit verwacht je toch niet van een dergelijke instantie als KPN of Primafoon.
Robert Kroon
ondanks het feit dat ik ook - in het verleden - met KPN niet blij was, moet ik toch een kritische noot plaatsen bij uw verhaal. Het heeft een hoog ' ik doe het lekker zelf'  niveau. Het komt over dat u graag geld bespaart maar als het mis gaat KPN de schuld geeft.
Dave
Schandalig, wil je netjes je internet + bellen abonnement af laten sluiten op 18 januari aangezien je op 8 januari internet + bellen van een andere aanbieder krijgt. Krijg je een week later een brief thuis dat het 18 december wordt afgesloten (veel minder dan een maand na het contact op het op te zeggen). Dit is niet alleen in tegenstrijd van hun eis om minimaal een maand vantevoren op te zeggen, dit is ook nog eens NIET te herstellen en krijg ik na weer contact op te nemen de reactie dat ik eigenlijk niet eens had mogen opzeggen! Werkelijk schandalig natuurlijk, we zijn al ruim 2,5 jaar klant bij de KPN, en in het contract staat dat ik mag opzeggen zodra ik een jaar lang klant ben geweest bij de KPN.

Al met al een waardeloze service en dus ook een waardeloze aanbieder. Ik heb nu genoegen genomen met 2 weken geen internet + telefoon, anders kost die zogenaamde servicelijn me straks nog meer dan het oplevert!

In die paar keer dat ik contact heb opgenomen met de servicelijn ben ik maar liefst 7x doorverbonden en heb ik ruim drie kwartier in de wacht gestaan.

Bedankt en tot nooit meer ziens KPN, bij mij hebben jullie het voorgoed verbruikt!
van Loon
Vanaf 12 september een poging aan het wagen om internet te krijgen. Na zeven aanvragen en veel te veel uren bellen wordt me nu eindelijk toegezegd dat ik volgende week mijn pakket krijg. Dit is me al eerder verteld, dus ik wacht met spanning af!

Minstens 10 uur gebeld met kpn, minimaal 100 x doorverbonden, via antwerpen callcenters en rest steden. Het is er een grote puinhoop bij kpn. Zakelijk ben ik ook klant, dan staan ze binnen vijf dagen op je stoep, sluiten ze alles aan en bedanken ze je vriendelijk voor je aanvraag. Als consument, sluit maar achteraan, bevalt het je niet? Dan rot je toch op. Maar nee,, dit gaat bij mij niet erin, vrijdag afspraak met mijn advocaat want een schadeclaim bij kpn zelf neerleggen lukt niet. 12 september is nu bijna 4 maanden geleden, enorme telefoonrekeningen, zakelijk niets kunnen uitvoeren en de nodige stress thuis.

KPN, lever mijn internet nou eens! *ps ik blijf klant, ook al zijn ze nu even lastig, bij elke aanbieder kan dit probleem voorkomen.
Walther Ploos van Amstel
Lid sinds 2019
Geniet even van Ziggo en Marc-Marie Huijbregts... http://www.delaatstemeter.nl/soms-gaat-het-fout/marc-marie-huijbregts-pakt-ziggo-aan/
Brit
KPN klantenservice is zooooo slecht.
Mijn mond stond gewoon op van verbazing nadat 1 van de medewerkers de hoorn neer legde met als laatste antwoord "je belt maar lekker trg ik heb geen zin om met jouw in discussie te gaan" :-S
Ferry
De klantenservice van KPN kan volgens mij niet slechter. Ik heb hen een klacht voorgelegd. Ik word binnen <strong>21 </strong>werkdagen teruggebeld. Dat is echt te zot voor woorden.
Ik ben niet een geduldig iemand, dus heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice. Ik denk dat mijn vraag te moeilijk was ofzo. De medewerkster in kwestie hing gewoon in mijn gezicht op.
 
Andre
KPN Sluit je aan
<strong>NEE HOOR KPN sluit je af</strong>
Door een fout van kpn ben ik op 19 december 2008 afgesloten van internet en telefoon! Na bellen en bellen zouden ze je gaan helpen, maar nee hoor, er gebeurd helemaal niets, maar weer bellen zegt een medewerker van de kpn.. ik zie hier zoveel staan ik kan u niet helpen meneer ik wenst u succes!
<strong>Nou dit is KPN weer je moet het zelf regelen</strong> maar mag ook niet mee denken hoe het wel kan! <strong>Mijn bedrijf is nu al bijn 6 weken zonder telefoon en internet, maar dit maak hun niets uit,</strong> ik heb inmiddels al circa 10 nieuwe klantnummer maar dit is gewoon te gek om op te noemen. Je belt maar weer ik denk dat ik nu al op circa 30 tot 35 uur er al opzit met hun. ja ik zie nu het probleem maar binnen 3 tot 5 dagen is het opgelost. Weet je wat ik bel maar voor de veiligheid  maar kijken of er iets beweging in zit... oeps meneer er zijn niet alle  formulieren ingevuld, dat ga ik nu doen, maar dan duurt het nog 10 dagen voor wij het kunnen bekijken. <strong>Kort om er wordt niet nagedacht bij de KPN!</strong> Als telecom bedrijf moet je kunnen communiceren maar dat kunnen ze niet, ze lopen echt langs elkaar af, en afspraken laat me niet lachen dat kunnen ze niet. Helaas hebben ze nu nu nog wat macht positie maar als ze zo door gaan echt niet meer. Wel weet ik dat ik alle telefoonlijnen bij de KPN op zegt en heel graag naar een andere aanbieder ga waar het ook nog veel goedkoper is, en mensen hun afspraken na komen. Ik kan via mijn bedrijf echt <strong>geen slechtere bedrijf aanraden als KPN.</strong> Ja een en al maar rotzooi daar. Wel hopende dat ik nog mijn nummer mag overnemen naar een andere aanbieder.
Na briefen te hebben gestuurd, met de vraag om met mij contact op nemen, doen ze niet.

<strong>Niemand mag wat,  en doet wat  bij de KPN.
</strong>
Advies  pak direct een andere aanbieder. groetjes André
joke
Af 23 oktober hebben wij geen internet surfen en bellen van het Net meer. Door een foutje van KPN/Het Net.  Ik begrijp wel dat het Net gaat verdwijnen en ook dat het zo goed gaat met de KPN.
Klantenservice a 0.45 per minuut die de hoorn erop gooien. Verbindingen die na 20 minuten worden verbroken. Nummers opgeven die niet meer in gebruik zijn, Loze beloftes. Naar elkaar verwijzen (het Net &lt;&gt;KPN) Veelal namen onduidelijk zeggen (je moet er soms 3x naar vragen en dan kan je nog niets verstaan)
Witte boordencriminaliteit. Exit dus!
Jan
Sinds mei 2006 probeer ik via KPN een Internetplus-aansluiting te krijgen omdat de huidige ADSL-aansluiting niet goed werkt.
Vorige week nam ik voor de 500-tigste keer weer eens contact op met de helpdesk. Ik merkte lachend op dat ik binnenkort, door toedoen van de KPN, zou worden opgenomen in een psychiatrische inrichting.
Met een <em>'Wilt u mij niet aanvallen?!'</em> werd de verbinding door de telefoniste verbroken.

KPN zou er goed aan doen haar werkterrein te verleggen, sigarenbandjes gaan sparen of zo.
Harry
Ja de klaagmuur van KPN --Het Net wordt steeds groter en voller . Maar aan ales komt er eens een eind aan , zoals ook met het menselijk leven . Maar een bedrijf die een klant belazert, zich  eenzijdig opstelt en werkt met een zeer slecht fuctionerende klantenservice , waarvan de medewerkers veelal onkundig , onbeleefd en onbetrouwbaar zijn, is gedoemd ten onder te gaan . Met de benen in de lucht en het hoofd (kop) naar  beneden reclame maken , is richting aangeven  van eigen ondergang . Mijn ervaring is dat  dit " toneel " past bij<strong>  KPN</strong> .
Met dit bedrijf had ik keurig en schrifelijk overengekomen voor de levering van  het pakket surfen en bellen een week voor het Kerstfeest in 2008 .
Een  een dag voor het kerstfeest werd het pakket nog niet geleverd . Een scala van bellen met de Helpdesk van KPN was het gevolg . Heel lang in de wacht staan om na een lang geprek , door te worden verbonden met een andere medewerker . Maar niemand weet wat er aan de hand is  of een oplossing te bieden . Talloze belpartijen ,die soms wel 20 minuten duurden ,  gingen door tot en met de jaarwisseling  en daarna .  Het gevolg hiervan was , dat ik met de feestdagen zonder telefoon en internet heb gezeten . Na installatie begin januari dit jaar , bleek dat de telefoonlijn een storing had en het niet functioneerde .Ook weer grote belpartijen met de Klantenservice van KPN . Hier ook  met het dure mobiel telefoon . En.... vergeet niet dat bellen met de Klantenservice van KPN , maar Liefst 0.45 cent per minuut kost . Bij andere profiders is dit lokaaltarief of 10 cent per minuut . Rekent U maar uit , wat mij heeft gekost voor dit gebel  met de , zoals gezegd o.a. de zo onvriendelijke Klanten service .  
Op 6 januari 2009 heb ik de manager van de KPN -- Het Net -- een klachtbrief geschreven . Daarbij heb ik tevens een deel van de telefoonkosten wegens grove nalatigheid van KPN enz. gedeclareerd  . Tot mijn grote verbazing en woede heb ik tot een maand later geen reactie van deze manager ontvangen . Bigin februari 2009 , heb ik een aangetekend herinneringsbrief aan de manager van de Klantenservice gezonden . Maar helaas tot op heden zwijgt de manager (KPN) in alle talen . --Wat zal het baten ... ,   kaars en bril ,  als die uil niet zien wil --Zolang de vergunning verlener van deze bedrijven, met ruime klandizie , geen wettelijke maatregelen in het leven roept , zal dergelijke  onregelmatigheden blijven bestaan . Bij gekonstateerde en bewezen onregelmatigheden als deze , dienen  dergelijke bedrijven zwaar te worden bestraft .Tot zolang zal deze klaagmuur en vooral ook mond tot mond reklame  onder de consumenten ,  als een knetterend vuur om zich heen grijpen ,  om het "kwaad " te vernietigen .
Harry .    
 
 
robert
Waarom reageert KPN nimmer......???
Jop
<strong>KPN klantenservice?
</strong>Een grote treurnis.
Ze weten <strong>niets</strong>, kunnen <strong>niets</strong>, zien <strong>niets</strong>, horen <strong>niets</strong>, kunnen <strong>niets </strong>opzoeken of nagaan, beloven wel maar doen<strong> niets</strong>, en als ze dan eenmaal iets willen doen, gebeurd er <strong>niets.
Kortom, voor de KPN ben je als klant totaal niets.</strong>
Robert Kroon
KPN reageert nimmer op alle kritiek. Vreemd.
patrick
nou waar moet ik beginnen als eerste maar eens kpn ik weet waar het woord voor staat zoek het maar uit service kan je vergeten en als je de verkeerde medewerker in het callcenter treft hangen we effe lekker op zodat je voor veel geld weer terug kan bellen echt waardeloos eindelijk na 11 weken wachten kwam mijn paket internet + bellen ik helemaal blij alles aansluiten en wat denk je geen internet en ook geen telefoonie wat doe je in zo n geval juist klanten service bellen signaal staat erop meneer wat doe je in zo n geval kabel controleren dus nadat ik dat gedaan had kwam ik er achter dat een of de muizen de kabel hadden aangevreten in de spouwmuur waar ik nog part nog deel aan had ik weer de klantenservice bellen kost uw 60 euro voor rijkosten en 15 euro per kwartier en over 6 dagen kunnen wij pas de eerste sturen toen ben ik een beetje ontploft wat een onbeschofte lui daar zowel de klanteservice als kpn zelf het is dat ik geen andere provider kan nemen want ik ben verhuist maar als ik het had gekunne had ik ze eruit gegooit moet nog mijn eerste dag internet en bellen krijgen en dan heb je dit al wat een onzin ooja en niet te vergeten moet ook nog betalen voor een monteur 60 euro en 15 per kwartier terwijl ik nog geen minuut internet of bellen heb gehad echt schandalig en ongekent
Bert Overbeek
Pro-lid
Ha Robert, kijk even op <a href="http://www.jongebazen.nl" rel="nofollow">www.jongebazen.nl</a> naar de effecten van onze artikelen. KPN lijkt zijn leven te beteren.
patrick
kpn heeft zijn leven helemaal niet gebeterd sterker nog ze gaan gewoon op zelfde voet verder heb het nu zelf aan den lijfe onder vonden en steeds afgelopen vrijdag zou er een monteur geweest zijn niet komen opdagen gisteren die is wel komen opdagen maar kon het niet maken er moet een ondergrondse bij komen die zou vandaag komen tussen 8 en 10 wat denk je niet geweest bel je ze op wordt de hoorn door de klantenservice erop gegooid  wordt er echt een beetje misselijk van vraag me af hoe zijn bedrijf kan overleven met zo n service dat moet op de langere termijn wel een <strong>Dinosourier zijn </strong>
Joram Oudenaarde
Ik zit met precies hetzelfde probleem... ik had een adsl-abonnement bij Online, en had 3 maanden terug een kabelbreuk (door ouderdom van de kabel, en 2 verdiepingen ónder mijn woning).


Na 3 maanden touwtrekken dacht ik van het probleem af te zijn door wegens wanprestatie Online's abonnement op te zeggen, waarop ik er (eindelijk) achter kwam dat KPN juist degene was die verzaakte.


Een dag later kwam KPN langs om de boel te maken, waarbij ze een gewóne telefoonkabel, hélemaal vanaf de verdeelkast beneden, dwárs door de meterkasten van de benedenburen, dwárs door m'n huis heen hebben aangelegd.


Resultaat: een ADSL-lijn die van de vroegere 12.5Mb, naar een schamele 7Mb is gegaan vanwege de "oplossing" van KPN. Ik kan geen kant op, want de lijn is zo instabiel als de pest. Maar KPN doet niets omdat ik geen contract bij ze heb en omdat de lijn nu "gemaakt" is. Kortom, ik zit met een klote kabel in m'n maag en kán geeneens een vaste telefoon of ADSL-verbinding meer aangaan.


Ik kan alleen maar beämen wat de rest hier ook aangeeft... blijf vooral bij KPN weg als je mentale toestand je lief is. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het maar al te graag, want ik ben totaal kwijt wat ik nu moet doen :(
KPN M.O.C 2e Lijn Technische Service desk
Beste mensen,

 Ik ben een medewerker op de Technische Helpdesk van KPN Multi Operations Center 2e Lijn. Ik kwam toevallig langs deze site en las even het 1 en ander.

 ff een paar antwoorden,

 Even over meneer Andre, Andre, als je een bedrijf heb hangen aan een normale particuliere verbinding word je ook behandeld als particulier. Ik ben het er persoonlijk niet mee eens als u KPN het aanrekent dat u bedrijf niet online is. Er bestaan zakelijke verbindingen van verschillende providers die u ook qua verzekering garanderen dat als u lang word afgesloten om wat voor reden dan ook, u hiervoor verzekerd bent. Ook staan hier 24-uurs monitorings systemen op die voor u precies alles bijhouden tenminste bij KPN zakelijk dan. 
 --
  Even voor iedereen: Ik hoop dat u dit begrijpt, vanaf het modem naar uw computer is uw verantwoordelijkheid. 65% van de inkomende telefoontjes met mensen die een probleem hebben ligt het probleem tussen het modem en de comp.
Als ik mijn persoonlijke mening hierover geef is dit de reden waarom er kosten worden gerekend voor het bellen naar het 0900 nr.

Als wij u als incident hebben lopen kunt u er eventueel vanuit gaan, dat wij u bellen, wij een achterliggend nummer hebben waarop wij te bereiken zijn o.v.v. een icidentnr. dat er een coulance regeling bestaat voor uw incident, niemand is immers perfect. Ook wij niet. We proberen ons best te doen, Maar wij zijn niet verantwoordelijk als het gaat om de verbinding vanaf het modem. Als ik dat verhaal lees van die meneer van die telefoons (f. van Duynen), Dan heeft u echt in het extreemste geval pech gehad.
Mijn uiterste excuses hiervoor. 
Wij doen ons uiterste best om NL te voorzien van ons netwerk en het lopende te houden. Zodra het probleem voor het modem ligt zulllen wij (KPN) Proberen wij z.s.m. uw probleem te analyseren, localiseren en daarna te verhelpen. Deze kosten zijn altijd voor de KPN als het voor uw aansluitpunt betreft tenzij u zelf de kabel in de grond kapot graaft.

Ook voor de klanten bijandere Providers geldt het volgende, Als beheerder van het netwerk zorg je ervoor dat er een signaal binnenkomt voor de desbetreffende Provider. Als dat signaal binnekomt (DSL lampje op modem) en word vastgehouden door het modem houdt het hiervoor op bij KPN. Alle dingen waarmee u het daarna mee oneens bent dient u te melden bij u eigen provider.   

Nogmaals: KPN beheert het hele telefonie netwerk in NL.. Er zijn andere providers die "gebruik" mogen maken van het Telefonie netwerk. Alleen KPN monteurs komen in de Wijkcentrale's en Mogen het punt waar KPN de Hoofdlijn binnen laat komen veranderen/aanpassen. Dit om nog meer problemen te verkomen en in zoverre het overzicht te houden over aansluitingen en door wie. Stelt u dan is voor wat voor chaos het dan zou zijn.

 De consumentenbond van Mei 2009 gaf aan welke Providers het best scoorde. 1. xs4all 2.KPN 3.HETNET Ook qua storingen oplossen!! scoorde ze beter dan de huidige andere providers. 

 Ik weet zelf dat onze 1e lijns collega's heel erg verschillen qua  niveau en op het gebied van kennis en beleefdheid. Ook hier praten we over een punt waarin ik helaas niets in te brengen heb.

  Als het gaat om een pakket dat u kiest of er komt een Sloop op uw verbinding, Gaat dat volgens een proces. Deze processen zijn moeilijk te stoppen maar kunnen voor een bepaald punt gestopt worden. Ook praat ik over processen als het gaat om een betalings achterstand enz. Het zijn processen die ik werking treden. Misschien drastisch?!?! 

Voorbeeld:  U word gebeld door Pretium Telecom, Deze doet u een aanbod voor telefonie, u twijfelt zegt ja, maar belt na een uur terug om het weer op te zeggen. Ik wil hiermee zeggen, zodra Pretium of wie dan ook, u een aanbieding doen en u als klant accepteren gaat het proces in werking. dit kan pas opgezegt worden nadat de lijn compleet is geleverd door pretium, en vervolgens weer een sloop op komt zodat wij er weer overheen kunnen met ons signaal.  Als u bij een andere Provider zit is deze altijd degene die voor u de melding doorgeeft aan ons. Voor iedereen die te maken krijgt met onze afdeling word door ons terug gebeld en behandeld. Natuurlijk speelt kennis hier ook weer een belangrijke  rol en is dat iets wat wij totaal niet missen op onze afdeling.

  Als lijnen instabiel worden, komt dit vaak doordat de Provider een te hoog abbonement qua snelheid op uw lijn heeft gezet dan dat uw lijn aan kan. Het beste wat u hier kan doen is contact opnemen met uw provider, ze vragen naar een lijnmeting, daar komen waardes uit die aangeven hoeveel uw lijn aankan en hoeveel de Wijkcentrale uw probeert te geven. Door deze waardes weet u precies wat voor abb. u een stabiel en snel internet geeft.

  Voorbeeld: Klant woont 2,8 kilometer van de Wijkcentrale, klant wil graag 20mb verbinding over die lijn. Er is op die kabel maar 8 mb vrij. Dan zal dus uw abb. onder de 8 mb moeten zitten voor een stabiele verbinding. (Rond 1 mb verschil is voldoende) 6 of 7 mb zou een stabiele verbinding opleveren. Als uw op 20 mb zou staan geeft de Wijkcentrale uw het meest mogelijke (8mb). Als u dan een ruis of er gaan meerdere mensen (aangesloten op dezelfde Centrale) het internet op, moet het modem deze ruis kunnen corrigeren. Daar heeft ie ruimte voor nodig. Als deze er niet is, klapt uw modem eruit waardoor de internet verbinding tijdelijk weg is totdat de Wijkcentrale en het modem weer een stabiel punt hebben gevonden. Dit geldt ook voor upload.

  Ik bezoek deze sit vanaf nu regelmatig en kan eventueel vragen beantwoorden zo.
Mvg,

Anonieme Medewerker

KPN B.V.
Multi Play Operations Center
Afdeling: Technische Service Desk 2e Lijn
KPN M.O.C 2e Lijn Technische Service desk
KPN text
typfoutjes

 4e Alinia "Als wij u als incident hebben lopen kunt u er eventueel vanuit gaan, dat wij u bellen, wij een achterliggend nummer hebben waarop wij te bereiken zijn o.v.v. een icidentnr. dat er een coulance regeling bestaat voor uw incident, niemand is immers perfect"

Dat moet natuurlijk niet zijn eventueel, maar zeker. Wel zodra u ook een incident nr heeft ontvangen en het is doorgestuurd naar ons.

2e Typfoutje:

"Nogmaals: KPN beheert het hele telefonie netwerk in NL.. Er zijn andere providers die “gebruik” mogen maken van het Telefonie netwerk. Alleen KPN monteurs komen in de Wijkcentrale’s en Mogen het punt waar KPN de Hoofdlijn binnen laat komen veranderen/aanpassen. Dit om nog meer problemen te verkomen en in zoverre het overzicht te houden over aansluitingen en door wie. Stelt u dan is voor wat voor chaos het dan zou zijn."

Het gaat om de laatste zin waar in moet staat, Stelt u dan is voor wat voor chaos het (ANDERS) dan zou zijn.

Mvg,

Anonieme Medewerker

KPN B.V.
Multiplay Operations Center
2e Lijn Technische Service Desk
jerson bakker
Beste redactie,

Leuk artikel over KPN. Helaas staan er nogal wat taal/schrijffouten in. Daarbij is de naam van de Directeur Klantcontact geen Middelkoop maar Middeldorp. Iedere klacht gericht aan de verkeerde persoon kan naast hen neergelegd worden omdat je het stuurt op naam inplaats van op bedrijf. Wel handig om als je info geeft alles eerst goed te checken voor je het op een site plaatst.
Sterkte met jullie gevecht.
Groet,
Jerson.
Peter van Zijl
Als ' anoniem' daadwerkelijk werkzaam is voor KPN dan mag KPN trots zijn op zo'n medewerker. Mooi om te zien hoe een individu binnen zo'n enorme onderneming vanuit zijn positie zijn werkgever verdedigt. Chapeau.
Rogier
Wel grappig,

Nou zie je dat iemand reageert binnenuit de service desken van jullie grote haat KPN.

En dan valt het in 1x stil.. zoveel moeite in dat grote verhaal, omdat er mensen ontevreden waren.
Nou blijkbaar zijn ze ALLEMAAL tevreden.

Anders werd er wel om de havenklap gereageerd hier :)

Complimentje voor de anonieme medewerker
Anita willemse
Lid sinds 2019
Kpn is een smerige oplichtersmaatschappij.
Mijn overkomt op dit moment hetvolgende;

Ik ben met nummerbehoud overgestapt van t mobile ( o had ik dat maar nooit gedaan) naar KPN .
Ik had een Nokia 6610 uitgekozen met een hi 25 eindeloos online abonnement. Ik kreeg het toestel op 25-9-2009 met het contract wat ik thuis moest tekenen. Vervolgens moest ik nog een kaart invullen voor nummerbehoud. Intussen dacht ik leuk met het nieuwe toestel volgens het afgesloten contract abonnement te kunnen bellen en surfen op internet. Na een week of 2 smste ik om na te gaan hoe mijn bundel al was geslonken.  Nu ja zeg... er was helemaal niks geslonken want ik  had helemaal niet mijn abonnement. Ik heb voorlopig ongevraagd een hi 0, soms online abonnement. Ik heb dat helemaal niet op mijn contract staan en belde met KPN om de m.i. vergissing recht te laten zetten maar....het was helemaal geen vergissing dit is gewoon de gang van zake bij KPN om schijt te hebben aan een contract en gewoon te graaien door mij een duur en ongewenst contract door de strot te drukken totdat het nummer is overgezet en daar doen ze voor het gemak al 5 weken over ipv de wettelijke 10 dagen. Je snapt zeker wel waarom bij dit graaibedrijf ; een bedrijf dat  ieder respect voor de klant kwijt is.
Ik geloof dan ook direct alle kritiek hier op deze site want KPN is zijn K van koninklijk absoluut onwaardig.
Ben nu bezig met consuwijzer en hoop van harte dat de klacht wordt doorgestuurd naar de toezichthouder en KPN wordt gestopt met deze illegale methode!!
Ondernemer1
Tip: Stuur klachtenbrieven over slechte KPN service rechtstreeks naar de directies van KPN: Jacob Middeldorp <em>(directeur KPN klantcontact, Postbus 5880, 1040 JA Amsterdam)</em> OF voor de ondernemers onder ons: Eelco Blok <em>(directeur KPN Zakelijke markt, Postbus 110, 3000 AC Rotterdam)</em>
 
 
<em><strong>Zou iemand mij kunnen vertellen of deze gegevens nog steeds kloppen? Ben bezig met het schrijver van een brief . Deze wil ik graag rechtstreeks sturen alleen twijfel ik aan de juistheid van deze gegevens na twee jaar.</strong></em>
<em>
</em>
R@T
Ik word echt helemaal duizelig van die mensen bij KPN. Heb precies op 2 februari gebeld voor een nieuw Zakelijke-Aansluiting. Bellen en Internet incl. een Zakelijke - Garantie abb. voor €5,00 extra per maand. Ze hebben mij verteld dat er de week erop een bevest.brief zou krijgen van hun.

Zoals gewoonlijk heb ik geen post gekregen en natuurlijk zat ik gelijk aan de lijn met KPN Klantenservice.

Deze konden mijn aansluiting niet meer vinden. Na lang zoeken komen zij erachter dat het niet op een zakelijke aansluiting is gezet en dat er geen toevoeging was bijgezet op onze adres.

In hun systeem stond .....weg 40  terwijl het 40-15 had moeten zijn.

Ik kon het niet gelijk overzetten omdat hun systeem dat niet aankon om een aassluiting over te  zetten als het nog niet afgeleverd is.

DRAMA DRAMA DRAMA. Wij moesten dus wachten totdat de aansluiting er was.
Dat zou vandaag op 12 mrt 2010 zijn. Precies 1 maand later zijn.

Vandaag:
Na 30/40 telefoontjes eerder deze week was mij verteld dat het echt vandaag zou aangesloten worden.  (Het is namelijk echt belangrijk voor ons dat het goed werd overgzet. Want onze telefoon en internet mag geen dag eruit liggen. We zijn immers een multimedia - internet bedrijf.)

Ik bel ze netjes om 09:00 uur om te vragen of ik ben aangesloten. Zij konden mij niet helpen en werd natuurlijk weer tig keer overgeschakeld tussen de consumenten en zakelijke afdeling.

Ik  heb meerdere malen gevraagd of ik niet een
SUPERVISOR aan de lijn mag om mijn probleem en dilemma uit te leggen. Maar nee hoor.
Als het even moeilijk word hangen ze op of verbinden ze je door met een andere afdeling.

IK BEN NU PRECIES 1 MAAND VERDER en nog steeds geen aansluiting.  IK weet niet wat ik moet doen.

IK heb ondertussen vandaag mijn Huidige-Provider gebeld om te vragen of er uberhaubt een verhuizing van onze tel. nummer door KPN is aangevraagd. EN JAAA HOOR.. ze antwoorden dat er niks in de systeem staat. En vertelden mij ook als KPN een verhuzing had aangevraagd dat de systeem dat wel zou laten zien..

HELEMAAL NIKS GEBEURD DUS...

DUS MIJN INTENSE VAN MIJN ERARINGEN ZIJN DAT JULLIE ECHT 100000x moeten nadenken of je wel door KPN wil aangelosten worden.

IK GEEF ZE EEN 10+ voor slechste KLANTENSERVICE VAN DE WERELD.

Zelfs een call-center uit Bangladesh verleend meer
service.

<a href="mailto:R@T" rel="nofollow">R@T</a> ... Arnhem, 12 mrt 2010
Bernie Willems
35 dagen wachten en nog steeds geen antwoord.
Door een callcenter gebeld voor een nieuwe dongel aanbieding en deze geaccepteerd onder voorwaarde dat deze in plaats zouden komen van onze bestaande dongel-abonnementen.
U raadt het al. De bestaande abonnementen worden niet opgezegd zodat ik nu met dubbele dongelabonnementen opgescheept zit.
Op 8 februari heb ik deze zaak per e-mail voorgelegd aan <a href="mailto:bedrijfsrelaties.kpn.mobile@kpn.com" rel="nofollow">bedrijfsrelaties.kpn.mobile@kpn.com</a>.  Zowel telefonisch als per e-mail heb ik verschillende malen om beantwoording van deze toch zeer eenvoudige vraag gevraagd.
Op 18 februari aangekondigd van de overeenkomst af te zien indien u zich niet aan de gemaakte afspraken wenst te houden. Ook hier heb ik geen antwoord op ontvangen.
Op 9 maart heb ik per e-mail een klacht over bovengenoemde zaak aangemeld. De bedoeling van die klacht is uiteraard de beantwoording te bespoedigen.
Vandaag maar weer eens gebeld hoe het ervoor staat. Volgens de medewerkster aan de helpdesk had ik dus beter geen klacht in kunnen dienen omdat de behandeling van een klacht 5 werkweken duurt terwijl de behandeling van een vraag per e-mail normaliter 5 werkdagen duurt.
 
<strong>M.a.w. als je een klacht indien duurt het 5 * zo lang.</strong>
Zoals aanbevolen heb ik dit vooral voorgelegd bij Eelco Blok.
L.H.W. Janssen
Ben overgestapt van bellen en internet naat bellen+internet.
Al meer dan een week kan ik niet meer bellen, alleen mobiel en de kosten om 09000244 mobiel te bellen bedragen € 1.45 per minuur, met max. van € 58,00
KPN heeft per vervaldag afgedaan.
j.vroegop
Ben zeer ontevreden  nu al met kpn.Volgens een telefoniste,maakte het niet uit dat mijnoverstap naar de kpn te vroeg werd uit gevoerd(installatie
apperaten zoals modem)Nu heeft een iemand van de kpn,bij telfort gevraagt om opzegging per 1April,
Moest 7 April zijn Kpn weigerd nu deze fout te herstellen.Gevolg tijdens de paasdagen geen telefoonZeer grote schande groeten j.vroegop
mike
ik heb geprobeert om de snelheid van mijn internet te verhoogen na dat ik dat op de site van kpn gedaan gat kreeg ik een email daarin stond dat ik 5 werk dagen zou moeten wachten dat heb ik gedaan maar toen had ik nog geen sneller internet ik heb gebeld naar kpn en ik heb een email gestuurt maar van de email kreeg ik niks trug en als ik een medewerker van de kpn aan de lijn had zijden ze dat in de midag de snelheid verandert zou worden ik ben nu 11 werkdagen verder maar heb nog geen verandering in mijn snelheid ik heb vandaag weer gebeld maar ik werd gewoon afgeschut hij wist niet hoe het kwam ik vroeg aan hem of hij mij door kon sturen maar hij kon dat niet doen deze telefoontjes hebben me al heel wat tijd gekost maar heb nog steeds niet <strong>kpn val dood!!!</strong>
Anonieme X mederker
Beste Mensen,
De enige tip die ik u kan geven

  (ALS HET GAAT OM vaste lijns VERBINDINGS PROBLEMEN VAN HET INTERNET/TELEFOON of IPB)

1. Bel naar het 0900-0244 nr.

 2. leg het probleem (nog een keer) rustig uit aan de medewerker.

 3. Zorg dat er een ticket word aangemaakt naar de 2e lijn!!!!!!!!!!
wees beleefd, en er zal een 2e lijns ticket aangemaakt worden.
er zullen misschien wat stappen ondernomen worden ivm dat het probleem ook bij u thuis kan zitten
(dit moet gwoon volgens de procedure voor 100% uitgesloten worden, want kpn zal nooit onnodige kosten maken.) (zie ht verhaal hier ver boven ook van mij)

vraag het ticket nr, en schrijf deze op. Zorg dat uw telefoon nr genoteerd word en uw adres gegevens kloppen en de probleemstelling bekend is.

4. de response tijd van nieuwe tickets door de 2e lijn ligt binnen 48uur m.u.v. feesdagen en eventuele landelijke als plaatselijke storingen, zodra dat ticket open staat word er zoiezo contact met u opgenomen door de 2e lijn..

5. Heeft u eindelijk een 2e lijner aan de telefoon? Vraag naar het nummer waar hij te bereiken is en zijn naam (gratis 0800 nr) en of het ticketnr/incidentnr nog  hetzelfde is. Vraag dit ook rustig en blijf kalm.

6. probeer het bij 1 medewerker te houden, iedereen die u belt daarna verwijst u door naar de 2e lijns helpdesk, via het telnr en ticketnr of er zal intern contact opgenomen worden. refereer hierin misschien naar een email adres.

7. hopelijk word u probleem spoedig verholpen.  

(ik ben inmiddels ontslagen dus helaas kan ik niets voor u doen :P,
et lag aan me zelf dus kan ze helaas (nog) niet haten:P)
 maar heb gewerkt in het KPN MOC, dus weet over de gang van zaken, ook te zien aan mijn verhaal hier ver boven) MVG, :P X-medewerker
Mark
Mijn advies, begin nooit aan KPN!

Had digitenne en internet van KPN. In augustus deed mijn internet het opeens niet meer. Bleek deze opgezegd te zijn? Geen idee in iedergeval niet door mij..  ging 8 weken duren voordat ik weer aangesloten kon worden.. Na veel bellen (totaal voor 80 euro) in november weer aangesloten en niks van mijn abonnementsgeld terug gehad.

Abonnement van digitenne opgezegd per 30 april. Wat hadden ze gedaan per direct opgezegd dus zit nu 2 weken zonder tv. In de bevestigingsbrief van KPN stond dat ik het per 30 april heb opgezegd toch heb ik geen tv meer.

Raar bedrijf. Ik ben er klaar mee..
andre
slechte service van deze man;singh nooit mee praten.
l.mol
Mevr./mhr.;
Klachten??? Ik heb gelezen dat er wel 1 maand gewacht moest worden op een aansluiting bij/door KPN.  Mijn zwager wacht al bijna 6 maanden op aansluiting !!!!!!! De lijst met gevoerde gesprekken beslaat bijna 2 bldz. Vanmorgen weer  een nieuwe smoes gehoord. Goed getrainde  "afwimpelaars" hebben ze bij de kpn wel. We zijn ten einde raad. Op 3 mrt afgesloten om te kunnen aansluiten op het pakket : tel-tv-internet.
We zullen de directie in Amsterdam maar eens benaderen.
L.Mol     16 aug. 2010
Janneman
Ik zie hier reacties van een paar boze mensen maar ik moet zeggen dat ik weinig tot geen problemen met de service verlening heb van KPN. Als mijn modem weigert of ik kleinen verstoringen heb worden deze altijd keurig opgelost, nieuw modem, metingen zelfs is in de centrale al eens een aanpassing gedaan. Ook verhuizingen en uitbreiding abonnement, geen problemen gehad.
Gewoon een kwestie van goed aanvragen en duidelijk uitleggen wat je wilt of wat het probleem is.

KPN is sterk proces gericht dus als je bij het juiste loketje juiste aanvraag doet gaat het gewoon goed.
Wanneer het niet goed gaat is een aanvraag niet goed of onvolledig invullen, storingen melden als de aanvraag nog in gang is met als doel zsm de aansluiting te krijgen dan gaan twee processen doorelkaar lopen en dat werkt niet.

Als ik de commentaren lees moet ik toegeven dat de medewerker van KPN gelijk heeft wat betreft verantwoordelijkheid, dat is bij elke provider gelijk.
T/m het modem is de verantwoordelijkheid van de provider wat je daar achter zelf aansluit en insteld aan IP nummers, computers en randapparatuur, telefoontoestellen is de verantwoordelijkheid van de klant zelf. Je kunt, als je twijfelt over je kunnen als computer en telecom expert, een monteur laten komen die kan kijken of je alles goed hebt aangesloten.

Kortom KPN ben ik erg tevreden over maar je moet duidelijk zijn maar dat moet je bij de slager, de bakker of elk ander bedrijf ook.
F.F.
<strong>Dit gaat echt boven alleen een verbinding:</strong> Aangezien ik bijna zeker weet dat er stapels van die klachtenbrieven er liggen, stuur ik mijn klacht naar alle mogelijke partijen. Ik hoop dat u de ernst van mijn situatie begrijpt. Het is niet de bedoeling dat een onverschillige KPN medewerker mijn leven verpest.
Geachte heer Middeldorp,   Aangezien ik ongevraagd in grote problemen ben beland door een fout op uw afdeling klantenservice, richt ik mij tot u. Onderstaande brief heb ik naar uw afdeling klantenservice gestuurd en een kopie hiervan aan BKR afdeling.    Enige weken geleden ben ik via mijn bank rekening erachter gekomen dat er een negatieve A codering bij BKR Tiel op mijn naam staat vermeld, door mijn mobiele aanbieder. Ik heb dagen moeten bellen met verschillende partijen waaronder klantenservice KPN (zeer slecht). Daar heb ik gevraagd of dit door KPN gedaan is aangezien ik kort daarvoor een betalingsregeling had getroffen voor een hoge rekening. Deze regeling was lang voor de BKR melding getroffen. Er is mij meerdere malen verteld dat het niet zo was, dat KPN dat soort zaken via incassobureau regelt en meldt deze niet bij BKR. Aangezien ik nergens anders een openstaande rekening had, heb ik mijn gegevens opgevraagd bij BKR en <strong>het is inderdaad een negatieve A codering met een openstaande bedrag € 0,-</strong> <strong>door KPN gemeld. Dit is toch niet te geloven?</strong>   Tijdens Mijn laatste telefoon heeft mevrouw Christel vd Brink(?) mij verteld dat het waarschijnlijk door een medewerker van KPN een “<strong>foutje</strong>” is gemaakt. Zij kon mij op GEEN ENKELE MANIER helpen en herhaalde zich als een robot. Dit schijnt een onderdeel van KPN service te zijn en gebeurde tevens door alle service medewerkers die ik tot nu toe aan de lijn heb gehad. Niet naar mensen luisteren maar net zo lang hetzelfde herhalen tot de klanten het opgeven. Maar zij was wel zo vriendelijk om mij te informeren dat ik een brief moest schrijven naar BKR afdeling van KPN en aan moest geven hoe de situatie zat. Pas na 1 maand zou ik een reactie krijgen. Als ik er om vraag om met “een” leiding gevende te worden door verbonden, kan dit ook niet want er is geen leiding gevende. Ik begrijp in dit geval dat een stuurloze service afdeling hiertoe kan leiden.  Het spijt mij dat ik mij op deze nogal ruwe manier moet uitdrukken daar ik altijd een kalm persoon ben, maar u begrijpt wel dat ik mijn geduld verlies na weken constant gebeld te hebben. Niet correct behandeld en verkeerd geïnformeerd te worden.  Dat ik letterlijk moest smeken om met uw afdeling administratie doorverbonden te worden. Dat ik momenteel met al mijn bankzaken in de problemen zit door een “<strong>foutje</strong>” van een van uw medewerkers, van wie de naam niet bekend is (niet wordt verteld) en dat ik pas na 1 maand een reactie van KPN krijg. Dat ik ongeveer twee maanden achter de fouten van KPN medewerker moet gaan en deze moet herstellen. Als deze nog te herstellen is.  Ik verzoek u vriendelijk doch met klem mij binnen <strong>twee dagen</strong> een brief/e-mail te sturen met daarin een verklaring dat de A codering onterecht is en ook een kopie hiervan aan BKR te verzenden zodat de codering verwijderd kan worden. Indien ik binnen twee dagen geen reactie ontvang, ben ik genoodzaakt zeer drastische maatregelen te treffen en ben bereid dit issue zelfs tot aan de media (TV, Radio, Krant) bekend te maken. Na weken ellende die veroorzaakt is door uw medewerkers, zijn mijn lopende bankzaken die hiermee te maken hebben (BKR codering) geblokkeerd. Indien deze codering niet verwijderd wordt, kan ik geen gebruik maken van mijn lopende rekeningen en mag geen andere vorm van lening/hypotheek sluiten voor de komende 5 jaar. Dit alleen omdat een van uw medewerkers een "<strong>foutje</strong>" heeft gemaakt volgens mevrouw Christel vd brink (achternaam heb ik niet correct begrepen) en niemand doet moeite om dit “<strong>foutje</strong>” te herstellen.. Indien nodig, zal ik hiervoor een advocaat inschakelen en stel u hierbij aansprakelijk voor alle kosten die hiermee gemoeid zijn. <a>Het referentienummer voor mijn klacht is '100920-000150'</a> Voor alsnog ga ik ervan uit dat dit niet noodzakelijk is en zie graag uw verklaring tegemoet.   Met vriendelijke groet,
Lugh
Hoe KPN met klanten om gaat is echt verschrikkelijk.

6 september internet + interactieve tv aangevraagd. Na de modem te hebben ontvangen, probeerde ik de voorbereidende stappen uit te voeren, het lampje broadband bleef knipperen. Ik bellen dat ik genoemde stappen niet kon uitvoeren, nee, dat klopte volgens de klantenservice, de handleiding had het verkeerd. Ik voor de zekerheid 4 Oktober een installatie monteur bestellen.

4 Oktober; ochtend vrij genomen, geen monteur. Bellen naar de klantenservice; Nee, ik had geen afspraak, dat had ik verzonnen, tussen 8:00 en 13:00 uur; het ging om een monteur voor de centrale, niet bij mij thuis. Ik kon wel een nieuwe afspraak maken, ongeveer anderhalve week later, daar moest ik wel 35 euro voor betalen. Ja, ik moest ook gewoon mijn abonnement doorbetalen ook al had ik geen internet. Ok, dacht ik, dan doe ik het toch zelf? Ik de modem weer aansluiten, geen signaal. Technische afdeling; nee, ik had wel een afspraak met een monteur vandaag. Wtf? Maar ik zou ook een lijn moeten hebben, die was immers opgeleverd. Ze zouden me terugbellen. Ik weer gevraagd of ik doorverbonden kon worden met de multisupport desk, omdat die mij immers voor gek verklaard hadden dat ik een afspraak zou hebben. Dat deden ze weer; ik dus uitleggen dat de technische dienst wel degelijk kon zien dat het om een monteurs afspraak bij mij thuis ging die ze hadden aangevraagd; na heeeeeeeeel bizar lang wachten kreeg er uiteindelijk uit dat er miscommunicatie was geweest, en dat de ene afdeling mijn aanvraag voor een installatiemonteur thuis hadden afgestoten vanwege de installatiemonteur op de centrale, diezelfde dag. OK, w/e. Ik zou gebeld worden door de technische dienst.
Paar uur later; nog niet gebeld. Ik bellen met de technische afdeling; nee, ik zou niet teruggebeld worden. Ik had sowieso ook altijd een monteur nodig gehad bij een nieuwe aansluiting. ? Ja die had ik dan ook besteld, maar door een fout van KPN zelf ging dat niet door, ik mocht lekker meer dan een week wachten op een monteur van 35 euro; de wanhoop nabij werd de hoorn in mijn gezicht erop gesmeten. Ik terugbellen, situatie uitleggen, ik kon een contract voor 5 euro per maand afsluiten, dan zou er meteen een monteur komen. Ik afsluiten, werd ik doorverbonden met de technische dienst voor een afspraak. Zeggen zij; "Nee, monteurs sturen we niet als je geen signaal hebt, zelfs niet met zo'n service contract". Wtf???????????????????????????????????????????????????
Ten einde raad maar een monteur ingeplant voor twee weken later, hangt er iemand aan de deurbel; een KPN storingsmonteur, of ie even in m'n meterkast mocht kijken ivm storing bij de buren.
Ik ontplofte bijna; maar afijn, hij boodt aan om ook even mijn verbinding te controleren. Er zaten in de aansluiting buiten een paar draden verkeerd, die heeft ie omgedraaid, binnen 5 minuten was het gepiept.

KPN, rotbedrijf, ik had een storingsmonteur nodig voor 5 minuten, maar dmv jullie achterlijke, onbeschofte, ongeorganiseerde chaos bende van een klantenservice had ik dat NOOIT NOOIT NOOIT voor elkaar gekregen.
Frankie
Al 6 jaar zakeijke klant van KPN. Verleden week een dongel aangevraagd. Een dag later kreeg ik een e-mail, waarin doodleuk werd verteld dat mijn rijbewijs als vermist of gestolen stond geregistreerd en zij de aanvraag moesten annuleren. Mocht ik vinden dat ze ongelijk hebben dan ben ik van harte welkom om alsnog een nieuwe aanvraag in te dienen. Alle contracten met KPN heb ik  inmiddels opgezegd. KLASSE SERVICE KPN! Vooral zo doorgaan.
jantje
KPN heeft mij en vele vrienden van me ook opgelicht. Ze leveren niet wat ze zouden moeten leveren, laten je meer betalen en reageren niet op klachten. Ook verhelpen ze je problemen ook niet...
 
 
J.B.
Ik ben al van begin oktober aan het proberen om het bellen en internetten in een pakket te krijgen maar het wil maar niet lukken. mvr Bruggewierth en mvr Hamburger van Multi suport desk KPN beloven dat ze terugbellen en dat ze het probleem gaan oplossen maar er gebeurd helemaal niets. Het abo is nu verlopen en ik weet niet wat er nu gaat gebeuren. Bestaat KPN wel?? Als er betaald moet worden wel maar als er iets gewijzigd moet worden niet. Ik hoop dat Youp van het Hek deze onbereikbare telecom reuzen hard gaat aanpakken  maar ja wij zijn geen bekende nederlander dus ik denk dat ik met het probleem blijf zitten. Na 7 telefoontjes en diverse e-mails krijg ik geen enkele reactie.  gr. J.B.
KPN Anonymouse
@<a href="http://internetenbellenkpn/" rel="nofollow">J.B.</a>: Wanneer uw abonnement bij KPN is verlopen heeft u geen mogelijkheid tot verbinding op uw Experia Box.
In het geval dat u bent overgezet naar een andere provider, zult u bij deze moeten aankloppen voor internet. U kunt de technische helpdesk bereiken, en vragen of er een sloop, of een telco sloop is toegepast op uw aansluiting. In het geval van een telco sloop bent u overgezet naar een andere ADSL provider. In het geval van een sloop bent u overgezet naar Ziggo of UPC, of heeft u helemaal geen aansluiting meer. Dat laatste is onwaarschijnlijk, omdat u de Experia Box in dat geval al zou moeten hebben ingeleverd.
U kunt daarnaast ook specifiek vragen of de medewerker wilt kijken naar uw ordergegevens. Dan kan de medewerker u vertellen of uw abonnement daadwerkelijk is beëindigd.
Ik vind het erg jammer dat u KPN zo heeft moeten ervaren, en er wordt van alles aan gedaan om verbetering te brengen in de klantenservice.
een gedupeerde
Het lijkt erop dat de medewerkers van KPN hun frustraties uiten door het de KPNklant nog moeilijker te maken.

De klant is onmachtig om iets aan het probleem te doen. Je kan alleen met de helpdeskmedewerkers bellen. Bel je, dan weet je van te voren dat je probleem nog erger wordt en ondanks toezeggingen niet opgelost wordt. Het is net een loterij: kans op erger is groot en de kans op een oplossing is heel erg klein.
Brieven schrijven heeft geen zin, zeggen ze zelf ook. Op brieven wordt niet gereageerd.

Ik ben nu 3 maanden gestressd van de onmacht.

Directie doe iets met de problemen!!!
Margaret
Ik trek alles bij KPN weg. TV, Internet/telefoon en mobiel. Ben er nu helemaal klaar mee. Het zijn echte bitchen achter die telefoon van KPN
Ik ga nooit meer een abonnement nemen bij KPN en waardeloos call-centre/klanten service.
STRAAT
Heb al 1 week geen telef verbiding met k.p.n vast net
Ik zit met een zeer zieke vrouw en al bvele vtelef gepleegd maar vniets helpt
aL;S IK DE DOKTER ONVERWACHTS MOET BBELLEN
WEET IK HET NIET MEER MIJN MOBILE MOET BIK STEEDS LADEN ,MAAR ALS HET EEN KEER FOUT GAAT SPREEK IK K.P.N AAN hEB AL BEEN DESKUNDIGE GEVRAAGD
K./P.N WAARDELOOSE SERVISE
STRAAT
GELUKKIG NET VOP TIJD EEN MOBIEL
Zit met een zieke vrouw,en mijn vaste verbinding van k.p.n doet vhet val een week niet,alles geprobeert niets helpt bij k.p.n
Ben nu bezig met een advokaat als er iets gebeurt,want als ik naar de winkel of bank moet ,moet een buurvtouw zo lang op mijn vrouw passen.SLAPELOSE NACHTEN .EN NKPN ID DOOF.
R. de Jong
Vraag: Zijn batterijen voor mijn telefoon voorhanden in de primafoonwinkel.Dus 0900-o422 gebeld. Antwoord weet ik niet ga erheen. Ja Mevrouw maar de afstand is 6 km. Voor iemand met handicap. En dan mogelijk te horen zijn niet op voorraad. Kan ik de winkel niet bellen? Nee U ziet maar is dan het antwoord!!!!
P uit Groningen
Leuk dat een medewerker van KPN hier zijn reactie geeft.

Alvorens met allerlei verdedigende argumenten te komen kan deze zich beter concentreren op de basis van klantenservice:

1. Vriendelijk zijn aan de telefoon (Dus niet de hoorn eropgooien en mensen beledigen)
2. Doen wat je zegt. Een simpele afspraak voor het aanleggen van een lijn loopt in 80% vna de gevallen helemaal in het honderd.

Meest trieste is nog wel dat dit simpelweg in de bedrijfscultuur zit ingebakken (daar hebben wel meerdere bedrijven last van) Je komt er als vriendelijke, hulpvaardige nieuwe werknemer en een maand later sta je bij de koffie automaat de klanten uit te lachen met je collega.

Zo gaat dat nou eenmaal bij KPN en dat zie ik echt niet veranderen. Daar zijn ze gewoon te groot voor.
niels tomassen
ik heb een abbo bij kpn mobile + verzekering van 5 euro in de maand een maand geleden mijn toestel in het water laten vallen en mijn scherm was stuk gegaan . op laten sturen en drie weken later kreeg ik deze terug met een nieuw scherm en behuizing hemaal goed dacht ik maar een week of twee later begon gedonder netwerk buiten bereik constant opnieuw opstarten .ik weer terug naar de winkel aan gegeven wat het probleem was .naar mijn iedee komt het door dat de printplaat nat geweest is dat geeft corrosie na een bepaalde tijd ook dat aangegeven bij de opmerking en het toestel werd weer aan geboden bij de reperateur pffff
na vijf dagen krijg ik deze weer terug met de melding dat er geen defect gevonden was. ik zit nu nog steeds met de ze onbruikbare tel van 400 euro waar ik niks mee kan met een abbo van 40 euro in de maand die loopt tot 8 2012 . wat nu hoe vecht ik dit aan moet ik nu een advocaat nemen voor een mobieltje waar gaan we heen in deze wereld !!!! (hoe groter de firma hoe groter de problemen)
Frans
Ik ben geschrokken van het telefoongesprek met de helpdesk van KPN dat ik zojuist had. Ik ben ongelofelijk onbeschoft behandeld door een jongen die op een bepaald moment het zelfs presteerde me openlijk te jennen.
Controleert niemand die mensen? Maakt het KPN dan niets uit dat ik al heel lang klant ben?
Kennelijk niet. Ik ga het nu dan toch maar bij een andere aanbieder proberen.
Sanne
De klantenservice van KPN is schandalig. Medewerkers die de hoorn erop gooien, geen reactie via de mail meer teruggeven. Alleen een standaardverhaal. En zelfs de winkels weten niet hoe of wat... Echt, wat een bedrijf. Overstappen! Dat lijkt me het beste!
renate
overstappen is wel een optie als je de dikke rekening van kpn ziet gaat je t overstappen wel over.. eerst is alles maandelijks opzegbaar en dan wil je t opzegge krijg je te horen dat je er nog een half jaar aan vast hangt kpn zorg maar niet dat jullie aan mijn koordje gaan hangen want daar hang je geen half jaar aan maar voor altijd en meneer middeldorp zorg maar niet dat ik je tegen kom want ik zoek je en ben niet de enigste maar als k je heb annuleer je mijn contract en dan stamp ik je alle tanden uit je bek als ze er nog zitten en niet verwijderd zijn door iemand anders dan hang ik je aan mijn auto en ga ik s n rondje rotterdam maken met jou erachter.. vuile hoerenzoon volgens mij neuk je je moeder ook want jij bent zo vies als wat.....
Kees van Dam
Eveneens slechte ervaring met KPN.
-verandering van adsl 4 lijnen naar1 lijn met internet: internet doet het niet meer. Draad waar internet op zat gewoon uitgeschakeld. Moet weer een monteur voor komen
-bedrijfstelefoon met internet: experiabox valt om de haverklap uit, echt om de 5 minuten
-opzeggen bedrijfstelefoon: Na eindafrekening doorgaan met afschrijven maand abonnement. Brief schrijven: gewoon doorgaan met afschrijven, geen reactie op de brief: bellen: brief wel ontvangen, komt nu in orde in meneer
-(per abuis) telefoon opgezegd van zorgafhankelijke ouder: alarm bleek hier op aangesloten (niet bekend bij de kinderen): snel gebeld om het weer ongedaan te maken: callcenter ronduit rampzalig na anderhalve dag bellen maar weer een nieuwe aansluiting aangevraagd: dit duurt 30 dagen!! Een ziek afhankelijk mens 30 dagen zonder noodoproep!! Schandalig!
Dongel: veel te duur !!! nooit doen!
Als mijn mobiel contract afgelopen is geen KPN meer voor mij.
Was ooit een goed dienstverlenend staatsbedrijf, nu een goed factuurbedrijf......
Freek
Ik heb KPN ingeschakeld om een zakelijke internetverbinding voor ons bedrijf te regelen. Het gesprek was in september, het contract werd getekend in oktober. Het werd februari. In de tussentijd nam onze accountmanager de telefoon niet meer op en probeerde ik zijn directeur te pakken te krijgen. De installateur die we daarop op bezoek kregen vertelde dat hij de volgende dag te horen zou krijgen of hij ontslagen zou worden. Hij heeft ons wel aangesloten. Maar goed, als het werkt dan werkt het.

Ik raad zakelijke klanten aan om in het contract een clausule op te nemen waarin KPN aansprakelijkw ordt gesteld voor de schade die voortkomt uit vertragingen.
Jim
Ik heb enkele reacties gelezen. Je wordt er moedeloos van. Ook andere andere aanbieders is het droevig gesteld. Ik vraag me af of de overheid hier niets aan kan doen.
kimberley pex
VRESELIJK wat een paniek. 10 en 11 februari 2016. Net 2 weken weer terug van t ziekenhuis, wéér 'n darmoperatie en zit nu al 2 dagen zonder telefoon van KPN. Als 'n rat in de val. Gechat met KPN via m'n Ziggo internet (Godzijdank) KPN vertikt t om de storing op internet te plaatsen. Omdat er niemand had gebeld , ?? is de klacht nog steeds niet verholpen................Héél Randwijk Maastricht zit nu zonder KPN. AL 2 DAGEN ! Gelukkig kon ik vandaag de overbuurvrouw inschakelen via mn ziggo mail. ze was vandaag thuis. anders had ik de mdl arts , apotheek, chirurg en de huisarts totaal niks kunnen laten weten . Kan momenteel nog niet goed lopen en had dringend m'n nieuwe medicijnen nodig. KPN dit is schandalig !
SimonZegt
Ik heb gelezen dat er 3 dagen geleden weer 20 storingen gemeld waren, meeste ging over internet, telefoon en daarna televisie. Ik zit met angst en beven af te wachten, want ik wil weg. Weg bij KPN. En ik ben bang, bang dat de incasso's niet kloppen, bang dat het incassosysteem weer er voor de zoveelste keer uit ligt, bang voor storingen, bang dat iemand me lijn migreert, bang dat een ander een lijn er bij gooit zodat ik geen signaal meer heb maar wel moet betalen, ik wil weg. Het enige wat ik lees bij KPN zijn problemen en ik wil ver weg blijven van problemen. Mijn vraag is, als de klant weg wil waarom wil KPN deze in alle macht blijven behouden? Dat is toch niet logisch? Wat ik ook raar vindt als je weg wilt lees je verschillende reacties, de een gaat het goed, de ander gaat totaal fout, bij een ander gaat een beetje fout, het is heel wisselend. Er is niet te zeggen hoe bijv. een abonnementsverandering of een lijn aanpassen gaat verlopen, gaat dat goed of fout, dat is op zich al heel raar, nog vreemder is het dat als het fout gaat het alleen maar fouter gaat, het wordt niet beter op. Het rare is dat ze fout op fout stapelen, nu zou je zeggen een goede baas voorkomt zulk soort leed. Maar waarom is dat bij KPN dan niet? Als ik hoor dat zelfs de consumentenbond het opgeeft met de slechte service van KPN. Dan moet er bij het management van KPN toch iets gaan rinkelen van he we moeten beter ons best doen. Mijn ervaring is dat als de klant al iets heeft hij totaal niet lekker gemaakt wordt voor bijv. een korting, en dan heb ik het niet over iets afsluiten, maar waarom niet je vaste trouwe klanten een korting geven, mijn ervaring is namelijk als je een abonnement hebt lopen dan doet men niets meer voor je. Het liefst laten ze je met een te duur product zitten. Terwijl men bijv. kan zeggen we weten dat u dit of dit gebruikt maar als u nu dat doet dan is het in de toekomst goedkoper. Dat doet men niet. Daardoor vind ik KPN een duur bedrijf wat alleen maar vindt dat we meer moeten bellen. Heb je al eens gezien hoe duur bellen met KPN is? Ik ken bedrijven die nog duurder zijn. Ik ken mensen met rekeningen van 400 euro per maand. Daarom bellen zo weinig mensen. Het is gewoon te duur. Je hebt geen vaste bundels. En anders zijn ze schofterig duur. Of alles valt buiten de bundel. Bundeltje hier, bundeltje daar, nog een paar euro's denk je dat ik geldboom heb? En het ergste is dat ze zelf een fout maken, vervolgens je wekenlang met die storing laten zitten, vervolgens moet er verdiend worden aan die storing die ze zelf veroorzaakt hebben, en als je vraagt of je alsjeblieft geholpen kan worden laten ze je in de kou staan, vervolgens heb je als consument vele kosten gemaakt die worden NIET of NIET VOLLEDIG gecompenseerd, mijn vraag is wanneer gaat dit bedrijf failliet? Want als ik het zo lees en de verhalen moet geloven is het bij geen een provider goed of in orde. Iedereen die je spreekt heeft NERGENS problemen mee, ontkent dat er problemen zijn, vindt dat niet zo, ik heb dat totaal niet, ik heb nergens last van, raar, het gebeurt nooit, ik heb NOOIT storing. Vind je dat ook niet een beetje je kop in het zand steken en eigenwijs zijn? Ik ken NIET een provider die NOOIT storing heeft. Dat niet alleen het is ook raar. Het is eigenwijs de werkelijkheid ontkennen. Daar leer je ook niets van dat eigenwijze. Ik vraag me dan werkelijk af, zijn dat soort eigenwijze mensen al dan niet bij KPN werken niet gewoon een last voor de maatschappij?
Als je bijv. geen internet krijgt en je hebt de rekening van deze maand wel betaalt, kun je de financiële transactie voor de aankomende maand storneren, probleem is dat je dan een incassoburo krijgt, of een BKR notering, kun je bijv. weer geen auto kopen, krijg je weer een rechtszaak, vervolgens moet meneer de drukke rechter zich daar weer over buigen, allemaal omdat meneer KPN te besodemietert is om service te leveren. Lui. De gedachte van de klant is namelijk als ik GEEN SERVICE krijg betaal ik ook niet, das hetzelfde in een restaurant, als ik cola bestel en zou bijv. na ettelijke malen herhalen en nog steeds geen cola krijgen, helemaal niets, en vervolgens moet ik betalen, dan betaal je als consument ook niets, je hebt namelijk niets gedronken, sterker nog als consument stap je dan op en ga je naar een ander bedrijf waar je WEL iets te drinken krijgt. Waarom moeten we dan bij KPN wel betalen voor allerlei onzin? Macht. En die macht is dat bedrijf te veel naar het koppie gestegen begrijp ie?
Klant is koning, maar KPN denkt ik ben keizer en ik ben lekker eigenwijs en kan alles maken (op de slechte manier).
Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit bedrijf al jaren slecht is al jaren te duur is en al jaren niet servicegericht. Mijn vraag is waarom sluit je als consument dan een dienst bij hun af? Keer ik weer terug naar mijn eigen situatie. Ik wil daar weg, waarom ik wil geen problemen. Alleen het rare is bij hun dat hun nu JUIST problemen willen. Dat is echt raar. Ze vinden het raar dat klanten boos worden, is dat raar nee. Dat is begrijpelijk, achter elke klacht zit een wens voor verbetering. Mensen als we allemaal massaal geen producten meer bij dat bedrijf afnemen dan hoeft er ook niemand meer te klagen over dat bedrijf, het probleem zal zich dan vanzelf oplossen, probleem is dat mensen toch weer een product afsluiten om vervolgens te klagen. Ja, er wordt wat af geklaagd in Nederland. Dus mijn vraag is waarom bestaat dat bedrijf nog?

Het meest domme wat je als financier kunt doen is geld pompen in een slecht telecombedrijf en hopen dat het beter word. Met geld alleen wordt het niet beter. Je zult moet je bedrijf en je producten moeten veranderen of verbeteren. Maar niet iedere verandering is een verbetering.
Soms zul je een betere strategie moeten uitstippelen. Luisteren naar wat de klant wil, die wil telkens wat anders. Wat betreft Jim de overheid heeft nog nooit iets gedaan bedrijven wel. De overheid denkt alleen aan zichzelf. De overheid is zo dom die pest zijn eigen personeel kapot. Waarom ze dat doen weet ik niet maar ik vind het raar. Dat heb ik bij bedrijven nog nooit meegemaakt. En anders is het een slecht bedrijf. De overheid laat mensen op straat slapen. Dat moeten we niet willen.
R .van W
Door zeer slechte ervaring t,a,v verbindingen het ZIGGO heb ik een nieuwe keus
gemaakt met KPN
Mijn ervaringen in eerste instantie zeer ook slecht Lange wachttijd verkrijgen van
verbinding TV+ PC Mooi verkoop verhaal in KPN winkel, maar slechte verdere
afhandeling
SORRY als ik de lange klachten lijsten zie, verwacht ik weer een slechte oplossing
van KPN Planning waardeloos, dames klanten service beleefd maar hebben
geen bevoegdheden Doorverbinden naar gevraagde afdeling gaat niet
WAARDELOOS, KLANT ONVRIENDELIJKE BEHANDELING klanten KORTOM
misschien heb ik weer een foute keuze gemaakt
Ik vraag U beleefd om op zeer korte termijn mij te helpen erg dat comsument bond ook zo reageert. zorg snel dat dit allemaal worrdt opgelost eindhoven kpn
is al gesloten wie volgt.
In afwachting van uw antwoord, verblijk ik
Hennie Uiterwijk
Wij hebben al zoveel met KPN meegemaakt.Het is een verrotte onderneming.Al In Duitsland begonnen om tv,internet en bellen te regelen,Dat was in mei.Dan hadden we alles klaar als we terug gingen verhuizen naar NederlandNu schiet alles nog niks op,de afspraak om 22 juni ons aan te sluiten werd geannulleerd.
Echt alles wat mis kan gaan,gaat ook mis!!
Krijg je een envelop met je eigen naam erop,maak je hem open staat er een compleet andere naam!!We zijn echt ten einde raad.
Helaas kan zigoo niks bij ons doen,anders gingen we daar heen.