Opleiding: Marktonderzoek en Online Marketing

Uitgebreid

Tijdens de module Marktonderzoek en Online Marketing worden diverse mogelijkheden van marktonderzoek, online marketing en social media behandeld en gaat u zelf aan de slag met een opdracht, indien mogelijk vanuit de eigen onderneming.
U leert op basis van argumenten de online marketing vorm te geven en aan te geven hoe de inzet van de online marketingmiddelen plaats moet vinden U gaat aan de slag met een opdracht waarin u gebruik maakt van een klantendatabase om commerciële kansen te identificeren.

Ook gaat u zelf een marktonderzoek opzetten en uitvoeren, indien mogelijk voor het bedrijf waar u werkt. U leert diverse geavanceerde statistische technieken toe te passen.
Na het volgen van deze module bent u ook een goede gesprekspartner voor professionele onderzoekers en kunt u aanpak en resultaten van onderzoek door anderen begrijpen, gebruiken en kritisch analyseren.

Doelgroep

Werknemers die zich willen ontwikkelen op het gebied van Marktonderzoek en Online Marketing, bijvoorbeeld tot online marketeer en/of marketingmanager. Ook is deze module geschikt voor ondernemers.

Instroomniveau

Havo/MBO, bij voorkeur HBO werk- en denkniveau

Overige data

Jaarlijks in februari.

Duur

De gehele module beslaat 20 weken, excl. vakanties. De laatste twee weken zijn bedoeld voor eventuele herkansingen.

Tijdsinvestering

Naast de college-uren zal een gemiddelde cursist ongeveer 10-15 uur per week besteden aan deze module.

ETCS credits

30

Kosten

€ 2000,- exclusief studiemateriaal.

Locatie

Hanzehogeschool Groningen, Van Olst Toren, Zernikeplein 7

Aantal deelnemers

Maximaal 30 cursisten

Afronding

De cursisten maken verschillende opdrachten waaronder een eindopdracht. Deze opdrachten worden niet alleen inhoudelijk getoetst maar vaak ook beoordeeld op rapportage- en presentatietechniek.
Daarnaast zijn er een tweetal schriftelijke toetsingen.

Vervolg of verdieping


De module Marktonderzoek en Online Marketing maakt deel uit van het hoofdfase programma van de studie Commerciële Economie in deeltijd. Na het afronden van deze module kunt u nog een drietal andere modules volgen om het bachelor diploma te behalen.

Meer...
€2.000
Vrij van BTW
Aangeboden door
Hanzehogeschool
Onderwerp
Marktonderzoek
Online marketing
Niveau
HBO
Duur
20 weken
Looptijd
20 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 30
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
Cedeo
CRKBO en BTW-vrijstelling
Levenlangleren Krediet