Opleiding: Training: Professioneel klantcontact

Breng je klantcontact en adviesvaardigheden op orde met de training 'Professioneel Klantcontact' van dé specialist in Klantcontact: Coniche.

Weet je niet hoe je goed moet communiceren met klanten?
Vind je het moeilijk om structuur te houden in een gesprek?
Weet je niet hoe je vragen moet stellen en hoe je echt naar een klant moet luisteren?
Resulteert dit vervolgens in boze en gefrustreerde klanten of herhaalverkeer?

Het dagelijkse contact met jouw klanten is bepalend voor klanttevredenheid. De online reviews maken dit vaak pijnlijk duidelijk. Beter klantcontact leidt niet alleen tot enthousiaste klanten en betere reviews maar ook minder klachten en meer omzet.

Leer om vanuit een klantgerichte houding gesprekstools en -technieken gestructureerd in te zetten, zodat je deze kunt gebruiken in gesprekken met verschillende typen klanten: zowel in telefonisch klantcontact zoals een klantenservice of callcenter omgeving als face-to-face klantcontact zoals aan een balie of aan de deur. Ook leren je op een prettige, klantgerichte manier de leiding in gesprekken te houden. Deze training is een combinatie van klantgerichtheid, Luisteren-Samenvatten-Doorvragen (LSD), referentiekader, gespreksstructuur en klanttypologieën.

Voor iedereen met telefonisch klantcontact zoals een klantenservice of callcenter omgeving en voor iedereen met face-to-face klantcontact zoals aan een balie, in een winkel of aan de deur.Voor iedereen met telefonisch klantcontact zoals een klantenservice of callcenter omgeving en voor iedereen met face-to-face klantcontact zoals aan een balie, in een winkel of aan de deur.

Bij aanvang van de training inventariseert de trainer welke persoonlijke leerdoelen er per deelnemer zijn, zodat hier tijdens de training op kan worden ingespeeld. Uiteraard is dit een voorbeeldprogramma en kunnen de onderwerpen naar wens en behoefte worden aangepast.Bij aanvang van de training inventariseert de trainer welke persoonlijke leerdoelen er per deelnemer zijn, zodat hier tijdens de training op kan worden ingespeeld. Uiteraard is dit een voorbeeldprogramma en kunnen de onderwerpen naar wens en behoefte worden aangepast.

Een globaal overzicht van de onderwerpen die in een training ‘Professioneel Klantcontact’ aan bod kunnen komen:

* Klantgerichtheid en gesprekstools
* Jouw referentiekader
* Luister- en vraagtechnieken
* Ordenen & Samenvatten
* Klantgerichtheid en gespreksstructuur
* DANCE® structuur in communicatie
* Effectief communiceren
* Diverse klanttypologieën, gedrag en verwachtingen
* DAS-model in de praktijk incl. direct toepasbare handvatten om de leiding in het gesprek te behouden

Meer...
€750
ex. BTW
Aangeboden door
Coniche Business School
Onderwerp
Niveau
Duur
8 uren
Looptijd
8 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
In-company / Maatwerk
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
AgilePM - Agile Project Management (APMG)
CREBO
CRKBO en BTW-vrijstelling
E-Academy
NVAO Geaccrediteerde opleiding
Onbeperkt leren
Over CPION
Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO)
SPHBO (Stichting Post Hoger Beroeps Onderwijs Nederland)