Opleiding: Conceptontwikkeling - Dag

Je bent werkzaam als marketeer of communicatieprofessional en levert een bijdrage aan het creatieve proces van conceptontwikkeling. Ook als je betrokken bent bij de beoordeling van concepten is dez...

Vraag je je af hoe je marketing- of communicatieconcepten kunt ontwikkelen die je doelgroep aanspreken? En wil je sterker worden in het creatief vertalen van de propositie van een adverteerder naar de belevingswereld van de klant? Dan is deze training van SRM dé geschikte training voor jou. Je leert op welke wijze je je merk onderscheidend maakt. Ook ontwikkel je vaardigheden om je creativiteit in te zetten tijdens de ontwikkeling van marketing- en communicatieconcepten. Je voegt dan ook direct waarde toe voor je werk als marketingprofessional.

Tijdens deze korte, praktijkgerichte training staat conceptueel denken centraal. Je verdiept je in de plaats van conceptontwikkeling binnen het marketingcommunicatieplanningsproces en ontwikkelt vaardigheden om waarneming om te zetten in beeldvorming. Ook train je vaardigheden om een strategie en propositie op creatieve wijze te vertalen naar de belevingswereld van de consument. Je gaat aan de slag met tools voor creatief denken en ontwikkelt een kritische houding ten aanzien van concepten. Zo kun jij zelf sterke concepten ontwikkelen en kun je het effect van concepten goed inschatten.

In deze training verdiep je je in de verschillende aspecten die je nodig hebt om succesvol concepten te ontwikkelen. Zo leer je welke stappen je kunt doorlopen om tot een concept te komen en waarop je concepten uiteindelijk beoordeelt.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Elementen van conceptontwikkeling

o Stappen in conceptontwikkelingsproces
o Effectieve werkwijze voor conceptontwikkeling
o Inzetten van creativiteit
o Vaardigheden creatief denken en conceptontwikkeling
o Design thinking en conceptontwikkeling

Werkvormen voor conceptontwikkeling

o Effectieve werkvormen voor creatieve processen
o Teamdynamiek en interactie tijdens creatieve processen
o Brainstormen en koers houden
o Creativiteit combineren met resultaatgericht werken
o Uitwerking en operationaliseren van conceptontwikkeling

Beoordeling van conceptontwikkeling

o Kaders en haalbaarheidscriteria voor (creatieve) concepten
o Beoordelingscriteria (creatieve) concepten

2 dagen

Trainingen

SRM-CTW|Conceptontwikkeling

Brand Owner

Meer...
€1.296
ex. BTW
Beoordeling
8.6 (13)
Aangeboden door
SRM
Onderwerp
Conceptontwikkeling
Niveau
Duur
2 dagen
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 15
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
NIMA Education Partner
Cedeo
CRKBO en BTW-vrijstelling