Opleiding: Basisopleiding Marketing (Blended Learning)
Als marketingmedewerker is het essentieel om een duidelijke marketingstrategie te ontwikkelen. Aspecten zoals marktonderzoek, productmanagement, consumentengedrag en prijsstrategieën spelen hierbij een belangrijke rol. Tijdens deze opleiding verken je verschillende methoden van marktonderzoek en ontdek je welke het beste past bij jouw specifieke behoeften. Vervolgens ga je zelf aan de slag met het opzetten van een marktonderzoek. Je verdiept je verder in de marketingmix en verwerft begrip van het beheer van het marketingbudget. Door het opstellen van een actieplan pas je de verworven kennis direct toe in praktische oplossingen voor jouw werkomgeving. Na het afronden van deze opleiding heb je een stevige basis in marketing opgebouwd. Schrijf je nu in en begin met deze inspirerende opleiding.
Wil jij klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen? Wij bieden met onze blended learning opleidingen deze mogelijkheid. Efficiënter Werken Programma (EWP) is gespecialiseerd in het ontwikkelen van specifieke blended learning opleidingen. Met deze veelgekozen studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. We werken met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Alle blended learning opleidingen worden op 14 verschillende locaties verdeeld over Nederland verzorgd.
Voor wie?
We hebben deze opleiding specifiek ontwikkeld voor iedere startende marketingmedewerker of marketingassistent. Tevens is de opleiding geschikt voor iedereen die inzicht wil hebben in marketingactiviteiten in een organisatie.
Vooropleiding
Efficiënter Werken Programma (EWP) stelt voor deze opleiding geen specifieke eisen met betrekking tot jouw vooropleiding. Iedereen mag deelnemen aan deze opleiding. Als je nog wel twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Als je kiest voor Blended Learning dan kies je voor de combinatie tussen klassikale lessen en zelfstudielessen. Onze basisopleidingen bestaat uit 10 studielessen, daarvan zijn er 4 klassikale studielessen en 6 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook al meteen voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Leerdoelen
- heb je inzicht in de basisbegrippen van marketing
- ben je in staat om de marketingmix toe te passen
- weet je hoe je een marktonderzoek op kunt zetten
- ben je in staat om consumentengedrag te beschrijven
- heb je inzicht in marktonderzoekmethodes
- ben je in staat om een marketingbudget op te stellen
- weet je hoe je een SMART-doelstelling kunt formuleren
- ben je in staat om gegevens te analyseren
Programma
Deze basisopleiding omvat een breed scala aan onderwerpen gerelateerd aan dit vakgebied. De volledige opleiding biedt een solide basiskennis, waardoor je je rol binnen het vakgebied maximaal kunt vervullen.
Inhoud van Module 1
- Marketingplanning
- Consumentengedrag
- Reclame en promotie
- Offreren en contracteren
- Marketingmix
- Analyse van gegevens
- Het verkoopproces
- Marktonderzoekmethodes
Certificaat
Het volgen van de opleiding Basisopleiding Marketing geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- Basisopleiding Marketing
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.