Opleiding: MBO Marketingmedewerker (1 jaar) (Blended Learning)
Ben je actief als marketingmedewerker en wil je je kennis verdiepen in marketinggerelateerde onderwerpen? Dan biedt deze 1-jarige opleiding precies wat je zoekt. Tijdens deze opleiding verwerf je uitgebreide kennis en inzicht in marketing, marktonderzoek, actuele markttrends en verbeter je ook je communicatieve vaardigheden en gesprekstechnieken. Na het afronden van deze opleiding ben je goed voorbereid om praktisch aan de slag te gaan binnen de marketingafdeling van een organisatie. De opleiding combineert theoretische kennis met praktijkopdrachten, zodat je de geleerde concepten direct kunt toepassen in jouw werkcontext. Schrijf je vandaag nog in en zet de eerste stap naar een veelbelovende carrière in marketing!
Wil jij klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen? Wij bieden met onze blended learning opleidingen deze mogelijkheid. Efficiënter Werken Programma (EWP) is gespecialiseerd in het ontwikkelen van specifieke blended learning opleidingen. Met deze veelgekozen studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. We werken met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Alle blended learning opleidingen worden op 14 verschillende locaties verdeeld over Nederland verzorgd.
Voor wie?
We hebben deze opleiding specifiek ontwikkeld voor marketingmedewerkers of voor mensen die vanuit een andere rol te maken hebben met marketing en zich hierin willen verdiepen.
Vooropleiding
Efficiënter Werken Programma (EWP) stelt voor deze opleiding geen specifieke eisen met betrekking tot jouw vooropleiding. Iedereen mag deelnemen aan deze opleiding. Als je nog wel twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Als je kiest voor Blended Learning dan kies je voor de combinatie tussen klassikale lessen en zelfstudielessen. Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 8 studielessen, daarvan zijn er 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee klassikale studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één klassikale studieles behandeld.
Leerdoelen
- heb je inzicht in de marketingmix
- ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
- ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
- heb je inzicht in marktontwikkelingen
- heb je inzicht in de vormen van organisaties
- weet je hoe je SMART-doelen kunt bepalen
- ben je in staat om organisatiestructuren te herkennen
- kun je een SWOT-analyse uitvoeren
- heb je inzicht in de inhoud van een project
- ben je in staat om een projectplanning op te stellen
- ben je in staat om SMART doelen te formuleren
- kun je sturen op beheeraspecten
- heb je inzicht in de communicatie voor een ondernemer
- ben je in staat om de juiste gesprekstechnieken toe te passen
- weet je hoe je kunt gaan onderhandelen
- ben je in staat om met medewerkers een kritiekgesprek te voeren
Programma
Deze mbo-opleiding omvat een breed scala aan onderwerpen gerelateerd aan dit vakgebied. De volledige opleiding biedt veel kennis en vaardigheden, waardoor je je rol binnen het vakgebied maximaal kunt vervullen. Tijdens deze mbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - MBO Basiskennis van Marketing- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
Inhoud van Module 2
Module - MBO Management en Organisatie- De basis van management en organisatie
- Organisatiestructuren
- Visie, missie en strategie
- Interne- en externe analyse
- SWOT analyse
- Organisatievormen
- SMART-doelen bepalen
Inhoud van Module 3
Module - MBO Werken in projecten- De basis van projecten
- Projectplan opstellen
- Projectorganisatie
- Projectplanning
- Kosten en baten
- Beheer aspecten van projecten
- Afronding van projecten
Inhoud van Module 4
Module - MBO Communicatieve Vaardigheden- Het onderhandelingsgesprek
- Het verkoopgesprek
- Het zakelijk adviesgesprek
- Het slechtnieuwsgesprek
- Communicatiedoelen
- Het telefoongesprek
- Mondelinge presentatie
- Het baliegesprek
Certificaat
Het volgen van de opleiding MBO Marketingmedewerker (1 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Marketingmedewerker (1 jaar)
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.