Opleiding: HBO Commerciële Economie (2 jaar) (Blended Learning)

Deze tweejarige opleiding biedt een grondige verkenning van commerciële economie, inclusief productontwikkeling, marktwerking en informatietechnologie. Door de focus te leggen op vakgebieden zoals bedrijfseconomie, marketingmanagement, -communicatie, e-commerce en internetstrategieën, krijg je een uitgebreid overzicht van de diverse aspecten binnen dit vakgebied. Je leert hoe je deze kennis doeltreffend kunt toepassen binnen jouw organisatie. De opleiding behandelt onderwerpen zoals content management, online klantprocessen, marktonderzoek, verkoopstrategieën en marketingconceptontwikkeling. Door middel van praktische oefeningen kun je de verworven kennis direct in de praktijk brengen. Kies voor deze opleiding en vergroot je deskundigheid en vaardigheden op het gebied van commerciële economie. Schrijf je nu meteen in en geef je carrière een impuls!

Wil jij klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen? Wij bieden met onze blended learning opleidingen deze mogelijkheid. Efficiënter Werken Programma (EWP) is gespecialiseerd in het ontwikkelen van specifieke blended learning opleidingen. Met deze veelgekozen studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. We werken met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Alle blended learning opleidingen worden op 14 verschillende locaties verdeeld over Nederland verzorgd.

Voor wie?

We hebben deze opleiding specifiek ontwikkeld voor werknemers met een commerciële functie, managers, teamleiders, ondernemers of voor mensen die vanuit een ander beroep te maken hebben met commerciële economie en zich willen ontwikkelen binnen dit vakgebied. Het is een opleiding bedoeld voor een brede doelgroep, gezien je vanuit veel rollen met dit vakgebied te maken krijgt.

Vooropleiding

Efficiënter Werken Programma (EWP) stelt voor deze opleiding geen specifieke eisen met betrekking tot jouw vooropleiding. Iedereen mag deelnemen aan deze opleiding. Als je nog wel twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

Als je kiest voor Blended Learning dan kies je voor de combinatie tussen klassikale lessen en zelfstudielessen. Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 8 studielessen, daarvan zijn er 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee klassikale studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één klassikale studieles behandeld.

Leerdoelen

  • kun je de ontwikkelingen binnen een organisatie in kaart brengen
  • heb je inzicht in de cultuur binnen een organisatie
  • kun je verschillende managementstijlen toepassen
  • ben je in staat een visie, missie en strategie op te stellen
  • kun je financieel inzicht geven in een organisatie
  • ben je in staat om een investeringsanalyse uit te voeren
  • kun je de financiering van een organisatie in kaart brengen
  • heb je inzicht in directe- en indirecte kosten
  • heb je inzicht in marketingmanagement
  • ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
  • weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
  • ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
  • heb je inzicht in marketingcommunicatie
  • weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
  • heb je inzicht in gesprekstechnieken
  • kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten

Programma

Deze hbo-opleiding omvat een breed scala aan onderwerpen gerelateerd aan dit vakgebied. De volledige opleiding biedt veel kennis en vaardigheden, waardoor je je rol binnen het vakgebied maximaal kunt vervullen. Tijdens deze hbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:

Inhoud van Module 1

Module - HBO Management en Organisatie
  • De basis van management en organisatie
  • Visie, missie en strategie
  • Managementfilosofieën
  • Managementstijlen in de praktijk
  • Toepassen van organisatievormen
  • De ontwikkeling van een organisatie
  • Cultuur binnen de organisatie
  • Omgevingsfactoren

Inhoud van Module 2

Module - HBO Bedrijfseconomie
  • De basis van bedrijfseconomie
  • Financieel inzicht creëren
  • Vaste- en variabele kosten
  • Directe- en indirecte kosten
  • Opstellen van budgets
  • Investeringsanalyse uitvoeren
  • Opstellen van een ondernemingsplan
  • Financiering van een onderneming

Inhoud van Module 3

Module - HBO Marketingmanagement
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beïnvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Inhoud van Module 4

Module - HBO Marketingcommunicatie
  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

Inhoud van Module 5

Module - HBO Management en Organisatie
  • De basis van management en organisatie
  • Visie, missie en strategie
  • Managementfilosofieën
  • Managementstijlen in de praktijk
  • Toepassen van organisatievormen
  • De ontwikkeling van een organisatie
  • Cultuur binnen de organisatie
  • Omgevingsfactoren

Inhoud van Module 6

Module - HBO Bedrijfseconomie
  • De basis van bedrijfseconomie
  • Financieel inzicht creëren
  • Vaste- en variabele kosten
  • Directe- en indirecte kosten
  • Opstellen van budgets
  • Investeringsanalyse uitvoeren
  • Opstellen van een ondernemingsplan
  • Financiering van een onderneming

Inhoud van Module 7

Module - HBO Marketingmanagement
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beïnvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Inhoud van Module 8

Module - HBO Marketingcommunicatie
  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

Certificaat

Het volgen van de opleiding HBO Commerciële Economie (2 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • HBO Commerciële Economie (2 jaar)

Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Meer...
€9.995
ex. BTW
Aangeboden door
Efficienter Werken
Onderwerp
Commerciële economie
Niveau
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 99
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
CRKBO zonder BTW vrijstelling
Erkend keurmerk
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
UWV scholingsvoucher