Opleiding: HBO E-commerce (1 jaar) (Blended Learning)
In de huidige zakelijke omgeving is e-commerce, ook bekend als online handel, van onschatbare waarde geworden voor talloze bedrijven. Deze 1-jarige opleiding biedt een diepgaande kennismaking met de essentiële beginselen van e-commerce. Je krijgt inzicht in de werking van online verkoop, ontdekt de voordelen ervan en leert hoe je effectief kunt manoeuvreren binnen klantprocessen. De opleiding omvat een breed scala aan praktische oefeningen waarbij je actief betrokken wordt bij e-commerce en je eigen zakelijke casussen bespreekt. Door deze praktische benadering kun je de geleerde theorie direct in de praktijk brengen, wat resulteert in waardevolle vaardigheden om de online verkoop binnen jouw organisatie te verbeteren. Vergroot jouw deskundigheid en speel een cruciale rol in het succes van jouw bedrijf op de digitale markt. Aarzel niet langer en schrijf je vandaag nog in om een belangrijke stap te zetten naar groei en innovatie!
Wil jij klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen? Wij bieden met onze blended learning opleidingen deze mogelijkheid. Efficiënter Werken Programma (EWP) is gespecialiseerd in het ontwikkelen van specifieke blended learning opleidingen. Met deze veelgekozen studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. We werken met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Alle blended learning opleidingen worden op 14 verschillende locaties verdeeld over Nederland verzorgd.
Voor wie?
We hebben deze opleiding specifiek geschikt wanneer jij werkt of wil werken bij een organisatie die online diensten of producten verkoopt.
Vooropleiding
Efficiënter Werken Programma (EWP) stelt voor deze opleiding geen specifieke eisen met betrekking tot jouw vooropleiding. Iedereen mag deelnemen aan deze opleiding. Als je nog wel twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Als je kiest voor Blended Learning dan kies je voor de combinatie tussen klassikale lessen en zelfstudielessen. Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 8 studielessen, daarvan zijn er 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee klassikale studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één klassikale studieles behandeld.
Leerdoelen
- heb je inzicht in marketingmanagement
- ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
- weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
- ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
- heb je inzicht in de betekenis van E-business en E-commerce
- ben je in staat om e-procurement toe te passen
- weet je hoe je omgaat met E-business vanuit de klantzijde
- ben je in staat om effectief e-commerce en e-business toe te passen
- heb je inzicht in marktanalyses
- kun je een marktonderzoek opzetten
- weet je hoe je onderzoeksresultaten verwerkt
- kun je onderzoeksresultaten interpreteren
- heb je inzicht in omgaan met lastige gesprekken
- ben je in staat om effectief te onderhandelen
- weet je hoe je omgaat met conflicten
- ben je in staat om effectief te presenteren
Programma
Deze hbo-opleiding omvat een breed scala aan onderwerpen gerelateerd aan dit vakgebied. De volledige opleiding biedt veel kennis en vaardigheden, waardoor je je rol binnen het vakgebied maximaal kunt vervullen. Tijdens deze hbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - HBO Marketingmanagement- De basis van marketingmanagement
- De omgeving van marketing
- Marktverkenning
- Beïnvloeden van het koopgedrag
- Segmenteren van de markt
- Toepassen van de marketingmix
- Ontwikkelen marketingconcept
- Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Inhoud van Module 2
Module - HBO E-commerce- Businessmodelinnovatie
- Online klantenwerving
- Online verkoop
- E-procurement
- E-fulfilment en e-manufacturing
- Online customer relationship management
- Managementinformatie
- Planning en organisatie
Inhoud van Module 3
Module - HBO Marktonderzoek- De basis van marktonderzoek
- Vormen van marktanalyses
- Doelgericht marktanalyse uitvoeren
- Analyseren van de onderzoeksresultaten
- Onderzoekresultaten interpreteren
- Opstellen van rapportage
- Maken van een plan van aanpak
- Succesvol presenteren
Inhoud van Module 4
Module - HBO Communicatie en Beïnvloeden- De basis van communicatie en beïnvloeden
- Verkoopgesprek
- Effectief vergaderen
- Besluitvorming
- Conflicthantering
- Onderhandelen
- Lastige gesprekken voeren
- Luistervaardigheden
Certificaat
Het volgen van de opleiding HBO E-commerce (1 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- HBO E-commerce (1 jaar)
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.