Opleiding: HBO Marketingmanagement (1 jaar) (Blended Learning)

Ben je belast met het beheer van alle marketingactiviteiten van je organisatie en sta je aan het hoofd van de marketingafdeling? Wil je je kennis en vaardigheden van marketingmanagement en algemeen management verder verdiepen? Dan biedt deze opleiding de ideale mogelijkheid. Gedurende deze opleiding breid je je kennis van marketingmanagement uit en ontwikkel je als manager een beter inzicht in project- en procesmanagement. Je verwerft een breed scala aan kennis over verschillende aspecten van deze rol en het vakgebied. Bovendien ligt de focus van de opleiding op praktijkgerichte opdrachten, zodat je de verworven kennis direct kunt toepassen binnen je eigen organisatie. Belangrijke onderwerpen zoals het analyseren van onderzoeksresultaten, marktonderzoek, de marketingmix en rapportagevaardigheden worden behandeld. Na voltooiing van de opleiding ben je bekwaam in het efficiënt sturen van marketingprocessen. Schrijf je vandaag nog in en investeer in je professionele groei!

Wil jij klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen? Wij bieden met onze blended learning opleidingen deze mogelijkheid. Efficiënter Werken Programma (EWP) is gespecialiseerd in het ontwikkelen van specifieke blended learning opleidingen. Met deze veelgekozen studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. We werken met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Alle blended learning opleidingen worden op 14 verschillende locaties verdeeld over Nederland verzorgd.

Voor wie?

We hebben deze opleiding specifiek ontwikkeld voor marketeers en marketingmanagers die op zoek zijn naar verbreding en verdieping van het vak. Wanneer je vanuit een ander beroep ook te maken hebt met marketing en je je hierin (verder) wilt ontwikkelen, dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.  

Vooropleiding

Efficiënter Werken Programma (EWP) stelt voor deze opleiding geen specifieke eisen met betrekking tot jouw vooropleiding. Iedereen mag deelnemen aan deze opleiding. Als je nog wel twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

Als je kiest voor Blended Learning dan kies je voor de combinatie tussen klassikale lessen en zelfstudielessen. Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 8 studielessen, daarvan zijn er 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee klassikale studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één klassikale studieles behandeld.

Leerdoelen

  • heb je inzicht in marketingmanagement
  • ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
  • weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
  • ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
  • heb je inzicht in marktanalyses
  • kun je een marktonderzoek opzetten
  • weet je hoe je onderzoeksresultaten verwerkt
  • kun je onderzoeksresultaten interpreteren
  • heb je inzicht in facilitaire processen
  • kun je een facilitair proces opstellen
  • heb je inzicht in procesverbeteringen
  • ben je in staat om processen te implementeren
  • heb je inzicht in marketingcommunicatie
  • weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
  • heb je inzicht in gesprekstechnieken
  • kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten

Programma

Deze hbo-opleiding omvat een breed scala aan onderwerpen gerelateerd aan dit vakgebied. De volledige opleiding biedt veel kennis en vaardigheden, waardoor je je rol binnen het vakgebied maximaal kunt vervullen. Tijdens deze hbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:

Inhoud van Module 1

Module - HBO Marketingmanagement
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beïnvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Inhoud van Module 2

Module - HBO Marktonderzoek
  • De basis van marktonderzoek
  • Vormen van marktanalyses
  • Doelgericht marktanalyse uitvoeren
  • Analyseren van de onderzoeksresultaten
  • Onderzoekresultaten interpreteren
  • Opstellen van rapportage
  • Maken van een plan van aanpak
  • Succesvol presenteren

Inhoud van Module 3

Module - HBO Procesmanagement
  • Processen en procesmanagement
  • Processen herkennen
  • Processen analyseren
  • Processen ontwerpen
  • Processen implementeren
  • Afstemmen van processen
  • Procesmanagement in een productieomgeving
  • Procesmanagement in een dienstverlenende omgeving

Inhoud van Module 4

Module - HBO Marketingcommunicatie
  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

Certificaat

Het volgen van de opleiding HBO Marketingmanagement (1 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • HBO Marketingmanagement (1 jaar)

Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Meer...
€5.195
ex. BTW
Aangeboden door
Efficienter Werken
Onderwerp
Marketing management
Niveau
Looptijd
1 dag
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 99
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
CRKBO zonder BTW vrijstelling
Erkend keurmerk
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
UWV scholingsvoucher