Opleiding: HBO Marketing en Productmanagement (Blended Learning)
Als productmanager heb je niet alleen de taak om producten te ontwikkelen, maar ook om ze succesvol op de markt te brengen. Dit vereist een combinatie van kennis en vaardigheden. Met deze stimulerende opleiding leer je hoe je de marketingmix effectief kunt gebruiken, hoe je een doeltreffende marketingstrategie kunt ontwikkelen en hoe je een solide productstrategie kunt opstellen. Door praktische opdrachten leer je ook hoe je projectmatig kunt werken. Na het afronden van deze opleiding ben je in staat om de verkoop van producten te stimuleren en ben je bekend met verschillende marketinginstrumenten die je hiervoor kunt gebruiken. Mis deze kans niet om je kennis te vergroten en je loopbaan naar een hoger niveau te tillen. Schrijf je nu in!
Wil jij klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen? Wij bieden met onze blended learning opleidingen deze mogelijkheid. Efficiënter Werken Programma (EWP) is gespecialiseerd in het ontwikkelen van specifieke blended learning opleidingen. Met deze veelgekozen studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. We werken met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Alle blended learning opleidingen worden op 14 verschillende locaties verdeeld over Nederland verzorgd.
Voor wie?
We hebben deze opleiding specifiek ontwikkeld voor productmanagers en marketingmedewerkers die meer inzicht willen verkrijgen in marketing en productmanagement.
Vooropleiding
Efficiënter Werken Programma (EWP) stelt voor deze opleiding geen specifieke eisen met betrekking tot jouw vooropleiding. Iedereen mag deelnemen aan deze opleiding. Als je nog wel twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Als je kiest voor Blended Learning dan kies je voor de combinatie tussen klassikale lessen en zelfstudielessen. Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 8 studielessen, daarvan zijn er 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee klassikale studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één klassikale studieles behandeld.
Leerdoelen
- heb je inzicht in marketingmanagement
- ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
- weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
- ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
- heb je inzicht in productmanagement
- weet je hoe je productportfolioanalyses opstelt
- heb je inzicht in het productontwikkelingsproces
- weet je hoe je een productstrategie kunt opstellen
Programma
Deze hbo-opleiding omvat een breed scala aan onderwerpen gerelateerd aan dit vakgebied. De volledige opleiding biedt veel kennis en vaardigheden, waardoor je je rol binnen het vakgebied maximaal kunt vervullen. Tijdens deze hbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - HBO Marketingmanagement- De basis van marketingmanagement
- De omgeving van marketing
- Marktverkenning
- Beïnvloeden van het koopgedrag
- Segmenteren van de markt
- Toepassen van de marketingmix
- Ontwikkelen marketingconcept
- Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Inhoud van Module 2
Module - HBO Productmanagement- De basis van productmanagement
- Productontwikkelingsproces
- Productstrategie en positionering in de markt
- Werken met haalbaarheidanalyses
- Kostprijsberekening
- Logistiek en kwaliteitszorg
- Uitvoeren productportfolioanalyse
- Projectmatig werken
Certificaat
Het volgen van de opleiding HBO Marketing en Productmanagement geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- HBO Marketing en Productmanagement
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.