Opleiding: Kernopleiding Marketing (Virtual Classroom)

Als medewerker marketing is het belangrijk om een duidelijke marketingstrategie te ontwikkelen. Factoren als marktonderzoek, productmanagement, koopgedrag van klanten en prijsbepaling spelen een grote rol. Tijdens deze opleiding leer je welke marktonderzoekmethodes er zijn en welke het best past bij jouw onderzoek. Je gaat vervolgens zelf een marktonderzoek opzetten. Je gaat je verdiepen in de marketingmix en je leert alles over het marketingbudget. Door het opstellen van een verbeterplan pas je de geleerde theorie direct toe in jouw eigen praktijksituatie. Na afloop van deze opleiding beschik jij over de basiskennis van marketing.

Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Virtual Classroom is dé klassikale opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Deze opleiding wordt in kleine groepjes van maximaal zes deelnemers via Teams, Skype of Zoom verzorgd.

Voor wie?

Deze opleiding is geschikt voor iedere startende marketingmedewerker of marketingassistent. Tevens is de opleiding geschikt voor  iedereen die inzicht wil hebben in marketingactiviteiten in een organisatie.

Vooropleiding

Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze kernopleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

Er is voor iedere studieles ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één studieles behandeld.

Leerdoelen

  • heb je inzicht in de basisbegrippen van marketing
  • ben je in staat om de marketingmix toe te passen
  • weet je hoe je een marktonderzoek op kunt zetten
  • ben je in staat om consumentengedrag te beschrijven
  • heb je inzicht in marktonderzoekmethodes
  • ben je in staat om een marketingbudget op te stellen
  • weet je hoe je een SMART-doelstelling kunt formuleren
  • ben je in staat om gegevens te analyseren

Programma

Tijdens deze kernopleiding worden de verschillende onderwerpen omtrent dit vakgebied behandeld. Alle onderwerpen binnen deze opleiding zorgen gezamenlijk voor een goede basiskennis, zodat je een functie binnen het vakgebied optimaal kunt uitoefenen.

Inhoud van Module 1

  • Marketingplanning
  • Consumentengedrag
  • Reclame en promotie
  • Offreren en contracteren
  • Marketingmix
  • Analyse van gegevens
  • Het verkoopproces
  • Marktonderzoekmethodes

Certificaat

De opleiding Kernopleiding Marketing geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • Kernopleiding Marketing

Tijdens de opleiding schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Meer...
€2.246
ex. BTW
Aangeboden door
Flex Academy
Onderwerp
Marketing
Niveau
Looptijd
5 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 99
Tijdstip
Zaterdag, Overdag, Avond
Tijden en locaties
Online
wo 8 okt. 2025
Online
wo 8 okt. 2025
Online
wo 8 okt. 2025
Online
do 9 okt. 2025
Online
do 9 okt. 2025
Online
do 9 okt. 2025
Online
za 1 nov. 2025
Online
za 1 nov. 2025
Online
ma 3 nov. 2025
Online
ma 3 nov. 2025
Online
ma 3 nov. 2025
Online
di 4 nov. 2025
Online
di 4 nov. 2025
Online
di 4 nov. 2025
Online
wo 5 nov. 2025
Online
wo 5 nov. 2025
Online
wo 5 nov. 2025
Online
do 6 nov. 2025
Online
do 6 nov. 2025
Online
do 6 nov. 2025
Online
vr 7 nov. 2025
Online
vr 7 nov. 2025
Keurmerken aanbieder
Over CPION
CRKBO zonder BTW vrijstelling
Erkend keurmerk
UWV scholingsvoucher
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)