Opleiding: Kernopleiding Quality Management (Virtual Classroom)
Als organisatie is het belangrijk dat je veel aandacht besteedt aan de kwaliteit van producten en diensten. Kwaliteit vormt vaak een bepalende factor voor de tevredenheid van jouw klanten. Tijdens de kernopleiding over kwaliteit krijg je inzicht in de basisbegrippen rondom kwaliteit, leer je kwaliteitssystemen toe te passen en weet je hoe je omgaat met klachten. Ook onderwerpen als het INK-model, processchema's, kwaliteitshandboek en kwaliteitskosten worden tijdens deze veelzijdige opleiding behandeld. Door het maken van praktijkgerichte opdrachten pas je de theorie direct toe in jouw eigen praktijksituatie. Na afloop van de opleiding beschik jij over de basiskennis op het gebied van kwaliteitsmanagement.
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Virtual Classroom is dé klassikale opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Deze opleiding wordt in kleine groepjes van maximaal zes deelnemers via Teams, Skype of Zoom verzorgd.
Voor wie?
Deze opleiding is geschikt voor iedereen die inzicht wil hebben in kwaliteitsaspecten binnen organisaties. Deze opleiding is voor een brede doelgroep toegankelijk.
Vooropleiding
Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze kernopleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Er is voor iedere studieles ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één studieles behandeld.
Leerdoelen
- heb je inzicht in de basisbegrippen van kwaliteit
- ben je in staat om effectief te sturen op kwaliteit
- weet je hoe je een kwaliteitssysteem toegepast wordt
- ben je in staat om kwaliteitsverbeteringen kenbaar te maken
- heb je inzicht in het toepassen van kwaliteitsmodellen
- ben je in staat om processchema's op te stellen
- weet je hoe je omgaat met klachten
- heb je inzicht in kwaliteitszorgsystemen
Programma
Tijdens deze kernopleiding worden de verschillende onderwerpen omtrent dit vakgebied behandeld. Alle onderwerpen binnen deze opleiding zorgen gezamenlijk voor een goede basiskennis, zodat je een functie binnen het vakgebied optimaal kunt uitoefenen.
Inhoud van Module 1
- Rol van de kwaliteitsmedewerker
- Het kwaliteitshandboek
- Processchema's
- Prestatie indicatoren voor kwaliteit
- Kwaliteitskosten
- Toepassen INK model en ISO
- Klachtenbehandeling
- Organisatie en kwaliteit
Certificaat
De opleiding Kernopleiding Quality Management geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- Kernopleiding Quality Management
Tijdens de opleiding schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
