Opleiding: Cursus - MBO Basiskennis van Marketing (Praktijkstudie)
Marketing heeft betrekking op de activiteiten van een organisatie die de verkoop van de producten of diensten van de organisatie bevorderen. Onderwerpen als vraag en aanbod, product, promotie, plaats en personeel, inkomenselasticiteit en concurrentie komen tijdens deze cursus aan de orde. Zo kun je na het volgen van deze cursus uitleggen wat marketing inhoudt, heb je inzicht in de marketingmix, kun je gedegen marktonderzoek uitvoeren en kun je de aspecten voor internationale marketing omschrijven.
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Praktijkstudie is dé opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Met deze studievorm kun je zelf met verschillende cursussen je eigen studie samenstellen. De studielessen van iedere cursus worden klassikale verzorgd op 78 locaties in Nederland. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de cursus staat het leren door doen centraal. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de cursus gericht op de eigen werksituatie.
Voor wie?
Deze mbo cursus is ontwikkeld voor iedere marketingmanager en -medewerkers of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De mbo cursus is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in marketing binnen organisaties.
Vooropleiding
Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze MBO-cursus. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Deze cursus bestaat uit 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagcursus, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondcursus bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Leerdoelen
- heb je inzicht in de marketingmix
- ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
- ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
- heb je inzicht in marktontwikkelingen
Programma
Tijdens deze MBO-cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:
Inhoud van Module 1
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
- De basis van marketing
Certificaat
De cursus MBO Basiskennis van Marketing geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Basiskennis van Marketing
Tijdens de cursus schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële certificaat van deze cursus. Indien je voor twee of meer cursussen kiest, dan ontvang je bij een positief resultaat een diploma!