Opleiding: Cursus - MBO Verkopen en Klantcontact (Praktijkstudie)

Wanneer jij een functie hebt als salesmedewerker, is het belangrijk om een duidelijke verkoopstrategie te ontwikkelen. Factoren als salesgesprekken, klantmanagement, koopgedrag van klanten en prijsbepaling spelen een belangrijke rol. Tijdens deze cursus leer je welke verkoopmethodes er allemaal zijn en welke het best past bij jouw verkoopstrategie. Je gaat vervolgens zelf een salesplan opzetten. Je gaat je verdiepen in de salesmix en je leert alles over het verkoopbudget. Door het opstellen van een verbeterplan pas je de geleerde theorie direct toe in jouw eigen praktijksituatie. Na afloop van deze cursus beschik jij over de basiskennis van sales.

Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Praktijkstudie is dé opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Met deze studievorm kun je zelf met verschillende cursussen je eigen studie samenstellen. De studielessen van iedere cursus worden klassikale verzorgd op 78 locaties in Nederland. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de cursus staat het leren door doen centraal. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de cursus gericht op de eigen werksituatie.

Voor wie?

Deze mbo cursus is ontwikkeld voor iedere ambitieuze verkoper die direct in contact staat met klanten.

Vooropleiding

Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze MBO-cursus. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

Deze cursus bestaat uit 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagcursus, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondcursus bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.

Leerdoelen

  • heb je inzicht in relatiebeheer
  • weet je hoe je verkooptechnieken kunt toepassen
  • heb je inzicht in administratieve (verkoop)werkzaamheden
  • ben je in staat om het verkoopproces toe te passen

Programma

Tijdens deze MBO-cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

Inhoud van Module 1

  • Toepassen van het verkoopproces
  • Opstellen van verkoopplannen
  • Effectief offreren en contracteren
  • Doelgericht relatiebeheer
  • De verkooptechnieken toepassen
  • Onderhandelen
  • Administratieve werkzaamheden
  • De basis van verkopen en klantcontact

Certificaat

De cursus MBO Verkopen en Klantcontact geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • MBO Verkopen en Klantcontact

Tijdens de cursus schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële certificaat van deze cursus. Indien je voor twee of meer cursussen kiest, dan ontvang je bij een positief resultaat een diploma!
Meer...
€1.796
ex. BTW
Aangeboden door
Flex Academy
Onderwerp
Sales management
Niveau
Looptijd
3 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 99
Tijdstip
Zaterdag, Overdag, Avond
Keurmerken aanbieder
Over CPION
CRKBO zonder BTW vrijstelling
Erkend keurmerk
UWV scholingsvoucher
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)