Opleiding: Cursus - HBO Marktonderzoek (Praktijkstudie)
Wil jij je verdiepen in marktonderzoek? In deze cursus komt de relatie tussen een opdrachtgever en een onderzoeksbureau uitgebreid aan bod. Ook is er veel aandacht voor de plaats die het marketingonderzoek inneemt binnen het totale vakgebied. Deze cursus geeft een gedegen uitleg van de relevante marktonderzoek theorie. Ook bevat het praktische aanwijzingen voor het maken van een vragenlijst en rapport. Er wordt ook aandacht besteed aan het doen van sociale media research en het werken met big data. Hierbij komen ook Google Analytics en Google Trends aan bod.
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Praktijkstudie is dé opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Met deze studievorm kun je zelf met verschillende cursussen je eigen studie samenstellen. De studielessen van iedere cursus worden klassikale verzorgd op 78 locaties in Nederland. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de cursus staat het leren door doen centraal. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de cursus gericht op de eigen werksituatie.
Voor wie?
Deze hbo cursus is geschikt voor iedereen die inzicht wil hebben in voorbereiden, uitvoeren en rapporteren van een marktonderzoek.
Vooropleiding
Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze HBO-cursus. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Deze cursus bestaat uit 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagcursus, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondcursus bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Leerdoelen
- heb je inzicht in marktanalyses
- weet je hoe je onderzoeksresultaten verwerkt
- kun je onderzoeksresultaten interpreteren
- kun je een marktonderzoek opzetten
Programma
Tijdens deze HBO-cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:
Inhoud van Module 1
- Vormen van marktanalyses
- Doelgericht marktanalyse uitvoeren
- Analyseren van de onderzoeksresultaten
- Onderzoekresultaten interpreteren
- Opstellen van rapportage
- Maken van een plan van aanpak
- Succesvol presenteren
- De basis van marktonderzoek
Certificaat
De cursus HBO Marktonderzoek geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- HBO Marktonderzoek
Tijdens de cursus schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële certificaat van deze cursus. Indien je voor twee of meer cursussen kiest, dan ontvang je bij een positief resultaat een diploma!