Opleiding: Cursus - HBO Strategische Marketing (Praktijkstudie)

In de cursus strategische marketingplanning wordt het planningsproces voor marketingstrategieën zeer toegankelijk uiteengezet. Elke studieles is een stap in het strategische marketingplanningsproces, geïllustreerd door praktische voorbeelden en praktijkcases. De cursus is van toepassing op alle ondernemingen die een product aanbieden. Strategische marketingplanning is met name geschikt voor managers en medewerkers binnen het vakgebied van commerciële economie, international business, small business en retail management. Deze cursus is niet alleen geschikt voor marketingplanners, maar ook voor medewerkers en managers die direct en indirect te maken hebben met strategische marketingplanning. De cursus staat grotendeels in het teken van de praktijk. Het geleerde breng je direct in de praktijk door middel van het opstellen van een verbeterplan. Veel planners, marketeers en managers hebben deze cursus reeds gevolgd.

Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Praktijkstudie is dé opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Met deze studievorm kun je zelf met verschillende cursussen je eigen studie samenstellen. De studielessen van iedere cursus worden klassikale verzorgd op 78 locaties in Nederland. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de cursus staat het leren door doen centraal. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de cursus gericht op de eigen werksituatie.

Voor wie?

Deze hbo cursus is ontwikkeld voor iedere marketingplanner en -manager die op zoek is naar verbreding en verdieping van de kennis en vaardigheden op het gebied van strategische marketingplanning. De hbo cursus is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in het beter kunnen sturen op de strategische marketingplanning.  

Vooropleiding

Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze HBO-cursus. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

Deze cursus bestaat uit 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagcursus, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondcursus bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.

Leerdoelen

  • weet je hoe je een concurrentieanalyse op kunt stellen
  • kun je een portfolioanalyse uitwerken
  • weet je hoe je een marketingplan kunt opstellen
  • ben je in staat marketingdoelstellingen te formuleren

Programma

Tijdens deze HBO-cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

Inhoud van Module 1

  • Missie, waardestrategie en marktafbakening
  • Interne analyse
  • Afnemersanalyse
  • SWOT-analyse
  • Marketingdoelstellingen en marketingstrategieën
  • Keuze van product/dienst, prijs en kanalen
  • Organisatie en uitvoering van marketing
  • Het strategische marketingplanningsproces

Certificaat

De cursus HBO Strategische Marketing geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • HBO Strategische Marketing

Tijdens de cursus schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële certificaat van deze cursus. Indien je voor twee of meer cursussen kiest, dan ontvang je bij een positief resultaat een diploma!
Meer...
€1.796
ex. BTW
Aangeboden door
Flex Academy
Onderwerp
Marketing
Niveau
Looptijd
3 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 99
Tijdstip
Zaterdag, Overdag, Avond
Keurmerken aanbieder
Over CPION
CRKBO zonder BTW vrijstelling
Erkend keurmerk
UWV scholingsvoucher
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)