Opleiding: Cursus - Post-HBO Strategic Marketing Management (Praktijkstudie)
Een strategische marketeer bekleedt een cruciale rol in een dynamisch marketinglandschap, vooral met de toenemende internationalisering van verkoop. Deze cursus behandelt alle facetten van strategische marketing en is essentieel voor zowel strategische marketeers als managers die betrokken zijn bij marketingprocessen. De focus van de cursus ligt op praktische toepassingen, waardoor deelnemers relevante kennis en vaardigheden kunnen ontwikkelen. Met een nadruk op praktijkgerichtheid, biedt deze cursus waardevolle inzichten en tools om effectief te navigeren door de uitdagingen van de hedendaagse marketingwereld
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Praktijkstudie is dé opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Met deze studievorm kun je zelf met verschillende cursussen je eigen studie samenstellen. De studielessen van iedere cursus worden klassikale verzorgd op 78 locaties in Nederland. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de cursus staat het leren door doen centraal. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de cursus gericht op de eigen werksituatie.
Voor wie?
Deze post-hbo cursus is ontwikkeld voor iedere marketeer die op zoek is naar verbreding en verdieping van de kennis en vaardigheden op het gebied van strategisch marketingmanagement. De post-hbo cursus is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in het beter kunnen beheersen van strategische marketingprocessen.
Vooropleiding
Voor het volgen van deze post-HBO cursus is het raadzaam om een afgeronde HBO-diploma te hebben. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Deze cursus bestaat uit 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagcursus, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondcursus bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Leerdoelen
- heb je inzicht in kritische succesfactoren binnen marketing en sales
- kun je sturen op performancemanagement
- weet je hoe je productdevelopment succesvol toe kunt passen
- ben je in staat om effectief marketingcommunicatie toe te passen
Programma
Tijdens deze Post-HBO cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:
Inhoud van Module 1
- Marketing en strategie
- Marktanalyse
- Concurrentieanalyse
- Marktsegmentatie
- Product- en distributiestrategie
- Productdevelopment
- Marketingcommunicatie
- Strategic Marketing Management in de praktijk
Certificaat
De cursus Post-HBO Strategic Marketing Management geeft jou de mogelijkheid om het certificaat te behalen:
- Post-HBO Strategic Marketing Management
Tijdens de cursus schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële certificaat van deze cursus. Indien je voor twee of meer cursussen kiest, dan ontvang je bij een positief resultaat een diploma!