Opleiding: Kernopleiding Management Support (Blended Learning)
Hou jij ervan om de spin in het web te zijn van jouw organisatie? Vind je het leuk om jouw manager te ondersteunen en te ontzorgen? Tijdens de kernopleiding die gericht is op managementsupport leer je de belangrijkste vaardigheden die jij nodig hebt als medewerker managementsupport. Je leert goed te organiseren, te plannen en te communiceren. Je leert ook hoe je jouw tijd effectief benut. Als management ondersteuner moet je snel schakelen en dus leer je hoe je jouw tijd effectief kunt benutten en weet je hoe je omgaat met positieve en negatieve feedback.
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Blended Learning is dé opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Met deze studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Deze opleiding wordt op 78 locaties in Nederland verzorgd.
Voor wie?
Deze opleiding biedt een uitstekende basis iedereen die aan de slag gaat als medewerker managementsupport.
Vooropleiding
Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze kernopleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Deze kernopleiding bestaat uit 10 studielessen, waarvan 4 klassikale studielessen en 6 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Leerdoelen
- ben je in staat om projectmatig te werken
- weet je hoe je jouw persoonlijke effectiviteit kunt verbeteren
- heb je inzicht in timemanagement
- ben je in staat om organisatiestructuur en -cultuur te herkennen
- weet je hoe je doelgericht kunt plannen en organiseren
- kun je effectief communiceren
- krijg je inzicht in de taken van een supportmedewerker
- ben je in staat om effectief feedback te geven
Programma
Tijdens deze kernopleiding worden de verschillende onderwerpen omtrent dit vakgebied behandeld. Alle onderwerpen binnen deze opleiding zorgen gezamenlijk voor een goede basiskennis, zodat je een functie binnen het vakgebied optimaal kunt uitoefenen.
Inhoud van Module 1
- Taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden
- Effectief communiceren
- Planning voor lange-, middellange-, en korte termijn
- Kerntaken van een supportmedewerker
- Assertiviteit
- Gesprekstechnieken
- Timemanagement
- Organisatiestructuren
Certificaat
De opleiding Kernopleiding Management Support geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- Kernopleiding Management Support
Tijdens de opleiding schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.