Opleiding: MBO Marketing Employee (Blended Learning)
Als medewerker marketing heb je maar één doel voor ogen: het product of de dienst van jouw organisatie verkopen. Om dit te realiseren stel je concurrentieanalyses op, voer je marktonderzoek uit en houd je het klantenbestand uit. Naast de theorie wordt er ook veel aandacht besteed aan praktijkopdrachten, zodat je de behandelde theorie toe kunt passen aan je eigen werksituatie.
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Blended Learning is dé opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Met deze studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Deze opleiding wordt op 78 locaties in Nederland verzorgd.
Voor wie?
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere (startende) marketingmedewerker die uitbreiding van de commerciële vaardigheden wenst.
Vooropleiding
Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze MBO-opleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 8 studielessen, waarvan 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Leerdoelen
- heb je inzicht in de marketingmix
- ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
- ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
- heb je inzicht in marktontwikkelingen
- heb je inzicht in de vormen van organisaties
- weet je hoe je SMART-doelen kunt bepalen
- ben je in staat om organisatiestructuren te herkennen
- kun je een SWOT-analyse uitvoeren
Programma
Tijdens deze MBO-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - MBO Basiskennis van Marketing- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
Inhoud van Module 2
Module - MBO Management en Organisatie- De basis van management en organisatie
- Organisatiestructuren
- Visie, missie en strategie
- Interne- en externe analyse
- SWOT analyse
- Organisatievormen
- SMART-doelen bepalen
- Timemanagement
Certificaat
De opleiding MBO Marketing Employee geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Marketing Employee
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.