Opleiding: HBO Communication and Social Media (Blended Learning)
Social media heeft een steeds grotere impact op organisaties. Het heeft de manier waarop producten en diensten gezocht, gekozen en gekocht en geëvalueerd worden veranderd. Social media uitingen kunnen grote impact hebben op organisaties, zowel positief als negatief. Daarom is het van groot belang voor organisaties om een effectieve social media strategie te implementeren. Deze praktijkgerichte opleiding biedt handvatten om meer inzicht te krijgen in communicatie en social media. Onderwerpen als werken met de media, kranten en tijdschriften, mediaplanning, communicatiebeleid en effectieve communicatieplanning komen hierbij aan bod. Naast de theorie oefen je ook met opdrachten om het geleerde direct toe te passen in de eigen praktijk.
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Blended Learning is dé opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Met deze studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Deze opleiding wordt op 78 locaties in Nederland verzorgd.
Voor wie?
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere medewerker, adviseur, consulent en ondernemer die op zoek is naar verbreding en verdieping van communicatie en social media.
Vooropleiding
Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze HBO-opleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 8 studielessen, waarvan 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Leerdoelen
- heb je inzicht in de soorten communicatie
- ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
- ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
- kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
- heb je inzicht in communicatie in de media
- ben je in staat om social media in te zetten
- weet je hoe je werkt met mediastructuren
- ben je in staat om een mediaplanning te maken
Programma
Tijdens deze HBO-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - HBO Organisatie en Communicatie- De basis van organisatie en communicatie
- Communicatie en gedragsverandering
- Communicatie Canvas
- Interne en externe communicatie
- Contentstrategie
- Marketingcommunicatie
- Communicatieonderzoek
- Opstellen van een communicatieplan
Inhoud van Module 2
Module - HBO Communicatie in de Media- De basis van communicatie in de media
- Mediastructuren
- Werken met de media
- Kranten en tijdschriften
- TV en radio
- Sociale media
- Mediaplanning
- Kosten- en batenanalyse
Certificaat
De opleiding HBO Communication and Social Media geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- HBO Communication and Social Media
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.