Opleiding: HBO Communication and Online Marketing (Blended Learning)
De verbonden vakgebieden online marketing en communicatie zijn essentieel voor elkaar en hebben wederzijdse invloed. Deze opleiding biedt een uitgebreide leerervaring om meer over deze vakgebieden te ontdekken. Tijdens de opleiding verwerf je inzicht in marketingcommunicatie, leer je verschillende communicatiestijlen, ontwikkel je vaardigheden in het opzetten van een marketingconcept en een communicatiestrategie, en leer je technieken om met communicatie gedrag te beïnvloeden. Praktijkgerichte opdrachten stellen je in staat om het geleerde direct toe te passen in de praktijk, specifiek gericht op jouw organisatie en individuele situatie. Deze opleiding biedt een brede kennisbasis op beide vakgebieden, waardoor je jezelf ontwikkelt tot een waardevolle marketing- en communicatiemedewerker.
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Blended Learning is dé opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Met deze studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Deze opleiding wordt op 78 locaties in Nederland verzorgd.
Voor wie?
Deze opleiding is ontwikkeld voor medewerkers die de kennis en vaardigheden omtrent het vakgebied Communicatie en marketing (verder) willen ontwikkelen.
Vooropleiding
Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze HBO-opleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 8 studielessen, waarvan 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Leerdoelen
- heb je inzicht in de soorten communicatie
- ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
- ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
- kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
- heb je inzicht in online marketing
- weet je hoe je zoekmachinemarketing kunt toepassen
- kun je affiliate marketing toepassen
- weet je hoe je internetcampagnes op kunt stellen
Programma
Tijdens deze HBO-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - HBO Organisatie en Communicatie- De basis van organisatie en communicatie
- Communicatie en gedragsverandering
- Communicatie Canvas
- Interne en externe communicatie
- Contentstrategie
- Marketingcommunicatie
- Communicatieonderzoek
- Opstellen van een communicatieplan
Inhoud van Module 2
Module - HBO Online Marketing- De basis van online marketing
- Organisatiestrategie voor online marketing
- Zoekmachinemarketing
- Opstellen van internetcampagnes
- De klant op internet
- Rendement van online marketing
- Affiliate marketing
- Online marketing in de praktijk
Certificaat
De opleiding HBO Communication and Online Marketing geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- HBO Communication and Online Marketing
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.