Opleiding: HBO Marketing and Consumer Behavior (1 jaar) (Thuisstudie)

De vakgebieden marketing en consumentengedrag zijn sterk verbonden en hebben een wederzijdse invloed. Deze opleiding biedt waardevolle inzichten om deze gebieden beter te begrijpen. Je verwerft kennis over consumentengedrag, marketingcommunicatie, ontwikkelt marketingconcepten en leert effectieve strategieën voor klantcommunicatie te formuleren. Daarnaast verwerf je vaardigheden om consumentengedrag te sturen. Met praktische tools helpt deze opleiding je om de synergie tussen marketing en consumentengedrag optimaal te benutten. Je wordt uitgerust met de expertise om succesvolle marketingcampagnes te creëren en doelgroepen doeltreffend te bereiken. Word een deskundige professional die moderne marketingprincipes begrijpt en toepast.

Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Thuisstudie is dé thuisopleider voor mensen met tomeloze ambitie. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de opleiding kun je met vragen terecht bij jouw persoonlijke StudieCoach. Je werkt in jouw eigen studietempo aan jouw persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Per module heb je vier geplande contactmomenten met jouw StudieCoach. Hierbij krijg je een korte toelichting op de theorie. Je plant deze contactmomenten samen met je StudieCoach. Samen met jouw StudieCoach behaal jij een optimaal leerrendement!

Voor wie?

Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en communicatiemedewerkers die kennis en inzicht omtrent deze vakgebieden verder willen ontwikkelen. Krijg jij vanuit een ander beroep ook te maken met marketing en communicatie en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook de juiste keus voor jou. 

Vooropleiding

Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze HBO-opleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

De opleiding bestaat uit meerdere studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo in de online leeromgeving. De studieduur is per module 3 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen de totale tijd afgerond te hebben. Per module heb je vier geplande contactmomenten met jouw StudieCoach. Hierbij krijg je een korte toelichting op de theorie. Je plant deze contactmomenten samen met je StudieCoach. Daarnaast kun je altijd bij jouw StudieCoach terecht met vragen op de lesstof.

Leerdoelen

  • heb je inzicht in marketingmanagement
  • ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
  • weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
  • ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
  • kun je een analyse van consumentengedrag opstellen
  • heb je inzicht in persoonlijkheid, waarden en lifesyle
  • ben je in staat marketinginstrumenten toe te passen
  • kun je de relatie tussen attitude en gedrag in kaart brengen
  • heb je inzicht in marktanalyses
  • kun je een marktonderzoek opzetten
  • weet je hoe je onderzoeksresultaten verwerkt
  • kun je onderzoeksresultaten interpreteren
  • heb je inzicht in omgaan met lastige gesprekken
  • ben je in staat om effectief te onderhandelen
  • weet je hoe je omgaat met conflicten
  • ben je in staat om effectief te presenteren

Programma

Tijdens deze HBO-opleiding komen de volgende modules aan bod:

Inhoud van Module 1

Module - HBO Marketingmanagement
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beïnvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Inhoud van Module 2

Module - HBO Consumentengedrag
  • Consumentengedrag en marketing
  • Maatschappelijke omgeving
  • Cultuur
  • Sociale context
  • Persoonlijke waarden en lifestyle
  • Kiezen en evalueren
  • Analyseren van consumentengedrag
  • Motivatie, behoeften en betrokkenheid

Inhoud van Module 3

Module - HBO Marktonderzoek
  • De basis van marktonderzoek
  • Vormen van marktanalyses
  • Doelgericht marktanalyse uitvoeren
  • Analyseren van de onderzoeksresultaten
  • Onderzoekresultaten interpreteren
  • Opstellen van rapportage
  • Maken van een plan van aanpak
  • Succesvol presenteren

Inhoud van Module 4

Module - HBO Communicatie en Beïnvloeden
  • De basis van communicatie en beïnvloeden 
  • Verkoopgesprek
  • Effectief vergaderen
  • Besluitvorming
  • Conflicthantering
  • Onderhandelen
  • Lastige gesprekken voeren
  • Luistervaardigheden

Certificaat

De opleiding HBO Marketing and Consumer Behavior (1 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • HBO Marketing and Consumer Behavior (1 jaar)

Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Meer...
€3.059
ex. BTW
Aangeboden door
Flex Academy
Onderwerp
Consumentengedrag
Marketing
Niveau
Looptijd
12 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Thuisstudie
Aantal deelnemers
Max: 99
Keurmerken aanbieder
UWV scholingsvoucher
Erkend keurmerk
Over CPION
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
CRKBO zonder BTW vrijstelling