Opleiding: HBO Marketing and Sales (Thuisstudie)
Wil jij je kennis en inzicht ontwikkelen in de vakgebieden Marketing en Sales? Deze opleiding biedt handvatten om jezelf te ontwikkelen in beide vakgebieden. Deze halfjarige opleiding leert je over sales- en accountmanagement, laat zien hoe je marktverkenning en marktsegmentatie toepast en uitvoert én je behandelt theorie omtrent verkoopprocessen en relatie en salesmanagement. Ook komen vaktermen als accountmanagement en het beïnvloeden van koopgedrag aan bod. Naast de theorie wordt er ook veel aandacht besteed aan praktijkopdrachten, gericht op jouw organisatie en specifieke situatie. Na het volgen van deze opleiding ben je een waardevolle toevoeging voor een marketing- en sales gerichte organisatie en afdeling.
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Thuisstudie is dé thuisopleider voor mensen met tomeloze ambitie. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de opleiding kun je met vragen terecht bij jouw persoonlijke StudieCoach. Je werkt in jouw eigen studietempo aan jouw persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Per module heb je vier geplande contactmomenten met jouw StudieCoach. Hierbij krijg je een korte toelichting op de theorie. Je plant deze contactmomenten samen met je StudieCoach. Samen met jouw StudieCoach behaal jij een optimaal leerrendement!
Voor wie?
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en salesmanagers en -medewerkers die zich verder willen ontwikkelen in deze vakgebieden. Heb je vanuit een andere rol te maken met Marketing of Sales en wil jij je hier in verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Vooropleiding
Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze HBO-opleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
De opleiding bestaat uit meerdere studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo in de online leeromgeving. De studieduur is per module 3 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen de totale tijd afgerond te hebben. Per module heb je vier geplande contactmomenten met jouw StudieCoach. Hierbij krijg je een korte toelichting op de theorie. Je plant deze contactmomenten samen met je StudieCoach. Daarnaast kun je altijd bij jouw StudieCoach terecht met vragen op de lesstof.
Leerdoelen
- heb je inzicht in marketingmanagement
- ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
- weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
- ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
- heb je inzicht in sales- en accountmanagement
- ben je in staat om de relatiemanagement toe te passen
- weet je hoe je verkooptechnieken kunt toepassen
- weet je hoe je een verkoopproces toepast
Programma
Tijdens deze HBO-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - HBO Marketingmanagement- De basis van marketingmanagement
- De omgeving van marketing
- Marktverkenning
- Beïnvloeden van het koopgedrag
- Segmenteren van de markt
- Toepassen van de marketingmix
- Ontwikkelen marketingconcept
- Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Inhoud van Module 2
Module - HBO Sales- en Accountmanagement- De basis van sales- en accountmanagement
- Accountmanagement in de praktijk
- Verkooporganisatie
- Verkoopprocessen
- Afnemersgroepen segmenteren
- Relatiemanagement
- Salesmanagement
- Effectieve verkoop- en gesprekstechnieken
Certificaat
De opleiding HBO Marketing and Sales geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- HBO Marketing and Sales
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.