Opleiding: HBO Strategic Marketing (Thuisstudie)
Wil je ervoor zorgen dat jouw merk of product langdurig waarde heeft voor jouw doelgroep? Daar komt strategische marketing om de hoek kijken. Het draait erom dat jouw product of dienst in de perceptie van jouw klanten of potentiële klanten onderscheidend is en waarde biedt ten opzichte van concurrenten of andere producten in dezelfde markt. Deze boeiende opleiding geeft jou veel kennis en inzicht om het strategisch marketing vorm te geven binnen jouw organisatie.
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Thuisstudie is dé thuisopleider voor mensen met tomeloze ambitie. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Tijdens de opleiding kun je met vragen terecht bij jouw persoonlijke StudieCoach. Je werkt in jouw eigen studietempo aan jouw persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Per module heb je vier geplande contactmomenten met jouw StudieCoach. Hierbij krijg je een korte toelichting op de theorie. Je plant deze contactmomenten samen met je StudieCoach. Samen met jouw StudieCoach behaal jij een optimaal leerrendement!
Voor wie?
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketingmedewerkers die kennis en inzicht omtrent dit vakgebied verder willen ontwikkelen. Krijg jij vanuit een ander beroep ook te maken met marketing en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook de juiste keuze voor jou.
Vooropleiding
Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze HBO-opleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
De opleiding bestaat uit meerdere studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo in de online leeromgeving. De studieduur is per module 3 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen de totale tijd afgerond te hebben. Per module heb je vier geplande contactmomenten met jouw StudieCoach. Hierbij krijg je een korte toelichting op de theorie. Je plant deze contactmomenten samen met je StudieCoach. Daarnaast kun je altijd bij jouw StudieCoach terecht met vragen op de lesstof.
Leerdoelen
- weet je hoe je een concurrentieanalyse op kunt stellen
- ben je in staat marketingdoelstellingen te formuleren
- kun je een portfolioanalyse uitwerken
- weet je hoe je een marketingplan kunt opstellen
- heb je inzicht in marketingcommunicatie
- weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
- heb je inzicht in gesprekstechnieken
- kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten
Programma
Tijdens deze HBO-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - HBO Strategische Marketing- Het strategische marketingplanningsproces
- Missie, waardestrategie en marktafbakening
- Interne analyse
- Afnemersanalyse
- SWOT-analyse
- Marketingdoelstellingen en marketingstrategieën
- Keuze van product of dienst, prijs en kanalen
- Organisatie en uitvoering van marketing
Inhoud van Module 2
Module - HBO Marketingcommunicatie- De basis van marketingcommunicatie
- Bepalen van de communicatiestrategie
- Soorten marketingcommunicatie
- Communicatie met reclame- en mediabureaus
- Opstellen van een mediaplanning
- Gesprekstechnieken
- Feedback
- Luisteren, samenvatten en doorvragen
Certificaat
De opleiding HBO Strategic Marketing geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- HBO Strategic Marketing
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.