Opleiding: MHBO Service Desk Employee (Online Zelfstudie)

Een MHBO opleiding dient als een perfecte brug van MBO naar HBO en legt een stevige basis voor verdere studie op HBO-niveau. Het programma vertoont grotendeels gelijkenissen met het MBO-programma, maar omvat extra opdrachten ter voorbereiding op het HBO-niveau.

Servicedeskmedewerkers hebben een veelzijdige baan. Ze staan altijd paraat voor bijvoorbeeld storingen of voor het ontwikkelen van systemen. Tijdens deze opleiding leer je wat de functie van servicedeskmedewerker inhoudt, welke werkzaamheden hier bij horen en ga je inhoudelijk op vaktermen in als informatietechnologie, functionele systemen en het ontwikkelen van een bedrijfssysteem. Door het volgen van deze opleiding leer je informatieaanvragen af te handelen, leer je meten op prestaties en zet je een servicedesk op.

Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Online Zelfstudie is dé opleider voor online zelfstudie voor mensen met tomeloze ambitie. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Je werkt in jouw eigen studietempo aan jouw persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.

Voor wie?

Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedesk medewerkers, servicedesk managers en voor iedereen die meer wilt weten over de werkzaamheden van een servicedesk. 

Vooropleiding

Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze MHBO-opleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

De opleiding bestaat uit meerdere studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo in de online leeromgeving. De studieduur is per module 3 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen de totale tijd afgerond te hebben.

Leerdoelen

  • heb je inzicht in functionele systemen
  • weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
  • ben je in staat om met intranet en internet te werken
  • kun je een informatiesysteem beheren
  • heb je inzicht in servicedeskmanagement
  • ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
  • kun je een servicedesk opzetten
  • kun je prestaties meten van de servicedesk

Programma

Tijdens deze MHBO-opleiding komen de volgende modules aan bod:

Inhoud van Module 1

Module - MHBO Werken met informatiemanagement
  • De basis van informatiemanagement
  • Functionele systemen
  • Informatietechnologie
  • Beheren van informatiesystemen
  • Intranet en internet
  • Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
  • Veiligheidsaspecten
  • Sturen op service level

Inhoud van Module 2

Module - MHBO Servicedeskmanagement
  • De basis van servicedeskmanagement
  • Opzetten van een servicedesk
  • Leidinggeven binnen een servicedesk
  • Informatieaanvragen afhandelen
  • Meten van prestaties
  • Communicatie
  • Klantgericht werken
  • Gesprekstechnieken

Certificaat

De opleiding MHBO Service Desk Employee geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • MHBO Service Desk Employee

Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Meer...
€1.079
ex. BTW
Aangeboden door
Flex Academy
Onderwerp
Niveau
Looptijd
6 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
E-Learning
Aantal deelnemers
Max: 99
Keurmerken aanbieder
Over CPION
CRKBO zonder BTW vrijstelling
Erkend keurmerk
UWV scholingsvoucher
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)