Opleiding: MHBO Service Desk Employee (1 jaar) (Online Zelfstudie)
Een MHBO opleiding dient als een perfecte brug van MBO naar HBO en legt een stevige basis voor verdere studie op HBO-niveau. Het programma vertoont grotendeels gelijkenissen met het MBO-programma, maar omvat extra opdrachten ter voorbereiding op het HBO-niveau.
Ben jij servicedeskmedewerker, dan vervul je een onmisbare functie binnen jouw organisatie. Je handelt informatieaanvragen af, volbrengt verzoeken en lost storingen ad hoc op. De opleiding MBO Servicedeskmedewerker is bedoeld om je verder te ontwikkelen binnen dit vakgebied en daarbij te leren over management. De vraag ‘hoe geef je leiding aan een servicedesk?’ staat daarbij centraal. Naast inhoudelijk in te gaan over servicedeskmanagement, behandel je theorie over communicatieve vaardigheden, werken met informatiemanagement, en werken in projecten. Door het volgen van deze opleiding werk je klantgericht, meet je prestaties en heb je inzicht in informatietechnologie.
Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Flex Academy - Online Zelfstudie is dé opleider voor online zelfstudie voor mensen met tomeloze ambitie. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan! Je werkt in jouw eigen studietempo aan jouw persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.
Voor wie?
Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedeskmedewerkers of voor mensen die servicedeskmedewerker willen worden.
Vooropleiding
Flex Academy stelt geen specifieke eisen aan jouw vooropleiding voor het volgen van deze MHBO-opleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
De opleiding bestaat uit meerdere studielessen per module. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo in de online leeromgeving. De studieduur is per module 3 maanden. Je dient deze opleiding wel binnen de totale tijd afgerond te hebben.
Leerdoelen
- heb je inzicht in functionele systemen
- weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
- ben je in staat om met intranet en internet te werken
- kun je een informatiesysteem beheren
- heb je inzicht in servicedeskmanagement
- ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
- kun je een servicedesk opzetten
- kun je prestaties meten van de servicedesk
- heb je inzicht in de inhoud van een project
- ben je in staat om een projectplanning op te stellen
- ben je in staat om SMART doelen te formuleren
- kun je sturen op beheeraspecten
- heb je inzicht in de communicatiemix
- weet je hoe je promotiemateriaal kunt ontwikkelen
- kun je sturen op communicatiebeleid
- ben je in staat om verschillende communicatiemiddelen in te zetten
Programma
Tijdens deze MHBO-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - MHBO Werken met informatiemanagement- De basis van informatiemanagement
- Functionele systemen
- Informatietechnologie
- Beheren van informatiesystemen
- Intranet en internet
- Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
- Veiligheidsaspecten
- Sturen op service level
Inhoud van Module 2
Module - MHBO Servicedeskmanagement- De basis van servicedeskmanagement
- Opzetten van een servicedesk
- Leidinggeven binnen een servicedesk
- Informatieaanvragen afhandelen
- Meten van prestaties
- Communicatie
- Klantgericht werken
- Gesprekstechnieken
Inhoud van Module 3
Module - MHBO Werken in projecten- De basis van projecten
- SMART-doelen formuleren
- Projectplan opstellen
- Projectorganisatie
- Projectplanning
- Kosten en baten
- Beheer aspecten van projecten
- Afronding van projecten
Inhoud van Module 4
Module - MHBO Communicatie en Organisatie- De basis van communicatie en organisatie
- Communicatie binnen de organisatie
- De communicatiemix
- Communicatiemiddelen
- Huisstijl en teksten
- Interne communicatie
- Ontwikkelen promotiemateriaal
- Bedrijfspresentatie
Certificaat
De opleiding MHBO Service Desk Employee (1 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MHBO Service Desk Employee (1 jaar)
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.