Opleiding: MHBO Servicedeskmedewerker (1 jaar) (Online Zelfstudie)
Met het volgen van een MHBO opleiding leg je een goede basis voor verdere studie op HBO-niveau. Het MHBO ligt tussen het MBO en HBO niveau in. Het programma vertoont grotendeels gelijkenissen met het MBO-programma, maar omvat extra opdrachten ter voorbereiding op het HBO-niveau.
Als servicedeskmedewerker vervul je een essentiële rol binnen jouw organisatie. Je bent verantwoordelijk voor het afhandelen van vragen, het oplossen van problemen en het vervullen van verzoeken van klanten op korte termijn. Deze opleiding voor servicedeskmedewerkers is speciaal ontworpen om jouw vaardigheden te versterken binnen dit vakgebied, met specifieke nadruk op managementaspecten. De kernvraag die centraal staat is: "Hoe kun je effectief leiding geven aan een servicedesk?" Naast praktische kennis van servicedeskmanagement, besteedt de opleiding ook aandacht aan theoretische onderwerpen zoals communicatievaardigheden, informatiemanagement en projectmatig werken. Door deel te nemen aan deze opleiding leer je hoe je klantgericht kunt handelen, prestaties kunt meten en krijg je een dieper inzicht in informatietechnologie. Schrijf je vandaag nog in en maak een belangrijke sprong voorwaarts in jouw loopbaan als servicedeskmedewerker!
Bij Study-Online.nl kun je online opleidingen volgen, waarbij je zelf je studiemomenten en tempo bepaalt. Dit leidt tot verbeterde leerprestaties, meer plezier in het leren en een hoog succespercentage. We stellen jouw persoonlijke leerproces centraal. Je werkt aan je eigen leerdoelen, krijgt praktijkgerichte cases en opdrachten. Je doorloopt de opleiding via ons gebruiksvriendelijke online leerplatform.
Voor wie?
Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedeskmedewerkers of voor mensen die servicedeskmedewerker willen worden.
Vooropleiding
Er worden vanuit Study-Online geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Als je twijfelt over het niveau, neem dan gerust contact met ons op. We geven jouw graag advies over onze opleidingen.
Voorbereiding
De online opleiding bestaat uit meerdere studielessen per module, die je in je eigen tempo kunt volgen via de online leeromgeving. De gemiddelde studieduur per module is 3 maanden, maar je dient de gehele opleiding wel binnen de vastgestelde periode af te ronden.
Leerdoelen
- heb je inzicht in functionele systemen
- weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
- ben je in staat om met intranet en internet te werken
- kun je een informatiesysteem beheren
- heb je inzicht in servicedeskmanagement
- ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
- kun je een servicedesk opzetten
- kun je prestaties meten van de servicedesk
- heb je inzicht in de inhoud van een project
- ben je in staat om een projectplanning op te stellen
- ben je in staat om SMART doelen te formuleren
- kun je sturen op beheeraspecten
- heb je inzicht in de communicatiemix
- weet je hoe je promotiemateriaal kunt ontwikkelen
- kun je sturen op communicatiebeleid
- ben je in staat om verschillende communicatiemiddelen in te zetten
Programma
Gedurende deze MHBO-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - MHBO Werken met informatiemanagement- De basis van informatiemanagement
- Functionele systemen
- Informatietechnologie
- Beheren van informatiesystemen
- Intranet en internet
- Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
- Veiligheidsaspecten
- Sturen op service level
Inhoud van Module 2
Module - MHBO Servicedeskmanagement- De basis van servicedeskmanagement
- Opzetten van een servicedesk
- Leidinggeven binnen een servicedesk
- Informatieaanvragen afhandelen
- Meten van prestaties
- Communicatie
- Klantgericht werken
- Gesprekstechnieken
Inhoud van Module 3
Module - MHBO Werken in projecten- De basis van projecten
- SMART-doelen formuleren
- Projectplan opstellen
- Projectorganisatie
- Projectplanning
- Kosten en baten
- Beheer aspecten van projecten
- Afronding van projecten
Inhoud van Module 4
Module - MHBO Communicatie en Organisatie- De basis van communicatie en organisatie
- Communicatie binnen de organisatie
- De communicatiemix
- Communicatiemiddelen
- Huisstijl en teksten
- Interne communicatie
- Ontwikkelen promotiemateriaal
- Bedrijfspresentatie
Certificaat
Het volgen van de online opleiding MHBO Servicedeskmedewerker (1 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MHBO Servicedeskmedewerker (1 jaar)
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.