Opleiding: MHBO Servicedeskmedewerker (Online Zelfstudie)
Met het volgen van een MHBO opleiding leg je een goede basis voor verdere studie op HBO-niveau. Het MHBO ligt tussen het MBO en HBO niveau in. Het programma vertoont grotendeels gelijkenissen met het MBO-programma, maar omvat extra opdrachten ter voorbereiding op het HBO-niveau.
Servicedeskmedewerkers hebben een breed takenpakket. Ze zijn altijd beschikbaar om te helpen bij zaken zoals storingen en de ontwikkeling van systemen. Tijdens deze opleiding ontdek je wat de rol van een servicedeskmedewerker precies inhoudt, welke taken hierbij komen kijken, en verdiep je je in vaktermen zoals informatietechnologie, functionele systemen en het opzetten van bedrijfssystemen. Door deze opleiding te volgen, leer je hoe je informatieaanvragen efficiënt afhandelt, hoe je prestaties meet, en hoe je een servicedesk effectief opzet. Schrijf je nu in en versterk je vaardigheden als servicedeskmedewerker!
Bij Study-Online.nl kun je online opleidingen volgen, waarbij je zelf je studiemomenten en tempo bepaalt. Dit leidt tot verbeterde leerprestaties, meer plezier in het leren en een hoog succespercentage. We stellen jouw persoonlijke leerproces centraal. Je werkt aan je eigen leerdoelen, krijgt praktijkgerichte cases en opdrachten. Je doorloopt de opleiding via ons gebruiksvriendelijke online leerplatform.
Voor wie?
Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedesk medewerkers, servicedesk managers en voor iedereen die meer wilt weten over de werkzaamheden van een servicedesk.
Vooropleiding
Er worden vanuit Study-Online geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Als je twijfelt over het niveau, neem dan gerust contact met ons op. We geven jouw graag advies over onze opleidingen.
Voorbereiding
De online opleiding bestaat uit meerdere studielessen per module, die je in je eigen tempo kunt volgen via de online leeromgeving. De gemiddelde studieduur per module is 3 maanden, maar je dient de gehele opleiding wel binnen de vastgestelde periode af te ronden.
Leerdoelen
- heb je inzicht in functionele systemen
- weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
- ben je in staat om met intranet en internet te werken
- kun je een informatiesysteem beheren
- heb je inzicht in servicedeskmanagement
- ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
- kun je een servicedesk opzetten
- kun je prestaties meten van de servicedesk
Programma
Gedurende deze MHBO-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - MHBO Werken met informatiemanagement- De basis van informatiemanagement
- Functionele systemen
- Informatietechnologie
- Beheren van informatiesystemen
- Intranet en internet
- Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
- Veiligheidsaspecten
- Sturen op service level
Inhoud van Module 2
Module - MHBO Servicedeskmanagement- De basis van servicedeskmanagement
- Opzetten van een servicedesk
- Leidinggeven binnen een servicedesk
- Informatieaanvragen afhandelen
- Meten van prestaties
- Communicatie
- Klantgericht werken
- Gesprekstechnieken
Certificaat
Het volgen van de online opleiding MHBO Servicedeskmedewerker geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MHBO Servicedeskmedewerker
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.