Opleiding: Managen van communicatie en media bij crisis en issues - Dag

Je bent een ambitieuze communicatieprofessional en bent of wordt verantwoordelijk voor crisis- en issuemanagement binnen je organisatie.

Deze niveau C-training wordt verzorgd op Masterniveau. Nive...

Communicatie verspreidt zich 24/7 via allerlei kanalen. Juist ook door social media kunnen negatieve ervaringen of problemen binnen enkele uren enorme schade veroorzaken. Daarmee is crisiscommunicatie en reputatiemanagement van ongelooflijk belangrijke waarde in elke organisatie. In deze boeiende training van SRM op C-niveau ben je in korte tijd op de hoogte van alle belangrijke aspecten van succesvolle crisiscommunicatie, zodat jij te allen tijde de regie hebt. Aangezien wij ervan overtuigd zijn dat jouw optreden in een situatie van crisis (zonder management) heel belangrijk is, wordt in deze training ook uitgebreid stilgestaan bij jouw persoonlijke leiderschapsvaardigheden.

Deze training combineert de inhoud van effectief reputatiemanagement met jouw persoonlijk optreden tijdens situaties. Omdat de training wordt verzorgd door ervaren communicatieprofessionals die dagelijks organisaties bijstaan in tijden van crisis is dit uiterst boeiend en leerzaam. Aan de hand van concrete cases worden crisissituaties uiteengezet en geanalyseerd in stappen. Je leert relevante gouden regels toepassen en krijgt inzicht in speelruimte en tijdbeheersing. Zo houd je zelf de regie in de communicatie en word je niet de speelbal van de media.

In de training ga je in op het ontstaan en waar mogelijk voorkomen van issues en crises en leer je handelen bij een crisis. Aan de hand van risicofactoren stel je een communicatieplan op dat werkt voor jouw organisatie. Daarnaast oefen je actief met woordvoering en leiderschap. Zo ben jij optimaal voorbereid op de diverse scenario's die de reputatie van je organisatie in gevaar brengen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Managen van Communicatie en Media bij Crisis en Issues

o Goed voorbereid zijn op risico’s, issues en crisis
o Proactieve crisiscommunicatie, voorkomen reputatieschade
o Scenario’s, communicatiestrategieën en stappenplannen
o Regierol communicatieadviseur
o Woordvoering
o Crisisbeheersing en (social) media

1 dagen

Trainingen

SRM-CRC|Managen van communicatie en media bij crisis en issues

Brand Owner

Meer...
€990
ex. BTW
Beoordeling
7.8 (5)
Aangeboden door
SRM
Onderwerp
Crisismanagement / Crisiscommunicatie
Niveau
Duur
1 dag
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 14
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
NIMA Education Partner
Cedeo
CRKBO en BTW-vrijstelling