Erectiebus: slap gelul

Vrij naar het AD van 10 juni jl. Erectiebus zoekt mannen op. Onderzoek levert een getal: 800.000 mannen hebben er last van. Als ze al naar de dokter gaan, dan pas na twee jaar. Het tovermiddel dat hieraan een einde moet maken: de erectiebus.

Mijn gedachte floepen terug naar 1987. Janny de Boer, voorvechtster van het eerste uur voor toepassing van marketing in de non-profit sector, vertelt een anekdote. Een initiatief (steunpunt voor vrouwen met problemen thuis) wil maar niet van de grond komen. Onderzoek levert dat de binnenhuisarchitect een beetje met de voetjes van de vloer is gekomen. Het pand is supermodern ingericht: veel glas. Tja, daar zit je dan met een blauw oog en schrammen. Te kijk voor de hele goegemeente. Iedereen kan zien dat “het weer raak is”  met Annie van de tweede dwarsstraat nr. 43, je weet wel met die hork van een vent. Nee, die met die krullen en de blauwe Opel Kadet bedoel ik.

Die bus gaat natuurlijk niet werken. Een echte “man”  bijt nog liever zijn tong af dan te moeten toegeven dat hij “er niks van bakt”. Bovendien puilt zijn mailbox uit van Viagra aanbiedingen.

Dan hebben we het nog niet over de partner. 11 jaar geleden zwoer hij eeuwige trouw aan 49 kilo. Dat is nu meer dan het dubbele, hetgeen tot de conclusie leidt dat hij die tweede 49 kilo niet trouw hoeft te zijn. Logisch toch? Kijk, da’s pas èchte mannenlogica.

Even het orakel van Voorburg (CBS  / Statline) raadplegen. Als de groep onder de 25 (mega testosteron) en de groep boven de 60 (Yoga niet echt populair, toch?) even vergeten, blijven er pakweg 3,6 miljoen mannen. Daarvan verzaken er 800.000. Oeps  . . . . da’s ruim 20 %. Ofwel 1 op de 5. Nee, niet ik of jij, maar hij daar.

In het AD van dezelfde dag: “Meer vrouwen hebben pijn bij vrijen”.
Steeds meer jonge vrouwen hebben last van pijn bij het vrijen. De oorzaak is dat ze seks hebben... ..., zonder dat ze opgewonden zijn.

De ruim 20% van hierboven hebben een geldig alibi, dus moeten de “boze wellustelingen” gezocht worden bij de overigen. Nou, daar horen jij en ik opnieuw niet bij, natuurlijk.

Nee, echte mannen gaan niet naar de dokter. Niet omdat ze bang zijn (mannen zijn nooit ergens bang voor), maar als je je nou èrgens voor schaamt als man, dan is het wel toegeven dat je “er” een probleem mee hebt. Dat is op zichzelf oorzaak voor ernstige dysfunctie van de “the Big Bobo” of in dit geval de “Kleine Jan”. Het moet wel leiden tot een kwaal waar zelfs een OD-tje Viagra geen soulaas meer biedt, behalve als je hart op hol slaat natuurlijk (een van de bijwerkingen van Viagra).

Tip voor echte mannen: als je “op zeker” wil gaan en rare conclusies van je voltallige vriendenkring wil voorkomen, mijd dan bij het winkelen of kroegbezoek de volgende locaties van de erectiebus:

9-10 juni Amsterdam Nieuwmarkt
11 juni Den Haag Voldersgracht
12 juni Maastricht Vrijthof
13-14 juni Utrecht Neude
15-16 juni Rotterdam Alexandrium

Typisch staaltje van “Psycho-marketing van de koude grond”, die erectiebus.
Nou, aan de lengte van de bus zal het niet liggen: hij is maar liefst 13 meter lang.

Groet en vooral sterkte,

Jos Steynebrugh
Marketing & Innovatie Consulent
www.changeenhancement.nl

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Hans Dreve
<p>
<p>Jos,</p>
<p>Het klopt dat van de 80 procent mannen die uit jouw verhaal overblijft er een aantal zijn die wat moeite hebben om hun vrouw te plezieren (die te ruw in de al dan niet echtelijke sponde tekeer gaan).</p>
<p>Die hebben inderdaad geen erectiebus nodig (als ze het wel nodig zouden hebben, dan ontkennen ze het uiteraard in alle toonaarden).</p>
<p>Voor vrouwen zijn dit soort mannen makkelijk te ontdekken, n.l. aan de slappe ballen. Ze ogen stoer en in een zwembroek lijkt het ook heel wat, maar het is een gammel geheel. Dat wordt gecompenseerd door er vol tegenaan te gaan.</p>
<p>Overigens heb je het wel over alle aanbiedingen van viagra die je in alle soorten via de spam mailtjes kan bestellen (als je op elke aanbieding in zou gaan, dan zou je na verloop van tijd de maan kunnen raken, en dan niet met de berg pilletjes maar met 'the Big Bobo' zoals jij het mooi omschrijft).</p>
<p>Wat je niet vermeld is dat die spam, ook al is het in de meeste landen tegenwoordig illegaal, wel effect heeft. Het blijkt dat er zat mensen zijn die er op reageren en troep bestellen op internet (al dan niet neptroep of zelfs ernstig gevaarlijke rotzooi).</p>
<p>Gezien het succes wat die types schijnen te hebben, moet het aantal mannen die eigenlijk de erectiebus zouden moeten bezoeken, veel hoger liggen dan de door jou geschetste 20 procent.</p>
<p>Ik kan mij een deel van de kopers wel voorstellen die de bij de klok horende hamer wel in paraatheid kunnen krijgen zonder het magische goedje, maar een groot deel daarvan blaast binnen enkele minuten alweer de aftocht.</p>
<p>Dan kan je dus de vraag stellen, zijn de erectieproblemen wel voorbehouden aan de 20 procent zielepieten of moeten we de kortkokers ook tot die groep rekenen. Als dat zou moeten, dan komen we denk ik wel op 70 procent.</p>
<p>In dat geval zullen mannen waarschijnlijk graag van de diensten gebruik maken die de erectiebus te bieden heeft. Dus is het een slim bedacht plan. Als je op 20 procent van de mannen mikt en je hebt een ruif gevuld met 70 procent mannen, dan haal je die doelstelling op je sloffen.</p>
<p>De enige fouten die ze maken zijn de locaties die ze hebben gekozen. Of mannen nou snel op die drukke locaties een dergelijke bus in zullen gaan, valt te betwijfelen.</p>
<p>Een locatie in de nabijheid van b.v. de Haagse Geleenstraat (waar de rode lampjes achter de ramen hangen) of de Amsterdamse Wallen zou beter zijn. De mannen lopen dan even stoer langs de aantrekkelijke etalages om vervolgens in de volgende straat de bus in te stappen, de erectiebus dus, niet de stadsbus.</p>
<p>Kortom, een uitstekend idee, maar verkeerd uitgewerkt!</p>
<p>En ik sluit mij tot slot aan bij de laatste woorden van Jos, vooral sterkte heren!</p>
<p>Groet,</p>
<p>Hans Dreve</p>
</p>

Meer over Online Marketing