Opleiding: MBO Marketingmedewerker (Privé Studie)
Ben je werkzaam als marketingmedewerker en wil je je kennis verdiepen in marketinggerelateerde onderwerpen? Dan biedt deze opleiding van één jaar precies wat je zoekt. Gedurende deze opleiding krijg je een grondig inzicht en uitgebreide kennis van marketing, marktonderzoek, markttrends, en ook van communicatieve vaardigheden en gesprekstechnieken. Na het voltooien van deze opleiding ben je goed voorbereid om praktisch aan de slag te gaan op de marketingafdeling van een organisatie. Deze opleiding integreert theoretische concepten met praktijkopdrachten, zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen in jouw organisatie en werkomgeving. Wacht niet langer en schrijf je vandaag nog in om de eerste stap te zetten naar een succesvolle carrière in marketing!
Ontwikkel jezelf met een privé-docent! VSK-Academy is de opleider die je zoekt. Bij ons staat jouw persoonlijke leerproces centraal. Tijdens een opleiding word je van begin tot eind optimaal begeleid. VSK-Academy is de toonaangevende privéopleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijkgerichte oefeningen. Door jouw eigen praktijksituaties in te brengen, wordt de opleiding afgestemd op jouw werkomgeving. De lesdata wordt in overleg met jou vastgesteld en de docent komt naar jouw organisatie om de training te geven. Met jouw persoonlijke docent behaal je het hoogste leerrendement!
Voor wie?
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere (startende) marketingmedewerker die uitbreiding van de commerciële vaardigheden wenst.
Vooropleiding
VSK-Academy heeft geen vereisten gesteld aan je vooropleiding om aan deze opleiding deel te nemen. Als je onzeker bent over het vereiste instapniveau, kun je contact opnemen met onze afdeling advies en voorlichting.
Voorbereiding
Om je optimaal voor te bereiden voor iedere studieles met je privé-docent ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 4 studielessen met je privé-docent. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Leerdoelen
- heb je inzicht in de marketingmix
- ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
- ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
- heb je inzicht in marktontwikkelingen
- heb je inzicht in de vormen van organisaties
- weet je hoe je SMART-doelen kunt bepalen
- ben je in staat om organisatiestructuren te herkennen
- kun je een SWOT-analyse uitvoeren
Programma
Tijdens deze mbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - MBO Basiskennis van Marketing- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
Inhoud van Module 2
Module - MBO Management en Organisatie- De basis van management en organisatie
- Organisatiestructuren
- Visie, missie en strategie
- Interne- en externe analyse
- SWOT analyse
- Organisatievormen
- SMART-doelen bepalen
Certificaat
Het volgen van de opleiding MBO Marketingmedewerker geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Marketingmedewerker
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.