Opleiding: E-training Commercieel en creatief schrijven
Iedere schrijver kent die twijfel: lezen ze mijn tekst eigenlijk wel? Heb ik wel voldoende rekening gehouden met de doelgroep? Zeker als je commerciële teksten maakt, is die vraag van levensbelang. Commercieel schrijven vraagt om aandacht voor de lezers. Wie zijn dat? Wat weet je van hen? Waar liggen de interesses, hoe staan je lezers tegenover je onderwerp, wat weten ze al over je onderwerp, wat is het opleidingsniveau? Het is van groot belang dat je je lezers kent. Want het hangt van die lezers af hoe je je tekst gaat aanpakken, welke invalshoek en ’tone of voice’ je kiest en welke informatie je geeft.
In deze training Commercieel en creatief schrijven leer je wat je kunt doen om teksten aantrekkelijk te maken voor de doelgroep. Niet alleen door je van tevoren in te leven in je lezer en rekening met hem of haar te houden, maar ook door schrijftechnieken die een tekst prettig maken om te lezen. Wat kun je doen aan een al te ambtelijke schrijfstijl? Hoe houd je teksten kort en bondig? Wat zijn zinsconstructies of woorden die je maar beter niet kunt gebruiken?
