Opleiding: Incompany Effectieve persberichten schrijven

Een incompanytraining kan zowel fysiek als online worden gegeven

Dagelijks worden er vele persberichten verstuurd maar lang niet altijd zijn dat effectieve en bruikbare berichten. Een bedrijf of organisatie verstuurt ze in de hoop dat ze free publicity opleveren in de media. Maar wie op een journalistieke redactie werkt, krijgt ze aan de lopende band in zijn mailbox en veel van die berichten belanden direct in de prullenbak. Want een persbericht dat er op het eerste gezicht al uitziet als reclameboodschap is onbruikbaar. De krant heeft liever betalende adverteerders.

Een effectief persbericht is zo geschreven, dat het direct duidelijk maakt wat het nieuws is en direct in de krant zou kunnen. Het moet geschreven zijn als een journalistiek nieuwsbericht en in deze training leren de deelnemers wat dat betekent. Wat is een journalistieke schrijfstijl? Hoe bouw je een nieuwsbericht en dus ook persbericht op? Wat is de normale 'tone of voice'? Hoe zorg je ervoor dat je persbericht direct de aandacht van de ontvanger trekt? Dat het eruit springt tussen alle andere? Dat leren de deelnemers in deze training.

Meer...
Aangeboden door
TaalGewoon
Onderwerp
Niveau
MBO+
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
In-company / Maatwerk
Aantal deelnemers
Min: 3
Max: 15
Tijdstip
Zaterdag, Overdag, Avond, Zondag