Opleiding: E-training Klantgericht mailen
In de meeste bedrijven en organisaties is de e-mail nog steeds de meest gebruikte vorm van communicatie. Zowel tussen collega’s als naar buiten. De e-mails die je voor je werk verstuurt bepalen niet alleen jouw gezicht, maar ook dat van je werkgever. Het is daarom belangrijk dat er sprake is van een zekere uniformiteit en dat je mails aansluiten bij wat je werkgever wil uitstralen.
Niet alleen in de schrijfstijl van een mail, maar ook in de opbouw en de lengte ervan. Waar begin je mee? Hoe sluit je af? Hoe lang mag een mail maximaal zijn en kun je er meerdere boodschappen tegelijk in kwijt? En wat de stijl betreft: hoe formeel moet het en hoe informeel mag het? Wat zijn zinsconstructies en woorden die je maar beter kunt vermijden? Hoe zorg je dat je duidelijk bent?
In deze training is ruimte om mails uit je eigen werk in te zetten als oefenmateriaal. Dat hoeft niet, maar het mag wel.
In deze training van 4 lessen komt het allemaal voorbij.
