Content is no longer King!

Tja, wie kent de uitspraak 'Content is King' niet?

Mocht u deze kreet niet kennen dan is dat ook helemaal geen probleem. Ondertussen is content al lang niet meer het leidende voorwerp.

Net zoals een hoop andere hypes zijn we hier ook weer verder van verwijderd dan ooit te voren. De principes die bepaalden dat content koning was gelden nog wel maar zitten nu niet meer in hofhouding.

CCC
Geen nieuwe TLA en ook geen nieuwe technische term... Maar wat dan wel? Consument - Context - Content!
De klant staat weer meer centraal dan ooit tevoren en de klant stelt eisen!!

Op de juiste tijd, de juiste plaats, in de juiste vorm de juiste informatie, producten of anderszijds krijgen!!

Het product of de informatie moet de juiste verpakking krijgen en op het juiste moment bij de afnemer aankomen, wanneer en hoe de klant het wil!

Content is geen koning meer, content speelt zijn of haar rol in de republiek. Eenzelfde rol als collega context en dat allemaal om de veeleisende consument te bevredigen, de consument te interesseren en tot aankoop of afname te dwingen.

Dat legt een hoop druk op de werkprocessen en systemen. Is content management uit de tijd van het koninkrijk nog steeds dezelfde? En hoe staat het met de systemen?

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Joris Grootgeld
Content is nooit King geweest m’n beste. Profit was altijd King. Maar sinds het marktwaardedenken zijn intrede deed is het devies: Cash is King! (uitspraak Dudley Eustace)

Meer over ICT & Internet