Opleiding: Training Google Looker Studio
Verzamel, structureer en presenteer data met Looker StudioData en statistieken staan vaak verspreid, bijvoorbeeld in Google Analytics 4, Google Ads en Meta. Het is soms lastig om overzicht te krijgen of om de data voor je collega’s ook inzichtelijk te maken. Met Looker Studio bundel en visualiseer je deze gegevens in een helder dashboard. Maar hoe pak je dat aan, en hoe maak je cijfers ook voor collega’s begrijpelijk?
In deze Google Looker Studio training (voorheen Google Data Studio) leer je met behulp van de gratis dashboard-tool Looker Studio je marketingactiviteiten op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren. Je leert hoe je je data eenvoudig en gestructureerd presenteert met behulp van een customer journey-model. Volg de training Google Looker Studio – 1 dag.
Resultaat
- Je kent alle ins & outs van de dashboard-tool Google Looker Studio.
- Je hebt je belangrijkste databronnen als Google Analytics 4 en Facebook aan je account gekoppeld.
- Je hebt de belangrijkste KPI’s voor je dashboard geformuleerd en gekozen.
- Je maakt doelgerichte dashboards in Looker Studio.
- Je hebt een eerste Looker Studio-dashboard gemaakt.
Voor wie
De training Google Looker Studio is bedoeld voor iedereen die datagedreven beslissingen wil maken. Denk aan: (online)marketeers, marketing- en communicatieadviseurs, redacteuren en pr-medewerkers.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau. Je hebt het meeste aan de training als je basiskennis van Google Analytics 4 hebt en beschikt over een Google Analytics 4-account.
De training wordt door een van onderstaande trainers gegeven:
Programma
Tijdens de training Google Looker Studio komen de volgende onderwerpen aan bod:
- KPI’s bepalen voor je Google Looker Studio-dashboard.
- Databronnen koppelen, zoals Google Analytics 4, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets.
- Dashboards vormgeven: indeling, fonts en kleurgebruik.
- Dashboards inrichten met widgets voor scorecards, tabellen, grafieken en cirkeldiagrammen.
- Dashboards toegankelijk maken voor anderen.
- Geavanceerde functies gebruiken, zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken.
- Voorbeelden en best practices.
Praktisch
Training
- De training duurt 1 dag en vindt op locatie plaats.
- Vooraf is er een intakegesprek en na afloop krijg je een evaluatieformulier toegestuurd.
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen.
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
De training Google Looker Studio is bedoeld voor iedereen die datagedreven beslissingen wil maken. Denk aan: (online)marketeers, marketing- en communicatieadviseurs, redacteuren en pr-medewerkers.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau. Je hebt het meeste aan de training als je basiskennis van Google Analytics 4 hebt en beschikt over een Google Analytics 4-account.
De training wordt door een van onderstaande trainers gegeven:
- Je kent alle ins & outs van de dashboard-tool Google Looker Studio.
- Je hebt je belangrijkste databronnen als Google Analytics 4 en Facebook aan je account gekoppeld.
- Je hebt de belangrijkste KPI’s voor je dashboard geformuleerd en gekozen.
- Je maakt doelgerichte dashboards in Looker Studio.
- Je hebt een eerste Looker Studio-dashboard gemaakt.
Tijdens de training Google Looker Studio komen de volgende onderwerpen aan bod:
- KPI’s bepalen voor je Google Looker Studio-dashboard.
- Databronnen koppelen, zoals Google Analytics 4, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets.
- Dashboards vormgeven: indeling, fonts en kleurgebruik.
- Dashboards inrichten met widgets voor scorecards, tabellen, grafieken en cirkeldiagrammen.
- Dashboards toegankelijk maken voor anderen.
- Geavanceerde functies gebruiken, zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken.
- Voorbeelden en best practices.

