Opleiding: Masterclass Woordvoering en Mediarelaties - Dag
De Masterclass Woordvoering en Mediarelaties is bestemd voor beginnende en gevorderde woordvoerders, communicatiemanagers, communicatieadviseurs en leidinggevenden aan communicatieteams.
Als deeln...
Wil jij weten hoe het medialandschap zich razendsnel ontwikkelt? Is het als woordvoerder jouw ambitie om het meeste uit de online kanalen van je organisatie te halen? En vind jij het belangrijk om zoveel mogelijk regie te houden op je boodschap, ook tijdens een crisis? Schrijf je dan in voor deze Masterclass en leer hoe je het huidige (social-)medialandschap het beste kunt bedienen.
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Woordvoering en Mediarelaties' van SRM.
Tijdens de training leer je aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe je via (social) media nieuws kunt maken over ontwikkelingen en mijlpalen van jouw organisatie. Daarnaast oefen je actief met woordvoering en hoe je moet omgaan met de media.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Na dag 1 kun je:
o Precies vertellen hoe het huidige (social-)medialandschap in elkaar zit en welke ontwikkelingen eraan komen
o Inspelen op de huidige kansen én bedreigingen van het (social-)medialandschap
o Begrijpen hoe journalisten social media gebruiken om nieuws te maken
o Begrijpen hoe journalisten werken en hen helpen om nieuws te maken over mooie projecten, ontwikkelingen of mijlpalen van jouw organisatie
o Aan de hand van data analyseren hoe het sentiment onder verschillende doelgroepen is bij een actueel onderwerp en daarop acteren
o Ambassadeurs binnen jouw organisatie inzetten om eigen nieuws te maken via hun eigen social-mediakanalen
Na dag 2 kun je:
o Binnen korte tijd een krachtige kernboodschap opstellen
o De kernboodschap vertalen naar een nieuwsbericht voor verschillende online kanalen
o Herkennen hoe en wanneer je het beste een directielid of andere collega naar voren kunt schuiven en wanneer je dit als woordvoerder beter zelf kunt doen
o Met een (nog) zekerder gevoel en goede uitstraling journalisten te woord staan op camera en radio
o De regie over je boodschap in eigen hand houden
o Data en social media inzetten om het sentiment rondom jouw gecommuniceerde boodschap bij te sturen wanneer nodig
o De communicatie evalueren aan de hand van data en eventuele vervolgacties opstellen
2 dagen
Trainingen
SRM-MCWM|Masterclass Woordvoering en Mediarelaties
Brand Owner
