Stop met jagen, word prooi

Laat de klanten voor u in de rij staan

Het is de zoete droom van elke ondernemer, verkoper en professional. Nooit meer zorgen hebben over de hoeveelheid klanten. Jezelf niet meer hoeven druk maken over het orderboek en de omzet. In plaats daarvan alleen maar bezig zijn met je vak, met vernieuwen en produceren, met dienstverlenen en met het waarmaken van de verwachtingen van opdrachtgevers. Niet meer jagen op nieuwe klanten, niet meer door het stof voor nieuwe orders. Want de telefoon gaat toch wel en de opdrachtgevers staan in de rij. Hoe mooi zou het kunnen zijn? En wat zou je er voor moeten doen?
 
   In de meeste organisaties en bedrijven is de werkelijkheid anders. Er is een voortdurende strijd om opdrachten en een jacht op nieuwe klanten. Acquisitie en new business staan hoog op ieders ...

Jan
Laat de klanten voor u in de rij staan....

Makkelijk zat: ga er achter staan...;-)

Ted
@Jan, je bedoelde je opmerking als grap, maar je hebt 100% gelijk. Als je achter (de doelstellingen) van je klant staat en hem helpt om deze te bereiken, dan blijven deze klanten terug komen.
Bedankt voor je mooie samenvatting.
Jochem
Terug naar de kern van.... klinkt goed, in de praktijk zie ik de focus op innovatie, onderzoeken, testen, (her)ontwikkelen echter als tijdrovende bezigheden. Bezigheden die er zeker toe doen, maar in de tussentijd moet de schoorsteen blijven roken. Om dat te bewerkstelligen kan er simpelweg niet gestopt worden met aquisitie, deuren intrappen en door het stof gaan voor die ene belangrijke order....

Los daarvan leuk artikel met een inspirerende waarde en daarvan kunnen er nooit genoeg gepubliceerd worden.
jan
Natuurlijk zijn "innovatie, onderzoeken, testen, (her)ontwikkelen" tijdrovende bezigheden. Daarom moet je er ook vroeg genoeg mee beginnen en niet als de melk al weer overkookt. En met alle respect voor de "intrappers van deuren" (is ook een sterkte) zou het toch soms handiger zijn de sleutel te hebben.
Ik heb net Eckart Tolle weer eens doorgeworsteld (deze keer echt bijna helemaal..;-) en ontken geenszins "De Kracht van het NU" Toch vraag ik me af of hij ook niet eerst lang heeft nagedacht over welk boek hij wilde schrijven, met welke boodschap, welke hoofdstukken, voor welke doelgroep, en hoe hij het eerste succes via het obligate werkboek en een vervolgboek nog verder zou kunnen melken... Allemaal ontwikkelen, onderzoeken en testen voor later.
Innovatie is al moeilijk genoeg als je het op tijd doet, maar wordt onbegonnen werk onder druk van het commerciele NU. Ga dus niet door het stof, maar maak uw klant het hof!