Nieuwe media en innovatieve business modellen

Cover stories · Interviews

Jeroen Bertrams is een van Nederlands bekendste en meest gevraagde online marketing deskundigen. Jeroen Bertrams helpt bedrijven bij het ontwikkelen, managen en uitvoeren van slimme online marketing en online business development. Recente opdrachtgevers zijn Centraal Beheer Achmea, Randstad, Tempo-Team, KLM, Essent, PNOzorg, CBRE, SNS Bank, en Philips. Hij heeft zijn kennis in verschillende boeken verwerkt, waaronder “Social media expert in een week” en “Online Marketing – Strategie en Techniek”. Daarnaast is hij een veel gevraagd spreker. 

Aanleiding voor dit interview is het nieuwe bedrijf Kroodle, dat haar business grotendeels heeft gebaseerd op de nieuwe media, met name op Facebook: een fraai voorbeeld van een innovatief businessmodel. Wat vindt Jeroen van dit concept en is zo'n busine...

Mathieu Reijers
Het gehele artikel heb ik niet gelezen maar ik ben van mening dat Facebook aan populariteit afneemt en het zal mij niets verbazen als er op (korte) termijn een vervanger voor komt. Het zijn juist ouderen die nu Facebook ontdekken en de jeugd schakelt over naar iets anders. Voor ouderen is het een stap te ver om via Facebook een verzekering af te sluiten. Wat is de toegevoegde waarde? Gebruikersgemak? Alsof dat de reden is waarom men een verzekering afsluit. Nee ik zie de potentie niet. En de drang om alles maar te moeten delen neemt uiteindelijk af en nadert zijn einde. (Meningen uitgesloten ;))
Maurice Beerthuyzen
Facebook maakt met zijn power editor grote stappen. Biedt ongekende mogelijkheden. I Nederland, waarschijnlijk door zijn 'nieuwigheid' nog onbekend en onderbelicht, maar in Amerika bij veel merken al een succesnummer.

Meer over Online Marketing