Self-Billing?

Meer dan 80 procent orders komt via EDI binnen, duizenden orders via e-commerce, het elektronisch uitwisselen van productgegevens, elektronische facturen en zelfs self-billing. Ze zijn dagelijkse kost. Voordelen te over aan de achterkant van de logistieke keten. Snellere processen, minder fouten, veel minder handjes en sneller je geld binnen.

Toch wil het maar niet lukken met die papierloze processen aan de voorkant van de logistieke keten. Veel inkopers gaan met de hakken in het zand als elektronisch factureren en self-billing ter sprake komen. Stamelend roepen ze in koor: Kan niet! Werkt niet! Teveel uitzonderingen! Dat kunnen onze leveranciers niet aan!

Vreemd. Ik zou het begrijpen als klanten (nog) niet willen, maar ik begrijp er niets van als we dat niet durven eisen van de leverancie...

Jos Steynebrugh
Walther,

als mensen steigeren bij transparantie zijn er maar twee denkbare redenen:
ofwel men heeft de spullen niet op orde (schaamte) danwel iets dat het daglicht niet kan velen (ruimte om te sjoemelen of erger: corruptie)

Jos Steynebrugh

Meer over Beter inkopen