Jouw verhaal boeit niet! Wat nu?

Columns

Dienstverleners, verkopers, trainers, coaches, therapeuten, leidinggevenden en adviseurs. Ze zijn het erover eens. Het stellen van vragen staat op nummer één om ingang te vinden bij het publiek of bij een gesprekspartner. Ze geven je toestemming om rond te kijken in het hoofd van een ander en plaveien de weg naar samenwerking, vertrouwen en meer geloofwaardigheid van je boodschap.

Toch zijn tal van sprekers terughoudend in het stellen van vragen in een gesprek of seminar. In coachingsessies hoor ik steeds dezelfde bezwaren opduiken. Ze komen op het volgende neer:

• Als ik vragen stel heb ik minder zendtijd om mezelf te profileren.
• Als ik vragen stel verlies ik de controle over het gesprek.
• Als ik vragen stel moet ik eerst zelf voldoende kennis paraat hebben.

De bezwaren zijn begrijpeli...



Jan Paul Lottering
Mooi om te lezen hoe je een introductie als spreker en trainer kan opbouwen en het publiek interactief betrekt bij je opening.

Tussen stap 3 en 4 zou je het volgende nog kunnen toevoegen:
Als ik een oplossing zou hebben voor jullie vraag hoe je daadwerkelijk klanten kan halen uit LinkedIn, zouden jullie dan naar mij willen luisteren?

Stap 4: De reden waarom ik dit zeg is omdat ik vandaag tips en tools wil geven over het gebruik van LinkedIn als belangrijkste bron om aan klanten te komen.

En het toneel is all yours.....


Jan Paul Lottering

Meer over Personal Branding