Integriteit, de andere zorg van ABNAMRO

Columns

Toen ik een jaar of vijftien zestien was, kwamen er feestjes bij vrienden die wat langer duurden. Soms wel tot één of twee uur! Van mijn ouders moest ik eerder, om twaalf uur of half één, thuis zijn. Het argument dat anderen langer mochten blijven haalde bij mijn ouders niet veel uit. “Als zij in de sloot springen, spring jij er toch ook niet in?” Het heeft mij geen kwaad gedaan.

De top 100 van de ABNAMRO moet 20% meer salaris gaan verdienen anders gaan ze naar de overkant van de plas, naar Londen of New York, want daar kunnen ze meer verdienen. En de ABNAMRO wil natuurlijk geen goede mensen kwijt. Maar wat zijn goede mensen? Zijn dat de mensen die woekerpolissen bedenken en verkopen. Zijn dat mensen die derivaten ontwikkelen waarmee een maatschappelijke organisatie én de samenleving milja...

Hendrik Jan Spin
Helemaal met voorgaand artikel eens.
Leiderschap en voorbeeldgedrag is ver te zoeken bij de ABN-AMRO.
Met dit soort gedrag heb je geen respect voor je medewerkers en klanten, het is kortom schandalig !
Het zou hun sieren om van de 20% af te zien en hierboven op nog eens 20% inleveren, dat is pas voorbeeldgedrag. En zij die niet willen gaan toch mooi naar de andere kant van de plas, daar is hier geen plaats voor.

Meer over Kernwaarden