Denk als een verkoper, doe niet als een verkoper

Cover stories · Cases

Heb je iets te verkopen? Maakt niet uit aan wie, maar maak eerst contact. Kort, neutraal en menselijk. Zie die ander niet als koper, maar als mens. Verdiep je even in je klant. Mensen zullen uit je hand eten. Het geheim? Ga het gesprek aan.

"Ik heb zonder succes geprobeerd contact met u op te nemen. Uw nieuwe smartphone is klaar om verstuurd te worden."

Lekker begin van een mailtje, een mailtje dat mijn mailbox binnen dwarrelde. 'Huh', denk ik meteen, 'heb ik dan een nieuwe telefoon besteld?'

'Als u hier bevestiging geeft, kan ik hem versturen’, gaat de mail verder. ‘Bevestig en laat het versturen.’

Het bericht is ondertekend met Chiara den Besten, Klantenservice.

De afzender is niet Vodafone, KPN of Mobicom, maar info@var-vantas.com, een obscuur adres. En de mail ...

Meer over Sales / Verkopen